Weinig drinken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Neilia, 23 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb geen bad helaas :p
    En aan douchen heeft ze een gigantische hekel :rolleyes:
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Drinkt ze heel toevallig nog wel uit een babyflesje? Niet dat je dat zou willen, maar sommige kinderen vinden dat heerlijk en je zou altijd nog één of twee keer op die manier wat kunnen geven.
    Of uit een beker evt kleine beetjes van een paar slokken, 30-50 ml. En die dan dus met grote regelmaat aanbieden en dat ze die in één keer opdringt. Misschien dat een vollere beker zo 'veel' lijkt.
    Is ze gevoelig voor stickers sparen? Bij elk half bekertje een sticker, en dan sparen voor iets wat ze leuk vindt (kan dus ook toetje kiezen, avondeten kiezen, naar de speeltuin, etc zijn hoeft niet perse een cadeautje maar kan wel).
    Ik denk dat als ze best verstopt zit, je ook weinig honger en dorst kan hebben omdat je van boven tot onder 'dicht' zit.
    Dan wil je haar wellicht eerst een keer wat beter laxeren middels een zetpil of microlax ofzo.
    Pas als ze ervaart dat ze minder verstopt zit en dat je dan beter kan drinken en daardoor weer makkelijker kan poepen, etc. Zal ze waarschijnlijk pas kunnen gaan snappen hoe te werkt.
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.505
    5.605
    113
    Vrouw
    Dan koop je zo’n wasmand bij de action, voila een bad :D

    hier werd ook altijd gedronken in bad, ondanks dat ik geen moeilijk drinkende kinderen heb
     
  4. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.398
    113
    Onze oudste dronk ook slecht. Maar die had veel last van haar amandelen. Pas toen die er uit waren ging drinken en eten beter.

    Ik zou haar toch eens na laten kijken bij de huisarts .Die kleintjes geven vaak buikpijn aan terwijl er eigenlijk iets anders aan de hand is

    De huisarts kan ook even aan haar buikje voelen hoe het ervoor staat
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ja ik heb daar al aan zitten denken.
    Ik probeer met haar zo min mogelijk naar de huisarts te gaan. Ze staat daar bekend als iemand die lastig te onderzoeken is/slecht mee werkt en fysiek tegen werkt :rolleyes:
    Ze is tot nu toe de enige thuis die geen kno kindje is. Zal me dus niks verbazen als het daar mee te maken heeft.

    @Biny dat zou idd nog een optie wezen.
    ik was juist zo blij dat ik van die bad momentjes af was :p
    L scheet altijd in bad :|
     
  6. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.885
    4.157
    113
    Lastig zeg. Mijn tweede is al vanaf baby een slechte drinker, maar inmiddels gaat het beter nu ik vaste momenten voor hem heb.
    Bij het ontbijt mag hij zijn multivitaminen (vindt hij heel lekker) pas als hij zijn drinken op heeft. En zo moet hij bij ieder eetmoment wat drinken.
    Bij warm weer krijg ik er ook geen extra drinken in, want dan doet hij moeilijk. Die 5 bekertjes is echt de max op een dag. Nu heb ik het geluk dat hij water en melk lekker vindt, de rest hoeft hij niet. Hij lust dus geen sap oid.
    Ik zou haar voor nu maar gewoon laten drinken wat ze wil. Alles wat ze aan vocht binnenkrijgt, lijkt me meegenomen.
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.973
    8.776
    113
    Lust ze thee met een of ander smaakje? Warme melk?
    Ik maak dan een melkschuim met spikkels er op.

    (Zoon is een stuk ouder maar drinkt ook slecht:rolleyes:)
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    #28 Neilia, 6 dec 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2022
    nope :rolleyes:

    heb nu maar weer yoki gekocht.
    En echt hoor.. ze drinkt 3 bekers per dag.
    Dat is wel de Max maar goed het is ruim 200ml per beker dus best voldoende.
    Eigenwijze drol dat het is.
    Moet nog wel zien dat ze dat blijft doen.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.973
    8.776
    113
    Hier ook een eigenwijze drol alleen die is 8:rolleyes:
    Soms komt hij uit school en is zijn schoolbeker nog half gevuld. En nee niet extra gevuldo_O
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    vreselijk hè..
    zolang die er verder geen last van heeft zal het wel goed zijn zeker?
    Ik drink zelf ook weinig en moet van mezelf verplicht 4 grote glazen leeg drinken per dag, naast mijn koffie :p
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.973
    8.776
    113
    Ik ven ook geen mega drinker maar ben ook niet zo groot :D

    Al moet ik zeggen dat wanneer het koud is sneller thee drink en zo toch nog aardig wat drink.

    Nou hij kon moeilijker naar de wc dus uitleg gegeven dat het ook te maken heeft met weinig drinken.

    Ik ga er niet te moeilijk over doen. Hoe moeilijker ik die hoe eigenwijzer hij is:rolleyes:
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dat is hij L ook zo.
    Die heeft echt keiharde poep.
    100x uitgelegd maar het interesseert der niet.
    en inderdaad hoe moeilijker ik doe hoe eigenwijzer zij doet.
    En ze is pas 3 :o:
     
    owly vindt dit leuk.
  13. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook maar 2 pakjes optimel per dag, meer drinkt ze niet. Geen andere dingen. Ik smokkel er nog maar flessen bij in de avond zodat er toch wat vocht in zit:o:
     
  14. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Hier ook, ik ben ook ten einde raad hoe ik mijn oudste dochter kan laten drinken. Denk dat ze met veel moeite niet verder komt dan 600ml op een gewone dag. we hebben alles geprobeerd inmiddels. Ze zegt dat ze gewoon niet zoveel dorst heeft.

    mijn jongste (bijna 3) drinkt alleen maar melk, iets anders krijgen we er ook nauwelijks in. Pfff, vreselijk frustrerend.
     

Deel Deze Pagina