wanneer beginnen met aardappel door greontehap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Polletjepiek, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De titel zegt het al:

Wanneer begin je met een aardappel door de groente te doen?
    (Ze eet nu ± 50 gram groente sinds ongeveer een week. De tijden wisselen nog wel eens, afhabkelijk van hoe lang ze in de namiddag slaapt.)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn eerst begonnen met 4 groentes (3 dagen achter elkaar proberen).
    Daarna een paar fruitsoorten, en dan ook een paar dagen proberen. En die dagen dan 1 van die 4 groentes geven, zodat een allergische reactie alleen van het fruit kan komen.

Nadat hij die 4 groentes en 3a4 fruit soorten kende, zijn we aardappels gaan toevoegen, En daarna ook steeds meer andere groentes.. Maar je kunt het gewoon zien als een soort groente, dus gewoon introduceren zoals je het andere eten ook doet..

(mijn zoontje al wel gelijk porties van 100-150 gram, dus ik weet niet hoe het zit met 50grams porties..

3. Polletjepiek

Bedankt voor je antwoord.

We zijn sinds 3 weken begonnen met de introductie van vast voedsel. Zijn toen ook naar 4 flessen gegaan. Ze kreeg eerst alleen fruit. Dat gaat best goed. 's Ochtends eet ze fruit en 's middags eet ze de rest van het fruit van 's ochtends als ze dat niet helemaal op heeft in totaal is dat zo'n 100 gram fruit.

Groente doen we sinds een week. Eerst bloemkool 2-3 dagen, toen boontjes 2-3 dagen, toen worteltjes(favoriet) 2-3 dagen en de laatste 3 dagen heeft ze broccoli gehad. Ze vind het best lekker. Lekkerder dacht ik dan fruit. Ze eet dus iedere x zo'n 50 gram van de groente. Ik dacht als ik de fles van 16.00uur wat minder doe, zal ze misschien wat meer van de groente eten en dan ook een beetje aardappel erbij, zodat uiteindelijk die fles van 20.00uur er af is.

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    zodra je kindje groenten mag, mag het ook aardappelen hebben, dus die kunnen er meteen doorheen

5. Polletjepiek

Mooi, dan krijgt ze een groente die ze ook al eerder heeft gehad met een beetje aardappel erdoor. Dan doe ik die fles van 16.00 minder(150/5 of 120/4?) dan heeft ze tegen 18.00 uur misschien wel wat meer trek in de groente + aardappel
    Gewoon maar eens proberen.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo afbouwen heb ik ook gedaan. Met aardaoppel erdoor wordt de groentenhap ook wat machtiger. Ik heb ook al rijst geprobeerd, (wordt wel aardig dik/ papperig dus weer wat smeuiiger gemaakt met wat extra water/ kookvocht). Meneer lust het allemaal!
    Sinds 1 weekje ook de fles van 16 uur laten vallen zodat ie inderdaad meer eet van de groentenmaaltijd (hij at ca 100/ 125 gram, we zijn nu aan het uitbreiden). Hij krijgt nu 3 flessen en ipv de 16 uur fles ca 200 gram (2 stuks) fruit.

7. Polletjepiek

Even een update:

Om 16.00uur flesje met 150/5 gegeven, geen probleem.

Echter; ze wilde helemaal niks van de groente:(
    Nu is ze eigenlijk de hele dag al aan het miepen:(:(

Nu maar een fles met pap en hopen dat het morgen beter gaat!

Deel Deze Pagina