Ik ben heel benieuwd, want ik ben me toch een partij moe! Ik kan niet echt heel veel meer, zelfs de honden uitlaten is te veel. Nou zeggen ze wel dat de eerste drie maanden het ergste zijn, maar ik had niet verwacht al na 6 weken dit te hebben....
bij daniel heel erg gehad, bijna heel de zwangerschap maar ik kreeg mn ijzer toen ook niet omhoog. Deze zwangerschap was het met 14weken ofzo aardig over
Ja ik had dit ook, echt vreselijk, ik wilde alleen maar slapen. Ik had serieus dagen dat ik 22 uur heb geslapen (tussendoor alleen opgestaan om snel wat te eten en voor toiletbezoekjes enzo) Het werd bij mij wel beter na ongeveer 16 weken maar ik ben de hele zwangerschap erg moe geweest....
Dood op!! Val ook op de vreemdste plekken in slaap ... Terwijl ik tijd super actief ben! Hoop dat als ik er over kan praten t makkelijker wordt x
Jah dat kan wel kloppen.... Ik had in het begin meer last van de misselijkheid, maar was ook wel veel moe. Na ongeveer 16/ 17 weken voelde ik me helemaal op en top! En nu ik de 30 weken nader ben ik weer heel snel moe.... Je lichaam maakt meteen al zulke grote veranderingen door! Geen wonder dat je daar moe van bent! Lekker rustig aan En gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap! Geniet ervan!
Bedankt voor de reacties. Goed om te weten dat dit echt kan, ik heb soms het idee dat ik me moet verdedigen tegen mijn omgeving. Hihi 22 uur slapen, dat lijkt me wel wat! Gisteravond sliep ik om negen uur, vanmorgen half negen opgestaan en voelde me alsof ik weer naar bed moest... echt niet grappig! (Maar ben allang blij, want mijn migraine is al 6 weken weg!)
Helemaal herkenbaar, ik had ook op een gegeven moment bij 5 weken dat ik voor mijn gevoel helemaal in stortte. Zo onwijs moe had ik echt nog nooit meegemaakt en eigenlijk is dat nu nog niet weg.. Dus neem mn rust wanneer dat kan, en in het begin had ik ook heel erg het idee dat ik het moest verdedigen..maar daar werd ik alleen maar nog meer moe van Nu heb ik zoiets van ik ben moe, en ik neem rust! Dat is goed voor mij, maar ook voor de baby.. en daar gaat het om!
Ik voelde me ook al vanaf week 5 volledig uitgeput... zodra ik uit mijn werk kwam (waar ik 's middags mijn ogen al niet meer kon open houden) wilde ik het liefst meteen naar bed. Toen de misselijkheid ook nog eens steeds erger werd (rond week 6...) vond ik er echt een paar weken helemaal niks meer aan!! Ik was heel gelukkig met de zwangerschap, maar voelde me zo beroerd dat ik er echt niet van kon genieten. En dat gevoel je te moeten verdedigen tegen de omgeving herken ik wel. Gelukkig werd zowel de moeheid als de misselijkheid steeds minder, en rond week 14 kreeg ik weer veel meer energie. Inmiddels ga ik richting het derde trimester en begint de moeheid weer toe te nemen... maar het voelt nu wel anders als dat uitgeputte, lusteloze gevoel van het begin. Een klein middagslaapje is nu meestal wel genoeg om me weer energie te geven voor de rest van de dag. Geen zorgen dus AnneThamar, wat je voelt is heel normaal. Gewoon goed luisteren naar je lichaam en lekker gaan slapen als je daar zin in hebt!!
Hoe doen jullie dat dan met bv werken? Ik ben bang dat het straks niet meer kan. (Mijn contract wordt niet verlengd, dus zit straks sowieso zonder werk, maar moet nog wel tot augustus werken)
Werken was af en toe wel lastig maar ik was altijd braaf aanwezig en heb altijd mijn werk kunnen doen. Ik kon me héél moeilijk concentreren en soms moest ik écht vechten tegen m'n slaap op kantoor...
bedankt voor de reacties tot nu toe in ieder geval! ik denk dat wanneer mijn man thuis is, ik tot de lunch maar weer even een tukkie ga doen
Bij mijn eerste zwangerschap had ik het heel erg, maar alleen de eerste paar weken, maar nu heb ik het de hele zwangerschap door, ik kan me niet meer herinneren dat ik ooit energie heb gehad. Ik ben en blijf moe! Bah!
Hier hetzelfde hoor, heel normaal! Ook de eerste 12/16 weekjes! Veel kunnen slapen en ook misselijkheid. Met werken kan dat soms best lastig zijn, want je bent gewoon minder geconcentreerd. Ik ben toen ook gedeeltelijk in de zw gegaan, voor een maandje ofzo. Ik had reistijd van 5/6u per dag en dan moest ik nog 8u werken, en moest ook resultaten boeken dus dat werd mij teveel! Naar je lichaam luisteren, hopelijk wordt het voor jou daarna ook beter. En wat hier gezegd wordt, de laatste loodjes.. Ben nu bijna uitgerekend, die zijn ook erg vermoeiend!!! Maar het is voor een goed doel, hou dat voor ogen!
Héél herkenbaar, merkte al aan vermoeidheid dat ik zwanger was voor nod. Ben continu moe en het kan me soms ook echt extreem overvallen. Haha ken dit niet van de 1e zwangerschap. hoop dat het net als bij de meeste hier na 12-16 weekjes weg gaat!
Ik ben wel moe maar niet dat ik niet meer kan functioneren...Ik ga lekker vroeg slapen en als ik de kans krijg smiddags nog ff. Op me werk heb ik altijd een dip tussen 3 en 4. Daarna gaat het wel weer...Ik denk inderdaad dat goed naar je lichaam luisteren belangrijk is. Ben ik niet zo goed in..
neem wat vitamines (puur mama van vsm) of zo hielp bij mij wel wat. Ik bleef wel moe maar niet meer dat hele extreme. Maar rond 3/4 maanden ebd het weg!
Ja hoor hier nu ook. Ik ben net wakker! Lag er gister al om half 11 in. En op het werk idem... Tussen 2 en 3 heb ik echt geen puf meer.. heb een kantoorbaan en eigen kantoor, dus het valt de collega's niet echt op.... Maar concentratie is ver te zoeken.. Er is ook zoveel gaande in je lichaam. gewoon goed luisteren naar wat je lichaam je duidelijk maakt en eraan proberen toe te geven. Dit is mijn eerste kindje middels IVF. Dus er is mij in ieder geval alles aan gelegen om het goed te laten lopen. Ik ga mij tegenover niemand verdedigen in ieder geval.
Ik was in het begin ook erg moe. Vooral aan het eind van de middag/begin van de avond. Als ik dan niet naar mijn lichaam luisterde en op tijd naar bed ging, dan werd ik nog gigantisch misselijk ook. Dus meestentijds lag ik toen al rond 19.00 uur op bed. Na 12 weken werd het veel beter en kreeg ik veel energie!
Ik heb ook erg last gehad van vermoeidheid! Ik kon vanaf een week of 9/10 mijn werk echt niet meer goed uitvoeren. Na overleg met de arbo ben ik 50% gaan werken. In de loop van de zwangerschap ben ik wel weer meer gaan werken maar 100%/40 uur redde ik niet meer. Ik werd ook echt duizelig door de vermoeidheid. Succes ermee in ieder geval!