teruggelopen BV

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by rockmade, Feb 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rockmade

rockmade Actief lid

Feb 23, 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik heb een vraag ik geef BV aan mijn dochter (zij is nu 2 week) dit ging heel goed. Vorige week had ik zelf een borstontsteking door overvoeding! Super!
    Een reset van mijn borsten liet de ontsteking verdwijnen en kom ik weer rustig verder voeden.
    Maar sinds vorige week heb ik enorm veel stress door bepaalde oorzaken waardoor de BV is teruggelopen, ondanks dat ik om de 3 uur voed en ze ook nog wel eens spuugt waardoor ik haar weer moet aanleggen blijven mijn borsten slap en komt er ook na de 3 uur geen spanning in

mijn dochter is dan ook maar ten opzichte van vorige week maar 10 gram gegroeid en zit ook nog 50 gram onder haar geboorte gewicht.

het Cb heeft me geadviseerd te kolven en over te gaan op FV.
    ik kom ook zo vaak mogelijk aanleggen maar dan praten we om de anderhalf tot 2 uur en dat is geen doen omdat ik ook een zoon heb die aandacht nodig heeft en ik overdag alleen ben omdat mijn man dan werkt.

ik zie dus op dit moment geen andere uitweg als over te gaan op FV en verder te kolven.
    maar uiteraard wil ik liever volledig BV geven.

vandaar ook de vraag, hebben jullie nog tips voor mij?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou je willen aanraden om een lactatiekundige in te schakelen die je kan helpen achterhalen waarom je kindje minder is gegroeid afgelopen week, helpen je kindje adequaat te voeden in combinatie met je dagdrukte (zorg voor je zoontje) en zorgen dat je kindje binnen afzienbare tijd op geboortegewicht is. Van daaruit kun je dan verder. Evt. kan ze helpen met kolven, maar kolven is vaak een stap weg van borstvoeding in plaats van er naar toe. Vandaar dus mijn advies.

Bel, heus, het is het waard en er is zo vaak nog zoveel mogelijk en haalbaar op korte termijn!

In het weekend zou ik gaan wisselboeken (als je partner thuis is) lekker vaak aanleggen (mogelijk is ze gewoon aan het regelen gezien haar leeftijd) en meerdere keren per voeding wisselen zodat ze goed haar melk tot zich neemt!

Succes! En sterkte

Share This Page