Weinig follikels IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 2bb, 21 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    2bb, hoezo reken je nergens op?! Je hebt nu toch gewoon een IUI met twee eitjes en in ieder geval 1 daarvan gaat er voor zorgen dat je geen IVF meer nodig hebt :) !
    Vervelend trouwens he die progestan bolletjes 3x per dag. Ik vind het bijna nog erger dan het spuiten, want nu moet ik 3x per dag niet vergeten die bolletjes in te brengen. Maar het is voor een heel goed doel!

Ik hoor morgen of er een TP mogelijk is, dus het is nog spannend. Ik laat het nog wel weten.

groetjes, Pooltje

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ha dames,

Pooltje, spannend hoor! Ik duim voor je, laat je het snel weten?! er moet er toch vast wel een bevrucht zijn!?!? Zet hem op!

2bb, WHAAAAAAAAA...pijnlijk of niet?!?! Wat lijkt me dat vervelend zeg! Wat een sterke vrouw ben je om dat zo 'even' te doorstaan! Petje af! En het zaad valt toch heel erg mee! Ja, tuurlijk is het minder, maar dat wist je, want het zou niet voor niks IVF worden...dus dan valt deze uitslag me hard mee! En zoals pooltje al heel positief zei, deze IUI zorgt ervoor dat het hierbij blijft!

Fijne avond meiden,

Liefs Loesie

3. 2bb

2bb Niet meer actief

hihi ja ik voel me best een bikkel nu ;) heb wel veel napijn, maar de paracetamol helpt goed.

Tja jullie hebben gelijk, het is een kans, maar ik zi dat ik een typefout heb gemaakt, het waren er 0,33 milj. niet 3,3 milj. helaas....

Maar goed we zien wel!

groetjes

4. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Ik heb vandaag een mooi bericht gekregen: alle 6 de eitjes zijn bevrucht, alleen 2 daarvan zien er wat minder goed uit en zullen waarschijnlijk niet goed genoeg zijn. Blijven er vier over die er vooralsnog zeer goed uitzien, morgen worden de beste 2 teruggeplaatst en wellicht blijven er dan zelfs nog eitjes over om ingevroren te worden voor een eventuele herkansing. Dat had ik vorige week echt niet verwacht of zelfs durven hopen :) ! Dus nu is het hopen dat de embryos goed delen en er inderdaad 4 hele goede bij blijken te zitten. En dan gaan de volgende 2 spannende weken in.
    Er is morgen trouwens een cameraploeg bij aanwezig, want ze zijn bezig met opnames voor een nieuwe voorlichtingsfilm en vroegen of wij bezwaar hadden als ze het echobeeld van de terugplaatsing zouden filmen. Daar hebben wij geen problemen mee, dus wie weet als het helemaal goed uitpakt deze behandeling kunnen we later tegen ons kindje(s) zeggen dat het allereerste begin is vastgelegd op film. Is wel bijzonder! Maar we moeten niet op de feiten vooruitlopen, maar ik ben nu in ieder geval weer een stuk positiever dan een week geleden.

Zo zie je maar weer, ook met weinig follikels is er hoop!

2bb, hoe is het nu met je? De pijn helemaal weg? Het is inderdaad niet niks wat je hebt gehad, zonder pijnstilling die naald door je bm-wand. Je bent echt een bikkel en hopelijk leidt deze IUI tot een nieuw klein bikkeltje ;) !

groetjes,
    Pooltje

5. 2bb

2bb Niet meer actief

Oh pooltje wat een goed nieuws! Ik ben zo blij voor julie. Wat spannend ook zo'n cameraploeg. is idd een leuk document voor later. Nou hopelijk gaat alles morgen goed dan en hou je het een beetje uit die 2 weken.

Ik ben weer bijgetrokken van de pijn, gistermiddag ook erg veel napijn gehad, maar gewoon 2 pijnstillers ingenomen. We hebben geen verwachtingen van deze iui vandaar misschien dat ik zo relaxed ben.

Dat het maar mooie tijden voor ons allenmaal mogen worden!

groetjes

6. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    hoi meiden,

Ik heb vandaag terugplaatsing van 1 bevrucht eitje gehad en had maar 1 follikel bij de punctie, echt geweldig dat deze bevrucht is. Vorig jaar had ik mijn eerste ICSI en toen iets meer eitjes maar hebben we er ook maar 1 laten bevruchten en ook toen ging het goed, ben zelfs 9 weken zwanger geweest maar dat ging helaas helaas mis..

