hoe houd jij 't gootsteenkastje opgeruimd? (show pictures!)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sasanna, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasanna

Sasanna Lid

27 jul 2008
    28
    0
    0
    Brabant
    Ik ben de keuken aan het opruimen, en iedere keer is het kastje onder de gootsteen weer een puinhoop:
    losse doekjes, rol vuilniszakken, schoonmaakmiddel(verschillende soorten), vaatwastabletten, stoffer en blik, afwasteiltje, emmer, schoenpoets... alles ligt door/op elkaar.
    Ik ruim het dan wel weer op, is weer even netjes, maar na een tijdje is het weer net zo erg :).

Hebben jullie dit ook?
    En zo niet: heb je tips hoe je het kastje kunt inrichten/geordend houden? (show picture:)!!)

Dus: hebben jullie tips voor fijne opruim-hulpmiddelen of zo - bakjes/haakjes of dingetjes - om het overzichtelijk te houden?

2. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem; ik krijg dat kastje gewoon niet netjes. Dat komt omdat ik teveel spullen heb die erin staan/liggen en waar ik geen andere plek voor heb. Het zijn ook allemaal spullen die ik echt in de keuken binnen handbereik wil hebben.

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    euh... niet? Maar niemand ziet het :p

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Euh.. de spullen die je gebruikt gewoon meteen netjes terugzetten/leggen en niet zomaar terugsmijten?

Of denk ik nu te simpel?

Bij mij staan de schoonmaakmiddelen gewoon rechtop, in een teiltje liggen mn stoffer en blik en mn rol met vuilniszakken en achterin staat een emmer met een voorraadje sponzen, afwasborstels en schuursponsjes.

Mn huis is verre van opgeruimd, maar mn gootsteenkastje is wel geordend.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bij ons is dat het onderste plankje van de hoekkast. :D
    Netjes houden nah. Alles staat zodat ik het blindelings kan vinden en dus is het op die manier toch wel geordend. :p

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wij hebben spijkertjes en in geslagen
    1tje voor stoffer en blik 1jte voor de afwasborstel
    de afwasmiddelen staan hier in de kelderkast op een eigenplankje
    en de handoeken, theedoeken en schoonmaakdoekjes liggen in het bovenste keukenkastje netjes opgevouwen en daarvoor staan nog wat andere spulletjes

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Daar krijg je echt geen foto van te zien:D zooitje dus..omdat ik alles er weer in smijt.;)

8. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Heb er geen foto van, maar ik probeer eigenlijk zo weinig mogelijk spullen te kopen die in dat kastje thuishoren. Dus multifunctionele schoonmaakmiddelen en alleen de basisdingen. Ook staan de spullen die voor het toilet zijn al op het toilet (wc eend bijv.), badkamer reiniger in de badkamer etc.

Misschien heb je er iets aan...

9. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij hebben een dubbele gootsteen...
    in het ene kastje staat een afwasteil met alle flessen schoonmaakspul erin, daarnaast staat een plastic Dreft doosje met de afwasblokjes...
    in het andere kastje staat een emmer om het water wat uit de kraan lekt op te vangen (helaas kunnen we het lek zelf niet vinden),
    achterin liggen de vuilniszakken, daarvoor de zak met sponsjes en daarvoor liggen de handdoeken, theedoeken en vaatdoeken op 1 stapel.....

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb er een oude afwasbak in staan waar alle losse, vreemdsoortige dingen ingaan die anders liggen te slingeren: Sponsjes, raamwisser, zeem, spons voor de ramen en een oude tandenborstel. Ja, ik ben er zo-een die regelmatig de voegen in de douche met een tandenborstel schoonmaakt... Dat wil ik niet maar ik moet, anders groeit de schimmel overal heen.

Ook staan er de dagelijkse benodigdheden in: Afwasmiddel, Jif, allesreiniger en dat soort zaken. Ik heb mijn man een plankje laten maken voor de handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes. Dat plankje is een beetje ondieper dan het kastje, zodat ook de sprayflessen er voor kunnen staan. (als je het plankje zo hoog hangt dat er sprayflessen onder kunnen, kom je in de knoei met je syfon.

In het andere deurtje (het is er een die doorloopt, zeg maar) zit hetzelfde plankje, daar liggen de badkamer en wc kleedjes in. Op de onderste plank staat mijn emmer, zo'n 5 liter ding, is meer dan genoeg om thuis mee te poetsen.

11. mroos

mroos Niet meer actief

Gewoon; niet.
    Het is wel schoon, maar niet netjes. Het is nu eenmaal het kastje voor onze schoonmaakmiddelen en dat zijn er nog al wat. Ik kan me er niet aan storen.

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik ruim hem elke maandag op. En zet het gewoon netjes terug, zodat het toch redelijk netjes blijft!

13. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een keuken met een grote la onder de gootsteen. Daarin staan bakken,eigenlijk als prullenbakken bedoeld,maar daarin staan al onze schoonmaakmiddelen,enz. Oogt best netjes

14. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
  15. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Wij hebben een plank in het midden. Onderin staan alles schoonmaakmiddelen en de afwasbak en op het plankje de vuilniszakken schuursponsjes boterhamzakjes enz. Klaar ben je, blijft altijd netjes. (tenminste bij mij wel) :D

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    O ja, dat vergeet ik nog... De dingen die gevaarlijker zijn (chloor, antikal en nog veel meer rotzooi) heb ik een keukenkastje in de berging. Dat kastje hangt hoog, daar kunnen de kinderen niet zomaar bij.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Andere schoonmaakmiddelen staan hoog in een kast ivm de kids

18. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Wat mooi netjes Kaatje!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gewoon netjes alles terug leggen als je het gebruikt hebt ;)

20. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Gelukkig lees ik al dat het bij heel veel meiden een troep is.
    Dus zet ik mijn foto`s erbij.
    LET NIET OP DE TROEP !!! hahaha

Dit zet me wel aan het werk: morgen het gootsteenkastje opruimen.

Deel Deze Pagina