waterige afscheiding aan begin van de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door adi, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Hallo dames,

ik ben (na half jaar proberen :) ) 5,2 weken zwanger, en heb voor de rest geen exterme kwaaltjes nog, behalve veel last van waterige afscheiding.
    Soms voel ik het echt uitlopen, en het lijkst met de dag meer te worden. Heb inmiddels echt een inlegkruisje nodig.

Heeft nog iemand hier ervaring mee in de eerste weken? Ik lees overal dat het normaal is tijdens zwangerschap, maar meestal later pas.
    Het is trouwens kleurloos (af en toe een beetje geel) en geurloos, lijkt gewoon net water. Is dit normaal?

(ben om alles ongerust hahaha)

2. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ik had het ook in het begin al hoor! soms dan liep ik en het voelde dan net alsof het er gewoon uitliep. Ben er nu helemaal aan gewend geraakt en op bepaalde momenten is het behoorlijk handig! :)

3. adi

adi Niet meer actief

bedankt voor de geruststelling!

gebruik jij dan altijd inlegkruisjes oid? Ik kan niet zonder inlegkruisje omdat mijn ondergeod dan in no time nat is, maar een inlegkruisje is ook niet gezond (kweekvijver van bacteriën)

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

jups hier nog een!

bij mij begon het wel wat later. rond de 20 weken ofzo... maar de eerste keer schrok ik me helemaal kapot. t liep er ineens allemaal uit, alsof de kraan open stond. ik als de dood dat het vruchtwater was. maar gelukkig is het heel normaal...
    ik kan er alleen dus niet echt aan wennen. vind het zo smerig aanvoelen... dus ben ook maar aan de inleg kruisjes geslagen, al ben ik daar altijd zo tegen maargoed 5 keer je broekie per dag verschonen is ook zon gedoe hihi

het hoort er allemaal bij..... fijn he zwanger zijn :D :D

5. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    nou heb mijn zus toen om advies gevraagt (die had het ook) en ben net als haar ook maar aan de inlegkruisjes geslagen, gewoon regelmatig verschonen!

6. Els69

Els69 Lid

27 jan 2009
    17
    0
    0
    Ik heb hetzelfde, maar ben nu al iets geruster.

Ik was aan't lezen op de website van de verloskundige waar ik me ga aanmelden en daar stond dat er alleen voor dringende zaken direct gebeld moest worden. Eén van deze dingen was "Continu onverklaarbaar vochtverlies uit de vagina". Dan schrik je toch wel even.

I moet sowieso morgen bellen vd afspraak, maar alvast bedankt voor wat meer gemoedsrust. :)

7. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    nou, ik denk dat vochtverlies anders is dan afscheiding.. maar als je twijfelt.. bellen! bij mij was het echt witte vloed..

8. adi

adi Niet meer actief

nou, bij mij is het echt waterig, lijkt net melk of water (soms wit soms niet), dus komt in de buurt bij 'vocht'.. maar k denk dat die waarschuwing meer gericht is op vrouwen die al verder zijn omdat je dan kans dat je vruchtwater verliest.
    Zo vroeg is volgens nog geen sprake van vruchtwater (er is nog niet eens placenta), dus dat zal het wel niet zijn..

Ik ga morgenochtend mijn urine naar de HH brengen om te testen op mogelijke blaasinfectie of ontsteking, en dan vraag ik het meteen na..

Els laat jij ook even weten vat de vk zegt?

thnx!

9. Els69

Els69 Lid

27 jan 2009
    17
    0
    0
    Ik denk dat je gelijk hebt hoor, maar ik zal zeker nog even laten weten wat ze zei.

10. adi

adi Niet meer actief

Volgens mijn huisarts kan overmatige afscheiding aan het begin van de zwangerschap in het ergste geval betekenen dat je een schimmelinfectie hebt (die verder niet schadelijk is voor de zwangerschap maar wel heel vervelend dus moet wel verholpen worden).
    Ik ga dit laten testen als ik woensdag bij de gyn ben. Heb in ieder geval geen blaasontsteking.

11. Els69

Els69 Lid

27 jan 2009
    17
    0
    0
    Ik heb de vk gesproken en ben nu helemaal gerustgesteld. Schijnt vrij normaal te zijn.

Adi: Voor een schimmelinfectie ben ik niet zo bang, want die heb ik eerder gehad en dat rook ook vreemd (sorry voor de nare details.. hihi)

:)

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

bij schimmel heb je inderdaad ook jeuk en ist rood en meestal heel dik en wit.
    ik heb verder ook geen klachten, het ruikt niet, is waterig en heb verder geen jeuk etc... volgens mij kan het dan echt geen kwaad :)

Deel Deze Pagina