Hallo mama's, Vandaag weer naar het cb geweest en in 4 weken was ons meisje 350gr gegroeid. Baby's 'horen' eigenlijk 100gr per week aan te moeten komen, vertelde ze me de vorige keer op het cb. Ze groeit elke keer steeds net onder het minimale, ik geef ook elke keer aan dat ze slecht drinkt. Ze zit op 5 flessen van 150, waarvan ze er eigenlijk maar 1 a 2 helemaal leeg drinkt en van de rest 60 tot 40 laat staan. Ik heb al van alles geprobeerd om het te verbeteren, maar niets lijkt tot nog toe te helpen. Als ze over 4 weken nog zo minimaal gegroeid is of er veranderd iets in de tussentijd, dan worden we doorgestuurd. Zelf vind ik dat ze er best makkelijk over doen, want ik maak me af en toe wel zorgen omdat het al zo'n tijd speelt. Maar goed, zij zullen wel het goede adviseren. Wie herkent dit en werd het op een gegeven moment beter? Of was er iets met je kindje aan de hand? Ons meisje maakt verder geen zieke indruk, is levendig, alert en vrolijk. Sorry voor het lange verhaal... Groet Snoozie
Ik zou je geen zorgen maken hoor, ik heb er natuurlijk geen verstand van en ben geen kinderarts. Maar als je logisch nadenkt zie je aan een kindje heel goed of het ziek is of niet. Zoals je schreef is ze vrolijk alert en levendig dus so what? Het ene kindje eet heel veel en het andere kindje eet minder, als ze maar groot worden toch? Mijne wil smorgens niet de fles, vind ik ook erg raar. dan zit ej dus vanaf 9 uur zonder eten en wil ik om half 7 of half 8 ligt eraan wanneer ze wakker word, haar de fles geven, drinkt ze maar 20ml en wil ze niet meer... en pas 4 uur later drinkt ze weer haar fles leeg. ook erg vreemd. Ik zou het maar even van je af laten glijden en wachten wat ze bij het cb zeggen de volgende keer. komt vast goed! sterkte
Hoi, Mijn dochtertje zit ook tegen die lijn aan. De eerste 4 maanden kwam ze maar 300 tot 400 gram aan. Ze dronk ook maar 1 fles van 150 cc leeg en de rest was haast niets. En net als jouw dochtertje is ze ontzettend vrolijk en heeft een goede ontwikkeling. Ik maakte mij ook heel erg veel zorgen, maar ik heb het op een gegeven moment losgelaten en vorige week op het cb was ze 700 gram gegroeid in 5 weken tijd. Ze drinkt nu nog steeds niet veel, maar nu ze bijna 6 maanden is zijn we begonnen met groenten en fruithappen en dat scheelt al een hoop. Dus in ons geval veranderde het toen we begonnen met papflessen en bijvoeding. Zolang ze vrolijk is en het goed doet in de ontwikkeling zou ik mij geen zorgen maken.
Heel herkenbaar. Hier was het ook steeds hetzelfde riedeltje. Ze groeit wel weinig, geef je ze wel genoeg te eten, oh je geeft bv, dan moet je echt gaan nakolven want dan heb je te weinig voeding. Moest elke week komen wegen, wat bij mij voor alleen maar stress zorgde. Puntje bij paaltje bleek dat er met mijn meisje niks aan de hand is, behalve dan dat ze gewoon wat minder hard groeit dan het gemiddelde. Niets mis mee toch, de een is groot en de ander klein. Laat jezelf geen ongerustheid aanpraten. Je kindje geeft het zelf aan. Is ze tevreden, dan is het toch goed!