Voor een kindje van 2 maanden is 600 cc best goed hoor. Mijn zoontje is bijna 6 maanden en dronk net 500 cc op een dag. Toch kwam hij elke week 100 gram aan. Hij is vorige week gedurende 6 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat de kinderarts (naar mijn gevoel) mij niet geloofde. Daar hebben ze met hun eigen ogen gezien dat hij met zo weinig voeding toch aankomt. De kinderarts raadde een andere voeding aan. ik bied hem elke 4 uur 150 cc aan en hoop dat hij zijn flesje wel leegdrinkt. Vandaag heeft hij tot mijn verbazing één keer 150cc gedronken. Voor de rest laat hij meestal 30 a 40 cc staan. Nu zitten we rond 650 cc per dag. Ik heb me erbij neergelegd. Binnenkort gaan we beginnen met de bijvoeding en hoop dat hij het wel lekker gaat vinden. Om een lang verhaal kort te maken: als ze blijft aankomen, genoeg poep en plasluiers heeft en goed slaapt, zou ik mij niet zoveel zorgen maken. Maar hou het wel in de gaten dat ze niet minder dan 500cc drinkt.
Beste Eko, Tja die kindjes die houden je wel bezig he! Maar Jasmijn drinkt rond de 600cc, eigenlijk altijd wel iets eronder. Vervelend voor je dat de artsen je niet geloven dat ie met weinig voeding toch aankomt. Zo heef het ene kind juist nooit genoeg en de ander is al tevreden met 100cc per keer. Blijft toch nog altijd inidcatie wat een baby wel en niet moet drinken. Ik hoop voor je dat ie dadelijk goed gaat eten en dat de zorgen dan ook minder zijn. En wat Stranger ook zegt, waarom andere voeding als ie op deze voeding ook voldoende aankomt? Succes met de kleine! Groetjes Kirst
Voordat we naar de kinderarts mochten gaan had onze ha nutramigen voorgeschreven omdat ze dacht dat mijn kindje koemelkallergie had (te veel buikkrampen en vaak aan de diaree, veel huilen, onrustig drinken enz enz)... Maar nutramigen is een voeding die nergens naar smaakt. Tja mijn zoontje kreeg afgekolfde moedermelk en hij was zoete melk gewend dus nutramigen vond hij niet zo lekker. Tijdens de ziekenhuisopname is er een onderzoek gedaan naar allergieën. Hij bleek geen KMA te hebben en mocht overgaan op een andere voeding dat lekkerder smaakt. Met de hoop dat hij het wel lekker vindt en meer gaat drinken. Toch blijft hij weinig drinken. Ik heb zelf de hoop opgegeven. Het doet soms wel pijn als ik 5 maandjes oude zoontje van mijn vriendin 200cc fles zie leegdrinken. tja wat doe je eraan? proberen niet te vergelijken is de enige oplossing.
Het lijkt me idd erg lastig om te zien dat een ander kind het wel goed doet, terwijl jij je zorgen maakt over je eigen kleine. Maar ja niet vergelijken is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wens je veel sterkte toe en hopelijk dat je zoontje dadelijk wat beter gaat drinken!
wij hebben hier sinds 2 weken ook zo een eigenwijs die zijn flessen niet meer leegdrinkt. groeien doet hij wel want de stapel met kleren die hij niet meer aankan groeit hard . Scott krijgt 5 maal 150 +5. gemiddeld genomen laat hij per fles ongeveer 30cc staan. dus de ene keer wat meer en de andere keer drinkt hij de fles helemaal op. ik heb al gedacht om hem te gaan voeden op verzoek, aangezien hij nu op ongeveer vaste tijden zijn fles krijgt maar dan komt hij op 4 flessen uit. ons mannetje kan zoveel slapen dat hij dan echt maar 4 keer komt en dan kan ik hem bv wel 4 maal 180 +6 geven maar om hem nu al op 4 flessen te zetten vind ik een beetje erg vroeg. twijfel twijfel want aan de andere kant lijkt het er wel op dat hij hier behoefte aan heeft. morgen gaan we naar het cb voor zijn spuitjes en dan weet ik gelijk hoeveel hij weegt en dan kijk ik het even aan. zolang hij maar goed groeit kan het volgens mij niet veel kwaad dat de fles niet op is. we wachten af.. liefs joyce
Da's idd lastig. Wat doe je als hij genoeg heeft aan 4 flessen. Ben benieuwd wat het CB zegt. Hier heeft Jasmijn ok echt nog wel de behoefte aan 5 flessen. Ze drinkt steeds beter. Ze zit elke dag zo rond de 630cc per dag. Het is niet veel, maar voldoende. Ze slaapt er goed op en is een vrolijke baby. Volgende week ga ik haar weer wegen bij het CB en ben benieuwd hoeveel ze dan is aangekomen. Zeker nu ik haar volledige KV geef.
Hier werden de flessen steeds slechter leeg gedronken en tijdens de voeding zagen we steeds vaker alsof de voeding niet goed viel. In het begin dronk ze nog flesjes van 135 cc leeg en wij mochten toen over naar 150 + 5 maar onze kleine dame ging steeds minder drinken. Had wel goede plasluiers. en was wakker, vrolijk en alert. Op het laatst dronk ze nog maar 70 cc per fles en toen bleek dat ze koemelkallergie had. Nu drinkt ze flessen van 180 cc + 6 en sinds we over zijn op andere voeding slaapt ze ook door.
hoi we zijn net terug van het cb, prikjes vielen reuze mee. ze vonden het niet zo erg dat hij niet zo goed dronk. dit omdat hij een klein mannetje is en zijn gewicht eerst boven het gemiddelde zat. zijn lengte en gewicht zijn nu meer in evenwicht. dus alles is nog steeds prima, wel over 2 weken een keer extra wegen voor de zekerheid. we mogen niet over naar 4 flessen ivm het glucosegehalte wat te ver kan dalen en wat dan evt wiegendood kan veroorzaken! dus we blijven gewoon doorgaan met wat we doen en we kijken het voorlopig even aan. liefs een gerustgestelde mama, joyce
Fijn dat je gerustgesteld bent door het CB. Geeft altijd weer een fijn gevoel, voor mij tenminste. Jasmijn begint steeds beter te drinken (moet nu niet te hard gaan roepen...) Ze heeft vandaag al haar flesjes leeg gedronken (150+5schepjes) Echt super. Ben benieuwd hoe ze het vanavond nog doet, maar ze zit met die drie flessen al bijna aan het aantal cc's wat ze normaal op een dag drinkt.