Stage, school en zwanger.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door LittleMeStphnie, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Hallo, ik ben nu prill zwanger. Nog 2 weken en mijn proeftijd met stage is voorbij. Ik werk in de logistiek in een magazijn als voorman/vrouw logistiek teamleider niveau 3. Nou is mijn vraag wat als ik nou ga vertellen daarna dat ik zwanger ben kunnen ze mij dan weg sturen . Ik wil echt dit jaar afronden en dag moet echt met de stage die ik nu heb. En hoe zit het met stage en bevallen krijg je dat vergoed krijg je vrij ?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik zat in hetzelfde schuitje liep nog stage en zat op school, heb het gelijk verteld en daar heeft nooit iemand moeilijk over gedaan, eigenlijk ben ik door school en stage altijd goed gesteund.
    Je zegt ook dat je Door je proeftijd heen bent dus als jij geen rare fratsen uithaalt kunnen ze jou niet zomaar ontslaan.
    loop je stage tot aan je bevalling of niet?

3. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik zou heel even wachten totdat in ieder geval over 2 weken je proeftijd voorbij is. Hoelang ben je nu zwanger?

4. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Nu bijna 2 maanden nog anderhalve week schat ik. 3 oktober eerste echo. Ik zal bevallen in mijn stage periode rond mei en en juni zijn de examens dacht ik. Dus loopt allemaal dan niet lekker.

5. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Misschien kan je dan overwegen om de echo af te wachten en daarna te vertellen?

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou het pas vertellen na je proeftijd en na je echo, heb je dubbele zekerheid.
    is het een BBL opleiding of duurt je stage zo lang?
    Vervelend dat je precies dan zal bevallen maar er zal vast iets te regelen zijn, ik ben op 31 mei bevallen toen zat ik ook nog op school en heb op 18 juni mijn laatste examen gemaakt. . Was pittig maar dat weet je als je op school zit en zwanger bent.

7. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ja klopt het was mijn plan om het pas na 3 maanden te zeggen en als je me buikje begint te zien maar kunnen ze je daar voor ontslaan en hoe regel je dat als je gaat bevallen ?

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Neehoor ze mogen jou niet zomaar ontslaan na jou proeftijd omdat je zwanger bent.. ze zouden alleen je contract niet kunnen verlengen.

9. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ja oké. Maar kom ik wel aan me uren dan en hoe doe ik dat op school die laatste maanden haal ik mijn diploma of is dit jaar dan voor niks :(

10. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Missvhien is het iets om met je begeleider te bespreken. Ik ken een meisje uit me oude klas we deden verzorgende opeliding ze was zwanger en ze mocht niet doorgaan met har studie. Paar weken daarna had ze miskraam erg zielig vind ik voor dr. Maar gewoon ff bespreken denk ik.

11. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Dit kan je op school allemaal bespreken, genoeg zijn je voor gegaan :)
    Wacht sowieso tot na je echo!
    Gefeliciteerd

12. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Dankjewel als denk ik dat dit bijna niet voorkomt op de school waar ik zit. Haven logistiek om te leren op brugkranen in de haven te werken en logistiek magazijnen vrachtwagen transport Enzo. .. ik ben bezig met de opleiding logistiek teamleider niveau 3 en heb hiervoor medewerker haven operaties niveau 1 &2 gedaan.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Misschien niet direct binnen deze opleiding, maar ik ga er van uit dat er binnen de stichting waar je opleiding zit vast wel mentoren/begeleiders met ervaring zijn.

Over het algemeen kan je nog best lang door gaan met werken en studeren... ik bedoel hoe doen fulltime werkende zwangeren het anders ;)

Ik begrijp je aarzeling en twijfels prima hoor. Maar ze mogen je niet ontslaan OMDAT je zwanger bent. Tegen de tijd dat je bent uitgerekend ga je met zwangerschaps/bevallingsverlof. En ga gewoon in overleg met je begeleider op school en die van je werk. Stle je actief op, kom zelf met ideëen hoe je zaken ziet. etc.

14. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Op dat gebied ben ik zo nerveus

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gewoon bespreken met je begeleider er zullen er misschien weinig zijn maar ik geloof niet dat je de eerste bent, mijn man is kraanmachinist in de haven en er liep een meisje rond, een stagiair die heeft inmiddels een kind van 1 en is geslaagd.
    Een vriendin van mij heeft ook stc (ik neem aan dat je op de stc zit) gezeten, deed ook een logistieke opleiding, heeft alleen iets langer over haar opleiding gedaan.

16. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Hier nu al even zwanger en bezig met een bbl opleiding mmz/vig. Bij mij valt mijn zwangerschap en bevalling iets mooier dan bij jou, maar op school deden ze geheel niet moeilijk. Wat ik niet kan afsluiten dit jaar zal ik volgend jaar in moeten halen.

Vaak komt het er op neer dat je een verlening krijgt omdat je te weinig stageuren maakt. Hou hier rekening mee. Verder gewoon genieten van je zwangerschap en zelf tegen school en je werkgever positief blijven. Kijk ook of je opdrachten en examens kunt afronden voordat je met verlof gaat, zodat je erna ook kunt genieten van je kleintje en niet als een bezetene je opleiding moet gaan afmaken.

Fijne zwangerschap toegewenst!

17. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Waar ik al bang voor was is gebeurd ik korst zwaarder werk doen en heb toen maar verteld dat ik rustiger aan moest doen. Ivm zwangerschap. Nu aankomende maandag het de big boss vertellen. Waarschijnlijk moet ik dan gelijk weg omdat ik zal bevallen rond examen tijd en me jaar misschien niet kan afmaken. Heel vervelend dit Hoe ga ik het nu financieel halen ? Kan ik een uitkering krijgen ? Ik schuif de maar gewoon mijn jaar op het is niet anders helaas ik heb liggen janken als een baby na mijn gesprek ze waren heel begrip vol en toch heb ik geen goed gevoel over maandag. Help

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Oh vervelend zeg, hopelijk heeft je gevoel het mis!
    Heb je 26 weken of meer gewerkt dan heb je recht op een ww uitkering maar dat is niet het geval bij jou dacht ik.
    Wellicht heb je kans op een bijstandsuitkering maar ik weet niet precies hoe dat zit.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoezo moet je dan gelijk weg??? Je hebt het nog niet eens verteld en je bent toch je proeftijd door? Over het algemeen loopt het echt niet zo'n vaart hoor met stageplaatsen.
    Praat eerst eens met je werkgever en je studiebegeleider,.... je maakt je veel te druk.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wanneer je je werk/stage niet kan uitvoeren kunnen ze je niet beoordelen. In het slechtste geval zal je je stage compleet moeten inhalen. Het is ook maar de vraag of je voldoende op school aanwezig kunt zijn. Ik denk niet dat het haalbaar is tegen die tijd examen te doen.

Een uitkering zal er ws niet in zitten, je komt van school en hebt geen werkverleden.

Hoe is je gesprek gegaan?

Deel Deze Pagina