Hopelijk deze ronde een blijvertje, maar zo zie je maar, je hebt er echt maar eentje nodig....

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey Annerie,

Wat goed zeg, ik hoop dat hij lekker blijft zitten!
    Waarom hebben jullie er de vorige keer maar één laten bevruchten?! Of was er maar één bevrucht?! (bedoel je dat?!)

En bij 2bb hebben ze een escape-IUI gedaan omdat ze het anders zonde vonden van de poging. Bij mij zeiden ze ook dat als er minder dan 4 eitjes waren ze er vaak voor kozen om de poging af te breken...Hoe zit dan bij jou dan?!

We hopen dat het gewoon niet meer nodig is en dat je lekker zwanger wordt/blijft van dit toppertje!
    Ik duim voor je!

Liefs Loesie

8. 2bb

2bb Niet meer actief

Hee annerie,

Wat een mooi resultaat voor jullie zeg! bij ons was doorgaan idd geen optie. Ziekenhuis vond het zonde van de poging en raadde dus die escape iui aan om niet alles voor niks te hebben gedaan. Bij jullie niet, met een mooie emmy als resultaat, of is bij jou bekend dat je nooit meer follikels aanmaakt?

groetjes

9. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Loesie en 2bb ik zal het even toelichten. Wij hebben er beide keren bewust voor gekozen om maar 1 eitje te laten bevruchten. Vanuit onze geloofsovertuiging willen wij geen restembryo's laten ontstaan. Dus ik spuit telkens veel minder hormonen en de vorige ICSI vonden ze 4 eitjes, waar dus 1 eitje uit gekozen is om te bevruchten. Dat was toen een toppertje.

Deze 2e ICSI hadden we eigenlijk pech dat er dus maar 1 follikel met daarin 1 eitje werd gevonden maar het geweldige nieuws is dat deze dus ook weer bevrucht is! Ik hoop dat hij lekker gaat nestelen ;))

10. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn terugplaatsing gehad en er zijn twee embryos teruggeplaatst. De andere 2 bleken helaas toch niet goed genoeg voor een cryo, maar hopelijk is dat niet nodig en zit er dit keer een blijvertje (of 2 blijvertjes zijn ook zeer welkom) bij.

Annerie, lijkt me moeilijk als je vanuit geloofsovertuiging inderdaad maar steeds een eitje wilt laten bevruchten, het is wel begrijpelijk maar de kans wordt natuurlijk wel kleiner. Des te geweldiger is het dat jullie eitje weer bevrucht is en teruggeplaatst is, heel veel sterkte de komende weken en hopelijk is het ook voor jullie een blijvertje dit keer.

groetjes,
    Margot

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ha meiden,

Pooltje, lees nu ook pas je berichtje van gister, sorry, helemaal gemist!
    Wat goed dat er 2 zijn terug geplaatst, geeft toch een goed gevoel he?!
    Jammer dan die andere cryo's niet goed genoeg zijn, maar zoals je al aangeeft hopen we dat het niet nodig is en dat deze 2 (of in ieder geval) eentje lekker blijven zitten!

Annerie, fijn dat je het even toegelicht hebt, dan is het helemaal duidelijk. Ik heb weleens gehoord van mensen die gelovig zijn dat ze geen 'hulp' mogen bij het krijgen van een kindje, maar ik ken het niet dat er geen restcryo's mogen overblijven!
    Maar goed, dat is ieder zijn keus en ik vind het alleen maar heel fijn voor jullie dat er toch eentje terug geplaatst kon worden!

2bb, ik snap het heel goed dat je geen verwachtingen hebt en dat is misschien ook wel net zo fijn! Maar je weet maar nooit, het zou harstikke bijzonder zijn!

Ik ben aan het wachten op mijn eisprong, zit nu op dag 10, dus denk nog een dag of 3/4 wachten! Voel ze goed groeien hoor, dus volgens mij heb ik wel goed gereageerd op de Clomid!
    Heb vandaag de uitslag van het bloed gekregen voor HIV en hepatitis enz, (hebben jullie dat ook gehad, standaard onderzoek) en alles was negatief...had het wel verwacht, maar toch fijn als het even zwart op wit staat...Vriendjes uitslag was nog niet binnen, maar als ik het nie heb, zal het bij hem ook wel meevallen!

Fijne avond meiden, ga lekker Xfactor kijken straks!

Liefs Loesie

Deel Deze Pagina