Weinig eten... (ziekjes)

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia is verkouden, en nu kreeg ze gisteren ook nog prikjes, dus ze is helemaal niet blij! We hebben haar nog nooit zo gezien, alleen maar op schoot tegen je aan en als je haar rechtop wilde zetten begon ze meteen te huilen :(

Maar goed, overdag is ze aardig oké, ze wil wel in haar stoel, alleen huilt bij het minste of geringste, als ze valt of er gebeurd iets. Ze is ook erg moe! Gevolg is nu dat ze erg weinig eet en ik word daar best onzeker van. Ze eet normaal bij het ontbijt 1 boterham en tussen de middag 1,5. Gisteren at ze 2 keer een halve, en vandaag vanmorgen een hele en vanmiddag niks... Avondeten wilde ze helemaal niet, toen wilde ze alleen maar tegen ons aan zitten. We hebben haar wel een flesje van 150 gegeven en dat heeft ze wel op.

Hoe deden jullie dit? Blijven aanbieden, of even laten gaan? Vooral 's avonds is ze zo zielig, dat ik het gisteren zelfs niet heb aangeboden, omdat ze echt niks wilde... Ik vind het zo sneu, maar een lege maag is toch ook niet fijn! Overdag heeft ze bijna geen melk op (krijgt 1 bekertje gewone melk bij het ontbijt en lunch), maar wel water/diksap...

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach meid, maak je maar geen zorgen hoor! Die kleintjes hebben zoveel reserves! Drinken is veel belangrijker! Of ene lekker toetje, maar wsl heeft ze gewoon alleen maar zin in mama's liefde en aandacht!;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben Kick altijd gewoon enorm geknuffeld met dit soort dagen en een lekker papfles gegeven (dat vindt hij altijd lekker) en knijpfruit (ook altijd lekker). Op die manier kreeg hij toch nog het e.e.a. binnen en ruim voldoende vocht (naast gewoon drinken).
    Ach... als ik ziek(ig) ben heb ik ook geen zin in boterhammen e.d, wil ik ook het liefst makkelijk eten (soep e.d.) en veeeeel knuffels!

4. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is ook al een paar dagen ziek, ook in het zh gelegen, en eet ook al een paar dagen niet/nauwelijks, en ik bied hem nu ook steeds een papfles aan, zo krijgt hij dus toch iets binnen...dus zou gewoon een fles geven!

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dacht ik al hoor, zo gaat het hier ook. Ik vind het alleen zo sneu. Ze heeft vandaag 1 boterham op, 2 stuks fruit en een handje gekookte macaroni. Nu krijgt ze lekker nog een fles voor het slapen, dan heeft ze wat in haar buikje. Julia is nooit ziek eigenlijk, dus ik ben dit helemaal niet van haar gewend!

Deel Deze Pagina