IVF - andere medicatie / protocol / donor???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door aicirtap, 1 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Misschien kunnen mensen hier meedenken of tips geven.

    Vooraf van ziekenhuis wisselen of naar buitenland gaan is geen optie ivm zaaddonor/alleenstaand zijn.
    Punctie vindt meestal onder roesje plaats omdat alles zeer pijnlijk is down under.
    Ik ben 40,5 jaar en leef/eet/drink gezond. Wel veel stress door werk en dit jaar mijn moeder overleden.
    Er moet iets gesleuteld worden aan medicatie / protocol of donor.
    Ik heb woensdag afspraak met arts dus wil mij even goed voorbereiden.

    Bij dochter 3 ivf pogingen gehad. De eerste 2 keer gonal-f en lucrin, veel eicellen, maar 2 goede embryo’s. Gebruik gemaakt van donor A bij ivf 1, bij ivf 2 van donor B. Bij ivf poging 3 menopur 150 eh en lucrin en weer donor B. 8 eicellen, verse tp van 2 embryo’s vmk, cryo tp dochter en 2de cryo tp niet gelukt. Ik weet even niet meer of ik vooraf aan de pil zit bij deze poging. Daar moet ik het dagboek op naslaan.

    Voor nummer 2 nu 2 ivf pogingen gehad.
    Ivf poging 1 150eh menopur en decapeptyl: 5 eicellen, 3 embryo’s, verse tp niet zwanger, geen cryo’s.
    Ivf poging 2 225 eh mrnopur en decapeptyl: 5 eicellen, 2 embryo’s, verse tp niet zwanger, geen cryo’s.

    Ik wil liever niet van donor wisselen. Beide kinderen zullen van 2 verschillende donoren zijn. Maar de profielen van de donoren hebben veel overeenkomsten.

    Ik zat zelf te denken misschien weer lucrin ipv decapeptyl.

    En ik lijk wel immuun voor menopur. Zou iets anders beter helpen of een combi van 2?

    Ik heb ook nog gedacht aan kort protocol ipv de lange die ik altijd heb. Maar dan is er een kans dat het niet onder een roesje kan.
     
  2. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Pfoe ik had dit keer een provera schema. Je zou dat eens kunnen overleggen?
     
  3. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Ik doe kort protocol met gonal-f en decatepyl en ovitrelle voor en na de punctie! Daarnaast gebruik ik extra progesteron zalf en doe ik de dag na de tp acupunctuur.
     
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    ICSI poging 1
    - Pil
    - Decapeptyl
    - Gonal-F
    - Ovitrelle
    - Utrogestan
    - 11 eicellen, 1 bevruchting, 1 slecht embryo als verse tp (niet zwanger)

    ICSI poging 2
    - Pil
    - Decapeptyl
    - Meriofert
    - Ovitrelle
    - Utrogestan
    - 7 eicellen, 5 bevruchtingen, 4 embryo’s, 1 op dag 3 teruggeplaatst (zwanger), 3 cryo’s op dag 5 ingevroren.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    ICSI poging 1
    - Decapeptyl
    - Gonal-F
    - Ovitrelle
    - Utrogestan
    - 3 eicellen, 1 bevruchting, 1 embryo als verse tp dag 3 (niet zwanger)

    ICSI poging 2
    - Decapeptyl
    - Menopur
    - Ovitrelle
    - Utrogestan
    - 1 eicel, 0 bevruchtingen, geen terugplaatsing

    ICSI poging 3
    - Decapeptyl
    - Menopur
    - Ovitrelle
    - Duphaston
    - 5 eicellen, 3 bevruchting, 2 embryo's als verse tp dag 3 (zwanger van een tweeling - missed abortion 9+2 weken)

    ICSI poging 4
    - Decapeptyl
    - Menopur + Gonal-F
    - Ovitrelle
    - Duphaston
    - 10 eicellen, 3 bevruchtingen, 2 embryo's als verse tp dag 3 (zwanger - missed abortion 10+4 weken)

