Erg lang bezig met voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Druifje, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Hallo deskundigen,

Met 35 weken en 5 dagen ben ik bevallen van onze dochter. Ze heeft een weekje in het ziekenhuis moeten aansterken. Ik gaf daar borstvoeding (maar ze dronk nauwelijk, viel steeds in slaap), daarnaast kreeg ze bijvoeding uit de fles en ik kolfde.

Thuis ben ik op die manier verder gegaan. Ze drinkt steeds beter uit de borst, maar valt nog wel vaak stil of in slaap. Ik moet haar blijven activeren. Ik merk dat ik het erg lang vind duren allemaal: eerst borstvoeden (ongeveer 20 minuten), daarna nog bijvoeden met de fles (gekolfde moedermelk), waarbij het altijd een raadsel is hoeveel ze nog wil drinken (ook weer zo'n 15 minuten) en dan moet ik nog kolven, om de productie goed op gang te houden (ook 15 minuten).

Vannacht heb ik voor het eerst iets anders geprobeerd. Ik heb mijn gekolfde melk meteen in een fles gedaan en haar zo gevoed. Met een goed half uur ben ik dan helemaal klaar. Zij kan langer slapen, maar ik ook. En daarbij ben ik er zeker van dat ze genoeg voeding binnen krijgt.

Ik twijfel of ik het niet zonde vind om te stoppen met het voeden aan de borst. Misschien heeft het meer tijd nodig en drinkt ze straks wel goed aan de borst.

Maakt het veel uit of ze aan de fles of borst wordt gevoed? Het blijft al met al borstvoeding...

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

De keuze of je aan de borst wilt voeden of via een fles is aan jou.
    Beide manieren zijn goed, op beide manieren geef je moedermelk.

Je kan ook bijvoeden met een borstvoedingshulpset.
    Dan voed je je kindje aan de borst en voed je ter gelijkertijd bij. Dit scheelt ook in de tijd.

Zo blijft ze oefenen aan de borst en kan je gaan toewerken aan volledige borstvoeding.

Voor de hulpset is het aan te raden om een lactatiekundige bij jou in de buurt mee te laten kijken en je te ondersteunen.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina