Ik ben bijna 12 weke zwanger. 4 weken geleden kreeg ik griepverschijnselen. Ben toen ongeveer 1 week grieperig geweest. Voelde mij totaal lamgeslagen, zelfs naar toilet lopen kostte zeer veel energie. En nu 3 weken later nog steeds futloos en totaal geen energie, geen griepverschijnselen meer. Zelfs t huishoudelijke werk lukt me niet. Zit/lig de hele dag op de bank. 30 december te bloedprikken geweest. Hier vonden ze nog sporen van een virale infectie. Verder alles goed. Volgende week weer naar huisarts en te prikken. Ik wil graag dat ze kijken naar schildklier functies en vitamine tekorten. Mijn oma heeft een erfelijke schildklier aandoening en 2 nichten van mij hebben die ook. Ik ben nu zover dat ik hoop dat er iets uit komt. Ben zo klaar met dit gevoel, word er zo moedeloos van. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn nog of is er nog iemand die zoiets gehad heeft. In t begin bleven huisarts en verloskundige maar zeggen dat ik gewoon ontzettend langzaam herstel van de griep omdat de zwangerschap alle energie van mij nam. Maar dit begint me gewoon te lang te duren nu. We hebben al 2 Kids van bijna 4 en 6, dus 3 de zwangerschap deze.
Die futloosheid heb ik voor de 16 weken zwangerschap sowieso heel erg gehad, kon me nergens toe zetten en na de 16 weken kreeg ik ineens weer energie. Ik denk toch dat dat erbij hoort en je weerstand is nu natuurlijk ook lager.
Ik heb me de eerste 12 weken verschrikkelijk futloos gevoeld. Hees me echt met pijn en moeite naar m'n werk om gelijk daarna weer te gaan slapen. Aan te schuiven voor het avondeten, en daarna weer te slapen tot de volgende ochtend. In de weekenden lag ik helemaal alleen maar te slapen. Alles kostte me verschrikkelijk veel moeite. De vk zei dat dit 'normaal' was omdat iets in je buik laten groeien nou eenmaal veel energie kost. Gelukkig is het bij mij van de een op de andere dag helemaal verdwenen en voel ik me sinds de 12 weken weer helemaal fit en vol energie! Hoop dat jij dit ook krijgt!
Als ik dit zo lees word ik wel weer wat hoopvoller. Hoop ook dat mijn energie binnenkort weer terug komt. T is bij mij verder geen vermoeidheid ofzo, t is echt totaal geen energie meer hebben. Zit nu nog thuis in de ziektewet omdat werken echt niet zal gaan. Werk in een winkel met huishoudelijke artikelen, 3 dagen per week.
Hier ook last van gehad. Tot een week of 17 futloos, alleen maar slapen, de hele dag door misselijk en 2x griep met flinke koorts. Nu 20 weken zwanger en nog steeds niet op volle energie, maar wel stukken beter.
Hier ook de hele dag belabberd voelen alsof een vrachtwagen over je heen gereden is. Onmeunig moe en misselijk ff de trap op om naar me dochter te gaan ben ik al moe en buiten adem en misselijk. Ik vroeg me ookal af of dit normaal was maar zie meerdere overeenkomsten hier. Zei nog tegen mijn man dit had ik niet met onze dochter. maarja elke zwangerschap is anders.
Het kan idd heel lang duren....luister na je lichaam en slaap als het kan ff tussendoor als je daar behoefte aan hebt. Het heeftvook veel met hormoon veranderingen in je lichaam te maken