    ICSI poging 5
    - Orgalutran
    - Elonva + Puregon
    - Pregnyl 5.000
    - Utrogestan
    - 7 eicellen, 4 bevruchtingen, 1 embryo als verse tp dag 5 (biochemische zwangerschap), 2 cryo's op dag 5 ingevroren (1x negatief getest en 1x biochemische zwangerschap)

    Alle pogingen zijn kort protocol geweest.
    Voor ICSI-6 ga ik nu naar C&C.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  6. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Jeetje kramertje, brok in me keel :(. Ik heb op advies van jou ook de overstap gemaakt naar c&c. Donderdag nk cellen en volgend week vrijdag gesprek over behandelplan.
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Tja.... wij moeten gaan starten aan ICSI-6 maar dus ook eerst onderzoeken bij C&C. 3 weken geleden intake gehad en 19 november de onderzoeken (NK-Cellen, Plasma- Cellen en ReceptIVFty test). 2 weken later uitslagen en behandelplan.

    Spannend bij jou ook! Krijg jij enkel NK-Cellen onderzoek?
     
  8. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ja ik heb dus deze donder nk en plasma cellen onderzoek en die week daarop behandelplan en 2 dagen erna word ik dus ongesteld. Ik vraag me of ik dan die ronde wel
    Mag beginnen. Ik had gebeld en ze zei dat uitslag van nk cellen en plasma cellen niet echt invloed gaat hebben op je behandelplan. Want als nk verhoogd is dan krijg je infuus en als plasma verhoogd is dan kring je antibitotica. Dus wellicht dat ik wel gewoon mag spuiten en punctie en tegen de tijd voor tp, dat ze dan weten wat uit het onderzoek naar voren is gekomen.

    ik ga er wel beetje van uit dat ze allebei verhoogd zijn. Sws plasma want door mijn endometriose heb ik sws een ontstekerig gevoel.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  9. Loolaa4

    Loolaa4 Actief lid

    4 aug 2016
    216
    21
    18
    Bij mij is poging acht uiteindelijk geslaagd, in Brussel, met combinatie ovaleap en menopur. Lang protocol zonder pil, en als remmer gonapeptyl. overigens behandelen ze daar wel alleenstaanden, en beschikken ze over donoren. Ze liggen alleen nu stil vanwege Corona.
     
    DR87 vindt dit leuk.
  10. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Idem Brussel, voor de vierde poging naartoe gegaan en gelukt. Aanrader!
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Spannend hoor! Ik denk dat je dan wel direct mag beginnen, zeker als NK en/of Plasma cellen te behandelen is.

    Bij ons weten we het niet, het zijn de laatste onderzokeen die gedaan kunnen worden, de rest is allemaal al uitgevoerd, maar dr. Scholtes vond 2x een missed abortion en 2x een biochemische zwangerschap geen pech meer.

    Hopelijk een goede zwangerschap voor ons beide via C&C! Succes morgen met je onderzoeken :thumup:
     
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Even ter update
    Vandaag telefonisch consult gehad met de fertiliteitsarts.
    De fertiliteitsarts heeft gesproken met de embryoloog en gyneacoloog.

    We hebben de ivf pogingen geëvalueerd.
    Beide keren voldoende bevruchtingen, maar door mijn leeftijd zijn de eicellen van mindere kwaliteit. En hierdoor delen ze niet goed door. Hier valt niks aan te doen. :( Scratching is bijvoorbeeld geen optie.

    Omdat er voldoende bevruchtingen zijn is andere donor ook geen optie.

    Andere medicatie zal geen effect hebben, want ze ongeveer allemaal hetzelfde doen (volgens de arts).

    Kort protocol geeft vaak minder resultaat en vaak zijn de follikels minder synchroon. Dus dat zal ook niet helpen.

    Dus nu is het voorstel 300 eenheden menopur. En nog even onder voorbehoud 7 december de punctie. Wat betekent dat ik maandag al met decapeptyl start.

