vandaag bij het CB geweest en Indy mag vanaf 4 maanden s'avonds wat nutrixin d'r flesje...dat is haar 4e flesje dan en dan mag de 5e (de laatste van 11 uur waar ik haar altijd wakker voor moet maken) vervallen. Normaal gesproken krijgt ze haar 4e flesje om 7 uur, maar nu ik er pap mag geven vraag ik mij af of dat dan niet wat voreg is? Geven jullie die 4e (laatste dus) dan wat later en verspreid je de overige flesjes dan ook wat meer? Indy krijgt nu namelijk om de 4 uur en dan zou ze anders dus met de 4e om 19.00 uur uitkomen. En hoeveel nutrix geven jullie dan eigenlijk? Oja en nog als laatste je moet dfan toch een andere speen gebruiken? Zijn er speciale papspenen? (ik heb de aventflessen)
Ik deed de nutrix wel in de 4e fles en dan gewoon om 19 uur (de vijfde fles heb ik gewoon laten vervallen). Ik deed er net zoveel in als anders maar dan met 20 cc extra water. Ik ben begonnen met 2 kleine eetlepels en uitgekomen op 3 flinke eetlepels. ik gebruik ook Avent en gebruikte de 123 speen voor de pap. ik begon op stand 1 en eindigde op 3.
Als je 4 flessen gaat geven met meer inhoud erin, kan het zijn dat er iets meer tijd tussen de voedingen komt, dus ipv 4 uur mss wel 4 1/2. Dan is je laatste fles vd 4 dus ook later dan 19u. Tenminste zo deed ik het met de meiden en ook met Kian als ie eraan toe is.
Als ik deze speen gebruik voor nutrix, heeft Jacob binnen 5 min. zijn flesje leeg! ook met 3 eetlepels en ook op stand 1!
Hier ging het met geen mogelijkheid door de nr 2 en ook de nr 3 moest hij teveel moeite voor doen. terwijl hij toch een heel geulzige drinker is. Misschien verschilt het per kindje, een kwestie van uitproberen?
Ja, het klopt. De 123 speen van Avent is speciaal voor dikkere vloeistoffen. Dus ook voor pap. Hoop dat je er wat aan hebt.
oké volgnes mij heb ik die al ergens in huis....heb wel ook zeker weten een 123speen van difrax..zou die ook daarvoor zijn denk je?
wij gebruiken ook de 1.2.3 speen van avent, eerst op stand 1 en tijdens de fles doordraaien naar stand 2 en 3... en we zijn er achter gekomen dat als je de nutrix in de fles doet en ff na elke schep roer met een lepel dat het dunner blijft en alles dus uit de fles komt wij geven de flessen om 7:00 ( 180 ml) 11:00 ( 180 ml) 15:00 ( 180 ml) en om 18:30 de fles 180 ml met 3 eetlepels nutrix (180 ml water + 6 schep) en dit gaat prima.....
Die speen is idd ook voor dikkere vloeistoffen, maar bij ons werkt dat dus niet. Het gaat er wel door, maar veel te snel. Maar dat zal dus wel per kind verschillen.
wij hebben dit probleem ook gehad, en de oplossing bij ons is de 123 speen van Difrax te gebruiken! die standen zijn een stuk kleiner maar de nutrix gaat er prima doorheen.
Wij hebben gewoon een nummer 1 speen gepakt en dan het gaatje zelf groter gemaakt. Gaat perfect! Groetjes Inge
Jim krijgt dus ook om 7.00 180/6 11.00 180/6 15.00 eerst fruithapje en dan 180/6 19.00 180/6 Gewoon met de speen die hij altijd al had van Difrax Medium!
Ik geef Lucas ook Nutrix, 2 eetlepels om tussen 18.30 en 19.00 de tijden van lucas zijn (Hij is nu 5 maanden en 3 dagen) 7.00 9.30/10.00 (fruithap, bijna een heel potje) 11.00 15.00 18.30/19.00 (met nutrix) Doen jullie de lepels afstrijken, zodat het precies een eetlepel is of doen jullie er gewoon wat meer op?