Hallo allemaal ik heb een zoontje van 4 maanden die eerder elke dag 5 flessen van 200cc leeg dronk oppeens is hij de HELFT minder gaan drinken en ging van 200 cc naar 100 cc per keer.. Ik ben gister op het cb geweest en hij was wel goed gegroeit. Dus blijkbaar gewoon genoeg aan CB adviseerde me een week geleden met bijvoeding te beginnen ook ivm zijn maximaal behandelde reflux. Dat heb ik gedaan ik ben begonnen met een paar hapjes fruit inmiddles krijgt hij nu s'ochtends rond 10 uur een half potje fruithap en rond 5 uur een groentehapje. Dit gaat heel erg goed en hij vind het echt lekker. Maar ik probeer dan over de hele dag die 4 flessen en nog wel bij te geven. Maar hij heeft hier gewoon geen zin meer in hij neemt een paar slokjes en gaat dan spelen met de speen of laat weer 120 cc staan Komt jullie dit bekend voor en wat kan ik nu het beste doen.. Tips? Alvast bedankt
Drinkt hij beter als je er geen bijvoeding bij geeft? Want ik vind op zich niets mis met bijvoeden op die leeftijd, maar dan wel als een middel om het te laten wennen aan ander voedsel. Het lijkt me niet dat het ten koste van zijn melkinname mag gaan. Als hij ook zonder de hapjes zo weinig drinkt, dan zou ik er gewoon mee doorgaan, want dan is het iig weer een extraatje dat hij maar binnen heeft. Drinkt hij niet beter als je hem meer (kleinere) flessen geeft?
Ik kan me voorstellen dat je je bezorgd maakt, maar zolang hij voldoende plasluiers heeft, tevreden is, een alerte indruk maakt, kan je er meestal vanuit gaan dat er niks aan de hand is. Het kan zijn dat je zoon de grootste groeispurt even gehad heeft en momenteel even iets minder hard groeit (en wellicht in zijn ontwikkeling weer een sprong aan het maken is). Dan kan hij dus duidelijk minder honger hebben. Je kan idd overwegen om de bijvoeding even te staken en dan te kijken hoe hij zijn flessen drinkt. Maar zoals gezegd: ik zou me er niet te druk om maken. Zlef heb je ook wel eens een periode wat minder trek en een andere periode weer wat meer
Hij is nog geen zes maanden, en dan is het absoluut niet de bedoeling dat vast voedsel melkvoedingen verdringt. Dus liever even kappen met de happen en terug naar de fles!
ik zou even stoppen met de bijvoeding en kijken hoe het dan gaat. Drinkt hij dan wel zijn flessen leeg, dan zou ik de bijvoeding even achterwege laten. Melk is belangrijker op deze leeftijd..
Ik zou de hapjes geven na de fles zodat hij wel zin in de flessen blijft houden. Misschien is er ook wat anders aan de hand want 2 halve potjes vervangt natuurlijk nooit 500 cc fles.
Zo eventjes op de laptop, typen via de telefoon is niet ideaal haha. Ontopic, geef mannetje hier anderhalf uur na zn fles zn fruithapje. Zo kan zn fles een beetje zakken en heeft hij niet overdreven honger als hij zijn potje krijgt.