Hallo, Ik heb sinds vanmiddag ineens een hele zere borst en als ik er al naar wijs doet hij al zeer.... Is dit herkenbaar voor iemand??Ik heb mijn zoontje vanmiddag al extra aangelegd aan die kant.. Kan ik hier wat aan doen?? Alvast bedankt Liefs Emni
Is je hele borst pijnlijk? Of de tepel? Of een bepaalde plek? Heb je ook harde plekken? Ik heb ook een paar keer een pijnlijk plekje gehad - 1 keer was het een melkblaartje en vorige week had ik een schaafwondje van Irems tandje. Dat deed echt goed pijn. Bij mij hielp gewoon goed aanleggen (dus niet slordig drinken maar goed happen) en even doorbijten, het was gelukkig binnen een paar dagen over.
Au! Dat is erg vervelend. Is de plek ook hard? Of zie je een soort blaartje op je tepel. Als je dat ziet, dan zou je die moeten doorprikken met een steriele naald. Maar anders zou je voordat je je kindje laat drinken, je je borst kunnen verwarmen. Wanneer je je kindje aanlegt, leg het dan met het kinnetje naar de pijnlijke plek. Daar wordt je borst het beste leeggedronken. Ook kan het helpen om tijdens het voeden de melk vanuit de harde plek naar buiten te masseren. Of onder een warme douche proberen de harde plek weg te masseren. Kolven is ook een optie, maar daarmee is het lastiger om je borst leeg te krijgen en dat is eigenlijk het allerbelangrijkste. Dat je je borst goed leeg krijgt. Heel veel succes. Groetjes Mariska
bedankt voor jullie reacties Aan de binnenkant van mijn borst doet het pijn, het is niet echt hard.. Hij heeft net wel extra lang aan die borst gelegen maar het word dan wel pijnlijker Zal er even iets warms tegen aan leggen hoop dat het helpt. Heb gelukkig hiervoor nog geen problemen met de bv gehad! Liefs Emni