Hallo Cyste, dag ivf

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by yloon, Jan 14, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yloon

yloon Lid

Jan 15, 2015
    83
    3
    8
    Female
    Begeleidster binnen de Psychiatrie
    Nederland
    Hallo meiden
    Wat voel ik me toch ongelofelijk k*t.
    10 dagen na mijn laatste pil duphaston werd ik eindelijk ongesteld. Ik was zo onwijs blij want na 3 negatieve iui behandelingen en een verplichte rust maand konden we EIN DE LIJK starten met de ivf procedure.

Vol goede moed en hoop naar de echo afgelopen zondag. En boem daar was de hamer met een ontzettende knal. Er zat een cyste op mijn eierstok van wel 3 cm doorsnee ! Dit was al de 2 de, 7 maanden geleden had ik er ook 1 die 4 maanden bleef zitten alleen was die vele malen kleiner.
    Dezd was nog best een gevaarlijke grootte maar helaas konden ze er niet aan doen en moest het uit zichzelf verdwijnen maar het meest erge vond ik nog dat we hierdoor niet verder konden in het ivf traject.

En weer moesten we wachten.

Tuurlijk begrijp ik dat het voor me lichaam goed is om even rust te hebben en ben ik nog jong genoeg voor deze hele situatie maar elke maand is er 1, we zijn al ruim 7 maanden bezig dan komt dit echt weer als een klap.

Hebben jullie wel eens zo'n grote cyste gehad ?? Wat kun je eraan doen ? Hoelang blijft zo'n rot ding ?

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hier eens een cyste van 6cm x 8cm gehad. Deze is operatief verwijderd.

Met een cyste heb je gewoon geen goede kansen als ze een ivf starten, en door de hormonen kan ie nog groter worden en dan word het gevaarlijk.

Heel vervelend dat je nu weer moet wachten, maar das echt beter voor je.

3. yloon

yloon Lid

Jan 15, 2015
    83
    3
    8
    Female
    Begeleidster binnen de Psychiatrie
    Nederland
    Zo dat zijn ook flinke cyste zeg !!

Ja ik weet ook wel dat het beter is voor me ... Maar toch is het even een dikke vette tegenvaller wanneer je vol goeie moed denkt te gaan starten !

4. sumer93

sumer93 Bekend lid

Jun 17, 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Hier in oktober een grote cyste gehad. Veel last van gehad:( een keer dachten ze zelfs torsie. 2 weken later was die ineens weg, Ofja leeg gelopen.

Snap hoe kut het is. Zelf konden we daardoor ook niet verder. Ook had ik er best wel pijn van

5. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Hier twee keer een cyste gehad 1 van 5cm na overleg met de arts mocht ik gewoon door met de behandeling omdat we de cyste in de gaten gingen houden dmv echo’s dus als hij groter zou worden dan zouden we de behandeling staken. En die ronde ben ik zwanger geraakt. En deze ronde had ik een cyste van 3cm maar mocht na een paar dagen toch starten omdat hij kleiner werd. Nu is hij weg. Maar ik doe ovulatie inductie dus de wens is groei van 1 follikel en met ivf spuit je natuurlijk een hogere dosering om meer follikels te laten rijpen dus ik denk dat je daarom niet mag starten. Deze ronde ben ik op cd 6 gestart

Share This Page