weinig eicellen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door marjah, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi

Ik menstrueer heel onregelmatig en ik heb het idee (afscheiding/temp) dat ik wel af en toe een eisprong heb gehad. Nu heb ik weer twee cysten.

Ik ben van de week bij de fa geweest en zij vertelde mij dat vrouwen met PCO vaak ook zo'n onregelmatige cyclus hebben, maar ze zag bij mij weinig eiblaasjes en dat verontrustte haar zeer. Dus PCO kun je dan al uitsluiten, neem ik aan. Dus nu is ze bang dat ik nog maar heel weinig eicellen over heb (en dat drastische (?) maatregelen misschien nodig zijn)

Mijn vraag is; waaraan kan men precies zien dat je nog weinig eicellen over hebt?

Ik ben even nieuwsgierig, want ik heb pas over 6 weken mijn volgende afspraak. Tot die tijd alleen maar broedprikken.

Liefs M

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je merkt ook aan je lichaam dat ze rustig om gaat met de eicellen want je hebt niet elke maand een eisprong. Om jou situatie goed in beeld te krijgen moet over een periode van 6 wkn gekeken worden hoe jou lichaam het hormonaal doet en omgaat met haar eitjes.
    Ik denk dat als je een kinder wens hebt het goed is om er voor te gaan. Je hebt eitjes! Goed benutten!

Imke

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Dank je wel

Ik ga er ook nog steeds voor; maar wat de fa al zei, mbv drastische maatregelen... geen IUI, maar gelijk verder met IVF/ICSI?

Maar in de komende weken hopen we alleen nog maar dat de cystes verdwijnen. Ik weet dat de eerste cyste hormonen produceert, dus zo lang die niet weg is krijg ik (hoogst waarschijnlijk) geen eisprong. Dus wat dat aan gaat, lijkt me hormonen meten meer iets om de cystes in de gate te houden. en niet hoe mijn lichaam met de eicellen om gaat.

Lekker nog 6 weken wachten...heerlijk :(

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Daar heb je inderdaad gelijk in! Er word zeker naar de activiteit van de cyste gekeken/

Imke

Deel Deze Pagina