    Enige dilemma is of ik deze keer 2 embryo's laat terugplaatsen.
    De arts zei 2 embryo's terug plaatsen geeft niet heel veel meer kans. Maar het kan wel zo zijn dat de ene embryo de ander helpt. En dan is het resultaat 1 of 2 kindjes.
    Ik heb nu aldoor 5 eicellen, 4 embryo's en op de dag van terugplaatsing 2 embryo's. Vervolgens wordt er 1 terug geplaatst. En de andere embryo moet nog 1 dag door delen om de vriezer in te mogen en daar gaat het nu mis.
    En ja in het uiterste scenario raak ik zwanger van 2 kindjes. Wat een hoog risico zwangerschap is (complicaties, vroeggeboorte, etc?). En dan super druk met 3 kinderen onder de 4. Ik ben alleenstaand. Maar als ze 1 jaar zijn dan gaat E. naar school. Plus E. is al 3 als ze geboren worden. Dus ze kan dan ook veel dingen zelf: eten, drinken, aan/uit kleden, zindelijk hopelijk.
    Lastig!

    Ik zit wel te overwegen om deze maand naar de osteopaat te gaan en een afspraak te maken bij de maatschappelijk werker van de poli fertiliteit.
    Qua supplementen zit ik al aardig goed. En qua voeding en beweging ook. Alleen wel hoge werkdruk (en afscheid moeten nemen van 2 collega’s (ga binnenkort collega nr 3 inwerken...) plus het nodige privé gebeurd (overlijden van mijn moeder, overlijden van mijn katten, corona en de ivf trajecten).
     
  13. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ben het niet helemaal eens met jouw arts voor wat betreft dat de medicatie hetzelfde doet. Bij mijn eerste poging had ik Gonal en 11 eicellen, 1 bevruchting. De rest van de eicellen zijn allemaal kapot gegaan bij het injecteren van de zaadcel. Slechte eicelkwaliteit, aldus de arts.

    Poging 2 spoot ik Meriofert (net als menopur gegenereerd uit urine van zwangere vrouwen) de fabrikant van dit hormoon beweert betere eicelkwaliteit en in mijn geval was dat zeker zo. 7 eicellen, 5 bevruchtingen en 4 embryo’s.

    Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat het altijd zo is.
     
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Als je goed leest ben ik daarom in verleden over gegaan van gonal-f naar menopur.
     
  15. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Bij mij exact hetzelfde probleem: slechte eicelkwaliteit. Bij mij is endometriose de oorzaak. Hierdoor had ik geen bevruchtingen of minimaal waardoor er vaak maar 1 over was op dag 5 die ook nog eens van slechte kwaliteit was. Ik had gewoon geen kansen en ik was binnen no time door de drie pogingen heen. Daarom zijn wij als laatste optie overgestapt naar Brussel, vanwege het uitstekende lab. En nu opeens 3 topembryo’s waarvan ik van 1 nu zwanger ben. Het kan dus uitmaken...
    Overigens hier ook altijd met 300 menopur gewerkt.
     
  16. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Wat ze bij deze poging wel anders hebben gedaan was een iets langer protocol: eerst 2 weken decapeptyl en daarna stimuleren. Kan soms ook nog bijdragen aan de kwaliteit.
     
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Het schema is hier
    9 nov decapeptyl starten
    16 nov stop pil
    23 nov start menopur 300eh
    In week van 7 dec punctie
     
    JosjeM en DR87 vinden dit leuk.
  18. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Succes, hopelijk een goed resultaat!
     
  19. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ik denk dat jij ook mogelijk baat zou hebben bij de dingen die bij mij hebben bijgedragen om die laatste paar eicellen in optimale kwaliteit op te leveren en beste basis voor het embryo:
    DHEA, ubiquinol hoge dosering, toch een scratching, suikervrij eten en veel beweging.

    En ja, ubiquinol is beter dan Q10. En ja, DHEA zou onder begeleiding van een arts moeten. Ubiquinol en DHEA moet je al drie maanden gebruiken voordat je start met de stimulering. En ik weet niet of die 300 eh menopur genoeg gaan zijn. Sowieso niet eerst aan de pil gaan hoor.
     
  20. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Succes, ik hoop dat het een succesvolle poging gaat zijn!
     

Deel Deze Pagina