Hi ladies, We zijn al een tijdje onderweg na onze bbz in ronde 3. Helaas na de bbz geen zwangerschap mogen meemaken. Wij hebben de 27e weer een afspraak bij de gyn voor vervolgstappen. Ik heb aangegeven dat ik in ieder geval cyclusmonitoring wil krijgen en bloed prikken tijdens verschillende momenten in mijn cyclus. Gezien ik van mening ben dat ik lichte menstruaties heb. 1 tot 2 dagen bloed en dan nog een dag of 2 wat bruin verlies. Ik heb trouwens ook geen idee wat ze nog meer moeten controleren. Hsg was goed, zaad is goed, cyclus lijkt eigenlijk ook wel goed (rond de 30 dagen, met positieve digi ovu op dag 15 en 16 en temp die stijgt op dag 18, eisprong dan op dag 17), schildklier is nu onder controle, hormonen waren bij 1e helft van mijn cyclus ook goed. Ik heb lichte vorm pcos. Zou die lichte vorm van pcos dan toch in de weg zitten ondanks de regelmatige cyclus??? Zou ik nog wat kunnen missen qua onderzoeken? Ik ben benieuwd naar jullie advies of ervaringen. Liefs, Minnie
Lastig is dat he, dat wachten? Had je maar een datum waarop je sowieso positief zou testen. Dat maakt het wachten al heel anders he? Mijn advies heb je waarschijnlijk niet heel veel aan omdat het niet op feiten gebaseerd is. Maar zelf lijk ik iets te hebben met positief testen in september. Ondanks dat we alle andere rondes op een gegeven moment écht aan het timen waren en weet ik veel wat. Het lukte maar niet. Geloof haast niet meer dat het toeval is. Misschien heb jij zelf ook wel zoiets met een andere maand? Welke maand testte je positief van je bbz? En anders heb je het over je schildklier die gestabiliseerd is nu. Hoe lang is hij nu stabiel? Want misschien wil je dit ook niet horen (zou ik zelf ook niet willen), maar zijn alle rondes ervoor gewoon verloren rondes geweest. En kan je misschien pas echt tellen vanaf het moment dat je schildklier stabiel is. Wij zijn net aan de mmm ontsnapt. Maar bij mij hebben ze toen ook in mijn cyclus met een inwendige echo gekeken naar de opbouw van mijn baarmoederslijmvlies. Bij mij was dat mooi dik en was de progesteron die maand ook gewoon goed. Misschien is dat bij jou niet het geval, gezien je het hebt over lichte menstruaties. Bij mij keken ze toen geloof ik 7 dagen na eisprong. Misschien is het sowieso wel een goed idee dat ze (tenminste voor 1 maand) jouw cyclus gaan opvolgen. Daar valt vast een heleboel over te zeggen. Maar ondanks dat duim ik voor je dat dat allemaal niet nodig blijkt, omdat je aankomende maand gewoon een mooie knaltest hebt op een zwangerschapstest.
Hi meis, Thanks voor je reactie. En wat zie ik nu.... 11 weken alweer. Gefeliciteerd! Ben blij voor je. Ik ken je nog uit het vorige groepje. Fijn dat het alsnog gelukt is. Hopelijk een mooie plakkert. Eens voor wat betreft de schildklier. Deze is eigenlijk sinds afgelopen maand "goed". Maar ik hoop natuurlijk dat alle rondes daarvoor niet verloren waren. November tests is de vorige x positief. Dus wie weet gaat je theorie ook op bij mij. Zou heel mooi zijn, maar ik durf er niet vanuit te gaan. Bij mij hebben ze bm eens gezien op echo vlak na ovu. Dat zag er toen goed uit. Bloed is eens geprikt op cd3. Dat was toen ook goed. Maar ik ga verzoeken dat ze het nu een cyclus goed bijhouden. Heb jij trouwens nog hulp gehad bij het zwanger worden? Nog medische reden gevonden waarom het voorheen niet lukte? Is het uiteindelijk toch nog uit zichzelf gelukt? Xx
Deze zwangerschap is uiteindelijk spontaan gekomen. Vandaar mijn punt ook met een specifieke maand. Zou anders nu ongeveer beginnen met de mmm, dus lekker tussenuit gepiept. Heb gisteren de termijnecho gehad. En alles was nog goed, dus de kans op een plakker is ondertussen toch best groot. In jouw geval zou ik echt verzoeken ja dat ze je cyclus eens goed gaan bekijken. Maar stiekem hoop ik gewoon dat mijn theorie bij jou ook werkt. Gewoon deze maand een positieve test met een plakker ín de baarmoeder. Dan is er niks aan onderzoek nodig voorlopig. Zou ook eens vragen of ze progesteron prikken. Doen ze geloof ik zo’n 5 a 7 dagen na ovulatie. Aan de hand van die waarde zouden ze ook moeten kunnen zien of je een goede eisprong hebt of niet. Wanneer is je NOD?
Wat fijn dat het toch gelukt is!! Heb je nog iets speciaals gedaan die ronde? Ik zal zeker verzoeken om hormonen nogmaals te checken. Toen had ik op cd3 prog, oest, lh en fsh laten prikken. Alles was toen goed. Dat gaan ze nu maar mooi een hele cyclus bijhouden. Mijn nod is 26 nov. Vorig jaar testte ik op 23 nov positief. Is haast te mooi om waar te zijn. 27 nov heb ik afspraak bij de gyn voor vervolgstappen.
Even als toevoeging op de lichte menstruaties: ik heb zelf ook hele lichte menstruaties. Ook bloed laten prikken en echo’s gehad vlak na eisprong en alles was in orde. Het hoeft dus niks te betekenen... Hopelijk heb je binnenkort een beetje duidelijkheid meis!
He meis, Thanks. Dat is weer een beetje een geruststelling. Jullie zitten ook in een zwaar traject. Hoe gaat het daarmee? Ik lees zojuist je onderschrift. Wat zijn mogelijke vervolgstappen? X