Spannende film, hartkloppingen, schadelijk voor de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annanieuw123, 7 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annanieuw123

9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Ik ben het zwanger zijn maar aan het uitvinden. Van de week moest ik een presentatie houden voor mijn werk. Vet zenuwachtig. Hartkloppingen en opvliegers als gevolg. Nu ben ik een film aan het kijken met een spannend stuk en ik trek het gewoon niet. Hartkloppingen en trui uit. Ik krijg het er warm van. Natuurlijk is dit voor korte duur maar is dit schadelijk voor die kleine. Het is toch een korte stress periode. Ik ben 11 weken zwanger.

2. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Nee dit is niet schadelijk voor je baby.
    Als je nou elke dag hartkloppingen krijgt bij ontspanning of inspanning dan zou ik de huisarts bellen. Maar voor nu is het niets ergs.

Je komt heel onzeker over. Ook in je vorige topics en berichten. Misschien een idee om met je verloskundige te bespreken!

3. Annanieuw123

9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Klopt ben ik ook. Ik heb hiervoor een miskraam gehad en heeft vervolgens ruim een jaar geduurd voordat ik zwanger werd. Zwaar onzeker, maar ik zie nu niet echt een oplossing daarvoor behalve dat dit forum (en dus jullie ervaring en kennis) wel helpt.

4. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Wat heftig dat jullie dat hebben moeten meemaken! Wij hebben er zelf ook een jaar over gedaan om in verwachting te raken. Godzijdank geen miskramen mee hoeven maken, maar ik kan me voorstellen dat de angst er goed in zit bij je.

Over je onzekerheid, die kan je bij de verloskundige echt kwijt! Praat met haar en vraag haar naar tips. Misschien hebben ze wel hartjesspreekuur elke week zodat je naar het hartje kan luisteren of kunnen ze je wat meer informatie geven. Wanneer heb je de 12 weken echo?
    Misschien een idee om in een clubje mee te schrijven? Dan zit je met dames in een groepje die ongeveer net zo lang zwanger zijn. Misschien is dag ook fijn? :)

5. Annanieuw123

9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    dankjewel voor je schrijven. Een jaar kan echt lang zijn. Kon jij meteen genieten van jouw zwangerschap? Ik neem je advies mee en zal het in ieder geval bij mijn volgende afspraak bespreken. Ik heb voorlopig geen echo staan. Wij hadden een echo met 10 weken (9+6) met kloppend hartje. Nu de 12 weken grens nadert vind ik het toch wel heel spannend worden. Ik twijfel om met 13 of 15 weken echo te doen (ook ivm geslachtsbepaling). Het doet mij veel goed om het kindje te zien/horen en straks hopelijk voelen.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hartkloppingen zijn zelfs normaal tijdens de zwangerschap. Heeft met t extra bloed te maken dat je lijf aanmaakt. Een nee kan geen kwaad.

Annanieuw123 vindt dit leuk.
  7. Annanieuw123

9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Dat wist ik niet, maar verklaart wel eea:) Dank!

8. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ja, dit heb je sneller tijdens de zwangerschap. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik ook een aantal keer last van hyperventilatie. Blijkt ook vaker voor te komen als je zwanger bent.
    Langdurige stress is niet wenselijk. Kortdurend kan het weinig kwaad.

Annanieuw123 vindt dit leuk.
  9. Annanieuw123

9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Ik heb op het begin ook last gehad van hyperventilatie. Dat heb ik nu niet meer. Dank allemaal voor de reacties. Het stelt echt gerust!

Deel Deze Pagina