Mijn dochter is nu 3 weken en ik ben vandaag begonnen met kolven voor een diepvriesvoorraad. Ik heb nu vandaag 2x gekolfd na een voeding (ze drinkt meestal maar 1 borst per voeding en mn productie is goed), maar ik kom niet verder dan 20 ml voeding met kolven. Bij onze eerste dochter heb ik de eerste 6 weken ft gekolfd, daarna lukte het live voeden pas en eigenlijk nooit problemen gehad met kolven. Is het zo dat het kolven echt oefening vergt en dat het vanzelf meer wordt? Ook lukte het me beide keren niet om een goede tsr te krijgen, kan dit een reden zijn van de lage kolfopbrengst? Ik kolf trouwens met een enkelzijdige elektrische Avent Isis IQ kolf.
Ik had het de eerste dagen dat ik kolfde ook. Toen de neusspray gebruikt voor een betere tsr, maar dan nog in het begin maar 40-45cc. Na een tijdje ging het vanzelf steeds beter, en nu kolf ik bijna 130cc zonder de neusspray. Ik ben wel meer gaan drinken, water, en ook borstvoedingsthee. Succes!
Oh, kijk, dat stelt me gerust. Gewoon stug volhouden, dus. Ik drink idd ook veel en sinds de bevalling ook de borstvoedingsthee (van Weleda) en venkelthee, is ook gewoon erg lekker