Hallo meiden. Ik heb sinds ongeveer een week last van wat ik denk dat mijn linker eierstok is, het is een beetje een apart gevoel, een beetje te vergelijken met alsof er gas in je darmen zit, alleen dan dus links in mijn onderbuik, ik weet bijna zeker dat het mijn eierstok is. Ik heb ook al bijna 2 weken helderrood bloedverlies gehad. Ik zou nu als het goed is ong. 6 weken zijn. Voor dat bloedverlies ben ik vrijdag al bij de vk geweest, die heeft een inwendige echo gemaakt en kon niets vinden waarom ik zou bloeden, dat is dan waarschijnlijk wel weer gunstig. Maar goed ze kon niet met zekerheid zeggen hoever ik ben en er klopte ook nog geen hartje (was ook wel vroeg natuurlijk). Toen ik aangaf dat ik steeds wat voelde in de linkerkant van mijn buik "richte" ze dat echo apparaat die kan op en zag inderdaad aan die kant wat zitten. Ik zag het ook al voordat ze het zei. Een soort witte vlek met een zwart "boontje" erin. Ze kon ook zien dat ik aan die kant mijn eisprong had gehad. Maar ik vind het nogal vreemd dat ze nog niet kon zien hoever ik ongeveer was (ik heb 2 weken geleden al positief getest en mijn eerse dag van mijn laatste menstruatie was 30 april, ik had ook regelmatig cyclus van 28 dagen) om nog even terug te komen op dat gevoel in mijn buik; als ik erop druk ( niet hard natuurlijk) voelt het ook raar, niet echt zeer maar lekker is anders. Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn? Ik ga er ook vanuit dat als het een bbz zou zijn de vk dat al wel kon zien? Ik moet over 2 weken terug komen en dan hoop ik dat ik een hartje kan horen. Ik word nu toch wel een beetje gestresst. Ojaa het bloedverlies neemt wel echt af, is nu ook meer bruin dan rood en veel minder. ( dat bloedverlies zou kunnen komen omdat ik me een ongeluk hoest) maar het gaat nu vooral om dat gevoel in mijn buik/eierstok. Maak me toch wel een beetje druk nu, zeker omdat ik ook dat bloedverlies heb/had. Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen!
He Boow, ik kan me voorstellen dat je je toch een beetje ongerust maakt. Heeft de VK wel een vruchtzakje gezien in je baarmoeder? Of kon ze helemaal niets zien? Dit is wel belangrijk om te weten. Als je zegt dat je 2 weken geleden positief hebt getest, dan zou je nu rond de 6 weken moeten zijn. Het is erg moeilijk om rond dat termijn te zeggen hoe ver de zwangerschap is. Een hartje zie je dan meestal nog niet, dat is heel normaal, maar een vruchtzakje met een klein 'frummeltje' erin zou je al wel moeten kunnen zien. Wat betreft de bbz, daar moest ik ook even aan denken toen ik het eerste gedeeltje van je stukje las. Toch denk ik, dat als de VK in die richting zou denken, ze daar wel iets over gezegd zou hebben. Ik zou het zelf wel goed in de gaten houden. Als de pijn meer wordt, of het bloedverlies komt terug, dan zou ik die 2 weken niet afwachten. Wat ze precies heeft gezien daar in de buurt van je eierstok, dat kan ik niet zeggen. Het zou ook 'gewoon' een cyste kunnen zijn. Die ontstaan soms (dat is normaal) en verdwijnen meestal in de loop van je cyclus. Als je zwanger raakt dan blijven ze doorgaans wat langer zitten onder invloed van de hormonen. Ik hoop dat het voor jou allemaal met een sisser afloopt en dat je kunt gaan genieten van je zwangerschap!!!
ze kon wel zien dat ik zwanger was, alleen omdat er nog geen hartje klopt kon ze er geen uitsluitsel over geven omdat ze natuurlijk niet met zekerheid kan zeggen dat het ook daadwerkelijk gaat kloppen, er kan natuurlijk altijd een "foutje" in zitten waardoor het hartje helemaal niet gaat kloppen. vandaar dat ze me geen hoop zou geven door te zeggen dat het goed zit.. ze heeft wel een witte "vlek" gezien met een zwart "boontje" erin, wat dus mijn zwangerschap zou moeten zijn, ik kon het zelf ook zien, al voordat ze het zei
Zijn er meer mensen die dit herkennen? Het is geen echte pijn en het zit ook een beetje in het midden van mijn onderbuik, dus niet alleen links en ik voel het vooral als ik erop druk