pil vraagje (gaat niet om anticonceptievraag)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bbibi, Sep 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dames,

Wij hebben in juli onze eerste ICSI behandelingen gehad met 14 goede bevruchtingen.
    3 in de embryoscoop waaruit 1 top blasto is ontstaan maar helaas niet goed is blijven zitten :(
    Nu hebben we nog 11 cryos in de vriezer zitten waar we mee verder willen.
    Nu heb ik PCOS en dus geen cyclus van mijzelf.
    Aangezien ik zwaar emotioneel was/ben en er nogal doorheen zat zijn wij niet direct gestart met een nieuwe terugplaatsing. Probleem? Nu dus geen menstruatie en dus kan er geen terugplaatsing plaats vinden.
    Nu zit ik sinds gister zwaar tegen mijn princiepes in terug aan de pil sinds 2 jaar, om een menstruatie op te wekken.

Nu komt mijn vraag, aangezien mijn ''cyclus'' al 3,5 week duurde voor ik gister aan de pil ging, kan ik dan korter de pil slikken om een menstruatie op te wekken? Normaal neem je provera of dupheston ook maar 7 a 10 dagen. Als ik de pil 14 dagen slik net zoals je normale lf fase zou ik dan ook een opwekbloeding krijgen? (dan zou mijn cyclus 5,5 week zijn opzich wel te doen toch?)

Bedankt alvast voor het lezen en reageren! :)

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Volgens mij kan dat wel Bbibi. Ik zit normaliter tussen de pogingen door aan de lucrin injecties. Het ziekenhuis stelt normaal een schema ook, ook hoe je het het beste kunt doen met de pil.

Denk dat je hen voor de zekerheid even moet bellen. Wellicht hebben zij het anders in gedachten.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Elvira bedankt voor je reactie. Ik had inmiddels van een andere forummer ook al begrepen dat zij (ook in duitsland) hetzelfde heeft gehad! ook maar 8 dagen de pil.
    Ik heb volgende week dinsdag een belafspraak met duitsland, dan heb ik alweer 9 dagen de pil geslikt, dus dan vraag ik gelijk of ik mag stoppen. Vermoed dus van wel! :)

Bedankt voor je informaltie :)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jahoor dat kan zeker!

Het is wel zo dat je lijf wel een aantal dagen onderhevig moet zijn geweest aan de hormonen in de pil. Dus niet na 2 keer slikken stoppen. Ik zou een dag of 7 doen.

5. Syl84

Syl84 Lid

Oct 22, 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    mag ik vragen waarom je weer aan de pil bent en niet je menstruatie reguleert met duphaston?

Dat doe ik wel namelijk (heb ook PCOS).

6. laney

laney Actief lid

Oct 2, 2009
    335
    72
    28
    Wat ik me afvraag is waarom je aan de pil moet.
    Ik heb ook PCOS en wij gaan nu ook beginnen aan onze 1e cryo poging en ik heb gewoon pilletjes gekregen om mijn menstruatie op te wekken zodat we dan meteen kunnen beginnen.
    Wat een verspilling van tijd als je eerst nog zo'n pilstrip moet innemen.

7. Uy82

Uy82 Actief lid

Apr 14, 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat dubbel dit om te lezen; dd heeft mij nl ook opgedragen te starten met de pil voor 10 dgn. Gezien mijn laatste menstruatiedag. Maarja ze zullen wel weten waar ze het over hebben toch?!

Share This Page