Goedemorgen, Ik heb een zoon van 6 weken. Nu ben ik al een tijdje bezig met kolven alleen het wilt niet vlotten. Ik heb de libento james en heb in mijn kraamtijd twee dagen gekolfd en dit ging goed. nu doe ik sochtends de borst waaruit hij niet drinkt afkolven nadat hij uit de andere gedronken heeft en krijgt hier maar 40 ml uit soms 60. Dit terwijl hier 4 uur niet gedronken heeft. Na 5 a 6 minuten staat het kolven eigenlijk al stil en soms een druppel en na 10 minuten stop ik altijd. . Kolven en tegelijk laten drinken vind ik geen optie want dat is onhandig vind ik. Een uur na de voeding heb ik oo geprobeerd maar dan is de opbrengt hetzelfde uit twee borsten. . Betekent dit dat kolven gewoon niet goed werkt voor mij of dat mijn productue steeds minder wordt. Hij groeit verder wel goed en was met 5 weken 1.5 kilo aangekomen vanaf geboorte gewicht.
Kolven is iets wat na verloop van tijd makkelijker zal gaan. Probeer tussentijds te stoppen en masseer licht met je vingers. Wissel dat drie maal af (massage, kolven, massage, kolven) Kijk na 3-5 dagen of je verschil ziet. Succes!