aanleggen verstopt melkkanaaltje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Napoleon, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik vermoed een verstopt melkkanaaltje in mijn rechterborst aan de rechterkant. Hoe moest ik dan ook alweer de baby aanleggen zodat het kanaaltje goed wordt leeggedronken?
    Met de neus of juist met de kin naar rechts?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kin naar rechts! (Oftwel, kin naar pijnlijke plek).

Wat ik trouwens ook deed was:
    1. Dochter aanleggen
    2. Vriendlief de borst laten masseren :)(ik kon het niet zelf doen, deed te veel pijn, borst was erg rood en pijnlijk. )Vriendlief op de bank, ik op de grond ervoor, met rug naar vriend toe zodat hij kon masseren. Deed belachelijk veel pijn, maar hierdoor ging de boel goed open staan. Had van te voren gezegd: hoe ik ook jank ;): doorgaan!! Uiteindelijk sprongen de kanaaltjes weer open (en zaten zijn handen onder de melk haha)
    3. Dochter opnieuw aanleggen
    4. Nakolven.

En dit continue herhalen totdat mn borst weer normaal aanvoelde.

Succes!! Ik weet hoe pijn het kan doen als de boel dicht zit.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kin richting pijnlijke plek is het gebruikelijke advies.

Wat vooral helpt is warmte op de borst voor het aanleggen, dan drinkt het makkelijker leeg, en masseren/borstcompressie over de pijnlijke plek.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik had ergens gelezen - en zelf ook met succes toegepast - dat je bij een verstopt kliertje, en dus niet bij een ontsteking, het harde bolletje goed moet vastpakken en hard knijpen. Liefst tijdens het drinken. Warmte en masseren hielpen bij mij ieg niet om het weg te krijgen. Maar ik had er niet zoveel pijn van, de borst was zeker niet rood en dik oid.

@Maartje, had jij geen borstontsteking, met zoveel pijn en een rode borst? In zo'n geval zou ik het ieg niet doen, dat knijpen.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier heb ik er best vaak last van als mevrouw ineens gaat doorslapen ofzo, altijd links aan buitenkant. Alsof heel je borst bont en blauw is. Ik leg dr niet speciaal op een mannier aan (had gelezen dat dit niet een bewezen methode is) maar masseer goed tijdens het voeden! (en ja is geen heel prettig gevoel) suc6!

Deel Deze Pagina