Tandjes poetsen, elke dag een strijd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kissflower, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Mijn schatje Xavièr heeft alweer 7 prachtige tandjes. En deze moeten natuurlijk prachtig blijven en poets de tandjes iedere dag!

Maar helaas is Xavièr er nog steeds niet aangewend en vind tandjes poetsen 1 groot drama!

Hopelijk heeft 1 van jullie DE GOUDEN TIP. Want hoe ik het ook doe, het wil nauwelijks!

Liefs Kiss

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    tja, hier lukt het ook niet altijd maar we hebben wel een paar trucjes.

-We poetsen met een electrische tandenborstel ( dit vind ie fijner dan een gewone )
    -Eerst zelf laten poetsen.
    -Bij papa op schoot en dat mama ondertussen haar eigen tanden poetst en dan ondertussen zijn tandjes poetsen.
    -tandjes poetsen terwijl ie in bad zit.
    -tandjes poetsen terwijl ie een dvd kijkt.
    -in de spiegel laten kijken.

eeeuuuhhhh kan niks meer verzinnen hihih
    Succes!

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ey lieverd!

Wij maken er gewoon een spelletje van en ze mag het even zelf doen.
    Suc6!

4. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Hier ook een lange strijd. We zijn vorige week begonnen met het belonen met een sticker en dat werkt tot nu toe goed. Annika poetst eerst zelf, dan geeft ze de tandenborstel aan pa of ma en die poetsen nog even na. Dan mag ze een sticker plakken op een poster met grote mond (zelf getekend op groot stuk karton).

5. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

wij hebben ook sinds jildou tandjes heeft strijd met tandenpoetsen, het gaat nu, nu ze 2 is geweest een stuk beter.

we hebben ook alles geprobeerd, en toen een dora tandenborstel gekocht, vind ze geweldig en indd poetst ze eerst zelf, en nu doet ze het voor de spiegel.

anita

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Dat in bad doen wij ook wel en 2 seconden vind hij het nog wel grappig maar dan ineens duwt hij die tandenborsten uit zijn mond en houdt hij zijn mond stijf dicht :(..

Misschien dat samen poetsen, even proberen..
    Hopen dat het lukt, want ik wil dr gewoon niet altijd zo een strijd van maken..

(verder is het een lieverd hoor, hihi)

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik leg Sofie op haar rug en ga met mijn gezicht vlak bij haar en zeg aaaaaaaaaah, dit vind ze zo grappig dat ze mee gaat doen en dan grijp ik mijn kans :)

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook 1 grote strijd! Bah zie er elke keer weer tegenop. Ook al vanalles geprobeerd maar niks helpt. Wel is het bij Joris zo dat als papa of iemand anders het doet het totaal geen strijd is :( Ja als papa het een paar dagen achter mekaar doet begint de strijd ook bij hem...

Ik poets gewoon, zing een liedje erbij in de hoop dat het ooit overgaat...

9. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Keep on singing :)

10. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    om gek van te worden inderdaad...hier ook zo'n strijd. Heb al een Bumba tandenborstel gekocht maar hij wil het gewoon niet. Met moeite lukt het nu iedere dag.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Herkenbaar... :(

Hier gaat het redelijk sinds ik mijn zoontje met een oude tandenborstel van hem mijn tanden laat poetsen en ondertussen poets ik die van hem... tja, je moet wat over hebben voor de goede zaak.

Soms huilt hij zo hard onder het tandenpoetsen dat zijn mond wel lekker ver open gaat, kan ik toch razendsnel zijn tanden poetsen terwijl ik hem in de houdgreep houdt... 8)

12. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Voor dit soort taferelen raden ze ook elmex tandpasta aan omdat er snel werkende Fluoride in zit...hoef je tenminste niet 2 minuten te poetsen :D

13. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik poets even, zolang het gaat zonder strijd (de ene keer dus wat langer als de andere keer) daarna krijgt ze nog wat water te drinken en doe ik met mijn pink op alle tandjes tandpasta van Elmex! Dat vindt ze prima, gaat er vooral om dat die fluoride goed in kan trekken is mij verteld. Dus voorlopig zo tot het beter gaat met poetsen, heb in ieder geval geen strijd!

14. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hier wordt Elena helemaal happy als ze de tandenborstel ziet! Het probleem is alleen, dat ik haar tandjes niet KAN poetsen, want ze gaat klaarzitten net haar tong uit haar mond om de tandpasta eraf te peuzelen! :) Ik probeer het wel, maar ik poets meer haar tong dan haar tandjes. Ondertandjes lukt nog redelijk, maar boventandjes lukt echt niet! Heerlijk vindt ze die tandpasta, smakken dat ze doet joh! ;)

15. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Vanavond was het weer een drama!
    Eerst geprobeert om samen te poetsen, nee hoor meneer wilde nog steeds niet mee werken.

Toen gaf ik hem zijn eigen tandenborstel om het nog even na te poetsen, gooide hij natuurlijk de hele tandenborstel de badkamer door.. Grrr..

Morgen weer een dag..

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mijn idee;
    geen strijd aangaan. gewoon zelf laten doen en als ie dat niet wil dan niet! laat het eens een paar dagen achterwege en probeer dan nog eens. of doe het eerst op je vinger en pas later weer met een tandeborstel
    probeer eens andere {misschien lekkerdere} tandpasta.

Kyana maakt er hier geen strijd om... ik rammel met die tandeborstel eens een keer over haar tandjes en dan is het haar beurt en poets ik ook mijn eigen tanden.

suc6

17. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Hier gaat het gelukkgi ook wel redelijk met tanden poetsen alleen als ik de onderkant wil poetsen doet ze haar tong erover heen...

Soms heeft ze echt geen zin en dan zet ze het ook op een krijsen. dus echt goede tips heb ik niet voor je...

18. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hier ook drama! mondje stijf dicht en ondertussen brullen en huilen (met mond dicht) en met het hoofdje heen en weer schudden.

Deel Deze Pagina