daktarin orale gel

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by ALeV84, Sep 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Ik gebruik al ongeveer drie weken daktarin orale gel bij mijn zoonje van 7 weken. Daarvoor heb ik 2 weken nystatine gebruikt. Nu zag ik vandaag pas dat er alcohol verwerkt is in daktarin orale gel. Is dat niet schadelijk voor de gezondheid van mijn zoontje nu ik het ook zolang heb gebruikt. In de bijsluiter staat bovendien dat er mensen overleden zijn door het gebruik van dit medicijn :$ Ik schrok er wel erg van.

Ik gebruk het zolang omdat de spruw nog niet weg is (wel minder).

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo, Ik kan me je zorgen voorstellen!

Het is een medicijn wat al lang voor dit gebruik wordt voorgeschreven.
    Mijn eerste reactie naar jullie is dat ik me afvraag of de daktarin wel het juiste middel is. Mijn ervaring is dat je al heel snel grote verbetering moet zien (1-3 dagen) daarna smeer je nog 7-10 dagen door totdat de klachten verdwenen zijn. Wanneer je met 3 weken nog steeds klachten hebt dan moet je wellicht een ander middel gebruiken en ook de aanleg techniek nog eens onder de loep nemen.

De overlijdens gevallen (in de literatuur beschreven) die ik ken waren voor zover ik me herinner meer door verslikking als door reactie op het product zelf. De orginele gebruiksaanwijzing is een paar maal per dag een flinke lepel van dat stroperige spul. Wij passen in gebruik de dosering eigenlijk aan zodanig dat je het totale volume (afh van het gewicht) per dag uitsmeert over alle voedingen. Smeer dan met de vinger steeds na de voeding de hele mond ermee in. Goed in de wangen, etc. Het middel werkt zolang er direct contact is. Het is dus belangrijk dat de gel niet direct wordt doorgeslikt. Als je grote hoeveelheden in 1 keer (met het lepeltje) naar binnen brengt gaan veel kinderen kokhalzen.

Belangrijk is ook dat jullie beide worden behandeld anders blijven jullie elkaar over en weer besmetten.....

Succes
    Lees op de site van http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Upload/Bestanden/427606_deel_2_IB_1.pdf over spruw.

Ilse

Ilse

Share This Page