Geen nachtvoeding--> ophogen flessen overdag?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Hartediefje, Dec 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    1,717
    0
    0
    Zeeland
    Hallo,

Vannacht is het goed gegaan zonder nachtvoeding. Ik heb op een gegeven moment het speentje gegeven en dat vond hij goed. Om half vijf heb ik hem bij me in bed genomen (had de fles friso comfort klaargemaakt om in te dikken) en toen zijn we toch in slaap gevallen tot kwart voor zeven. Ik wil inderdaad proberen om hem nu geen nachtvoeding meer te geven. Maar nu vraag ik me af, moet je dan de flessen overdag ophogen, zodat hij wel genoeg voeding binnen krijgt?
    Ik geef hem nu overdag 5 flessen van 120+4 (ong. 7-11-15-19-23 uur) Hij slaapt nog best veel overdag en komt nog gewoon om de vier uur zelf.
    Ik heb hem gisteravond wel 15cc meer laten drinken bij de laatste fles.
    Hij woog vorige week 4210 gram, dus in principe zou hij 5x 150+5 mogen hebben.

Ik weet even niet goed hoe ik het nu moet aanpakken als hij de nachtvoeding dan niet meer krijgt (tenminste dat wil ik dan proberen dat hij dat niet meer doet, is nu een paar keer gelukt)

Bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Je kan inderdaad kijken of je zoontje al toe is aan wat meer voeding per keer. Qua leeftijd en gewicht mag hij 5 voedingen hebben van 150 ml water met 5 schepjes (165 ml). Dit is een gemiddelde hoeveelheid. Wanneer hij tevreden is met wat minder en goed groeit dan is dit ook geen probleem. Je kunt wat je zelf ook aangeeft bijvoorbeeld als tussenstap al wat extra water in het flesje doen en kijken hoe dit gaat of voor het slapen 165 ml aanbieden.

Groetjes Angélique

Share This Page