Hoeveel cc borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mamasab, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Hoi,
    Ik ben reeds bevallen van een wolk van een dochter, ze is geboren op 25 december 2009! Ik geef borstvoeding en soms komt ze wel heel erg snel erna terwijl ze dan 2 borsten heeft gekregen.
    Soms kolf ik de rest af als me borsten nog vol zitten. Zodat als we weg moeten nog wel wat heb staan en dat kan geven of gegeven kan worden. Ik heb ook 1x afgekolfd voordat ze had gedronken om te kijken hoeveel cc ik had. Ik kreeg toen uit 2 borsten 160 cc en dat is 3 dagen terug geweest. Maar hoeveel cc hoort ze te krijgen voor een baby van haar leeftijd? Ik voed haar op aanvraag van haar maar soms komt ze alweer na een uur of ander half op zijn vroegst. S' nachts wilt er soms 4uur tussen zitten maar echt niet meer. Ook heeft ze veel last van buikkrampen omdat ze niet wilt boeren na het drinken.Ik prbeer het wel maar er komt niks uit.
    Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groetjes,
    Mamasab

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Wat mooi, een kerstkindje!

Hoe gaat het nu, is het allemaal een beetje meer gesetteld?
    Soms heb je periodes dat kindjes ineens de hele dag lijken te willen drinken. We noemen dat een regeldag. de eerste is rond 10 dagen (Ongeveer toen jij je mail schreef)

Meestal stelt zich daarna een nieuw ritme in.
    Als ik naar jouw kolfopbrengst kijk dan lijkt het erop dat je ruim in de melk zit. Dat kan zeker de krampjes e.d. verklaren.

Ik zal je een linkje geven waarin je meer kunt lezen over veel melk. Misschien herken je wel wat dingen. ALs je meer vragen hebt kan je ze altijd stellen.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Te veel melk

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina