Weinig inkomen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rockchick, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Hallo dames ,
    Hier weinig inkomen elke maand.
    We doen hard ons best maar of dit ooit enorm zal verbeteren is de vraag.
    Is het egoïstisch om nog een poging te doen voor nog een kindje.
    We willen heel graag kijken of dit ons nog eens gegund is.

Aan de ene kant zeg ik nee , je wilt je kindje alles kunnen geven.
    Maar aan de andere kant , liefde in overvloed. Dat is toch het belangrijkste?

We zitten enorm in dubio.
    Wat is jullie mening ?

2. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Liefde is het aller belangrijkste!! Ruim denken; borstvoeding kost je niets en daarna kan je evt groentepotjes en fruithapjes vers maken wanneer jullie dit ook eten. Je kunt het met alles zo duur maken als je zelf wilt. Tuurlijk kost een kindje geld, maar zolang je niet om komt in kosten zou ik er zelf zeker voor gaan. Ik zie genoeg stelletjes die het niet breed hebben en voor zichzelf veel dingen laten, puur omdat je je kind alles gunt. En het gaat ze perfect af, kinderen komen niets te kort. :)

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik denk dat het niet egoistisch is als je maar geen schulden hebt of maakt. Bedoel je hoeft geen duur kinderkamertje je hebt bijv ikea.
    Sommige dingen kun je niet betalen met liefde en als jullie/jij stress hebben voelt jullie kindje dat ook.
    Toen ik mijn vriend leerde kennen zat hij in schuldsanering en dan je echt niks en alles kwam op mij neer. We hebben t gered maar geeft stress mee.
    Heel veel succes met je beslissing!

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Uiteindelijk zal je wel in de basisbehoeften van je kindjes moeten kunnen voorzien. Alle extra's zijn per persoon verschillend of je daar gelukkig van wordt. Wij hebben wel voor de zwangerschap een begroting geprobeerd te maken van de nieuwe situatie met een kindje. Spullen zou ik me niet zo druk om maken, die kan je eventueel ook gratis krijgen. Wel vind ik dat je luiers, eten en dergelijke moet kunnen betalen.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Van liefde alleen wordt een kind niet groot. Je moet wel de basiszorg kunnen betalen, zonder je in de schulden te steken. Ik zou het allemaal qua financiën op een rijtje zetten, probeer heel rationeel te bekijken of een tweede kindje een mogelijkheid is of dat je misschien beter nog een poosje kunt wachten.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.163
    3.043
    113
    Nederland
    Lastig. Liefde is belangrijk absoluut, en je kindje hoeft niet perse dure kleding aan natuurlijk. Als je de basisbehoeften; dus voeding luiers, kleding, flessen/speelgoed etc zonder problemen kunt kopen zeg ik ja; doen. Als je twijfelt of het is kantje boord zou ik het niet doen. Hou ook rekening met eventueel extra opvang kosten als je werkt, die moet je ook kunnen betalen.

7. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dit is echt iets, wat jullie zelf moeten beslissen en wat heel persoonlijk is.
    Wat wil jij voor je kindje?
    Wat vind je belangrijk in 't leven?

Wij hebben er bewust voor gekozen om van een beperkt budget te leven, maar dan wel altijd iemand thuis te hebben voor de kids.

Onze buren werken allebei 50 uur in de week en kids gaan van zeven uur 's morgens tot half acht in de avond naar de opvang...

Twee heel verschillende scenario's dus, maar we houden vast allebei heel veel van onze kindjes;)

Overigens ook als je denkt het wel goed voor elkaar te hebben financieel, kan dat zomaar van de één op de andere dag veranderen... dat heb ik vaak genoeg gezien in mijn omgeving.

Maar nogmaals, het is dus een heel persoonlijke keuze.
    Ik werk niet meer en was de grootst verdienende, ML studeert en werkt full time.
    We kunnen rondkomen, hebben gelukkig een buffertje en hechten helemaal geen waarde aan luxe artikelen.
    Het is een keuze waar we allebei heel erg blij van worden (de stabiliteit in 't gezin) maar die ook wel wat "offers" van ons vraagt.
    Dat klinkt een beetje "zwaar" en zo ervaren wij 't dus niet.
    Maar wij hebben dus de auto weg gedaan, gaan niet met vakantie, kopen veel 2e hands etc.

8. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik zou inderdaad ook zeggen: als je in de basisbehoefte kunt voorzien dan waarom niet? Voor Yinthe natuurlijk ook super leuk om een broertje of zusje te krijgen met niet al te veel leeftijdsverschil.

Je kunt nu ongeveer wel een schattig maken, wat je voor Yinthe kwijt bent per maand, dat zal de tweede ook gaan kosten. Je zal nu ook al veel speelgoed etc hebben van je eerste dus wat dat betreft zal het nog wel meevallen. Mijn tweede heeft bijvoorbeeld nooit echt met babyspeelgoed gespeeld, omdat alles van zijn grotere broertje natuurlijk veel interessanter was en ze doen hier met al het speelgoed samen. Ze zijn nu ook nog jong, dus er wordt vooral beneden gespeeld en alle speelgoed ligt op 1 hoop haha. Het duurste is gewoon de voeding en luiers. Borstvoeding kost niks, maar dat moet wel lukken en wellicht moet je ook een kolf aanschaffen etc uiteindelijk geef je daar ook veel geld aan uit aan spulletjes die je voor borstvoeding nodig hebt.

Gewoon even naar het financiele plaatje op dit moment kijken en wat de kosten precies voor Yinthe zijn, incl de kleding, voeding, uitstapjes en wat je nog meer voor haar uitgeeft en dan kijken of je dit bedrag nog een keer op zou kunnen brengen per maand.

Deel Deze Pagina