Hallo meiden, Ik geef Marin nog steeds borstvoeding, nog steeds ongeveer 5 voedingen per dag. Ik merk alleen dat ik op mijn werk steeds minder kolf (in twee keer kolven 150 ml). Dit is echt te weinig aangezien ik twee flessen a 150 ml nodig heb. Het maakt mij onzeker, krijgt Marin wel voldoende te drinken als zij aan de borst drinkt? Zal mijn borstvoeding gelijk teruglopen als ik bijvoorbeeld 8 uur geen borstvoeding geef (dit komt sporadisch `s nachts als ze doorslaapt wel eens voor). Neusspray heb ik al geprobeerd, ik heb snel een toeschietreflex. Ook kolf ik met de hand na zeg maar dus mijn borsten zijn volgens mij echt wel leeg. Hoe kan ik de productie wat opvoeren ondanks dat Marin nu best wat bijvoeding krijgt. Verder geef ik Marin geen ander drinken, ik ben dankzij jullie nog steeds van mening dat mijn melk voldoende is. Groetjes Senna
Ik denk dat als Marin goed groeit en tevreden is, je je geen zorgen moet maken. Ik kan wel 1 vraag beantwoorden: als je 8 uur geen borstvoeding geeft, loopt je borstvoeding niet terug. Eva slaap 's nachts 10 tot 12 uur door, dus dan zal 8 uur ook niet uitmaken toch? Als je de productie wil opvoeren, kun je Marin vaker aanleggen of een extra kolfmoment inlassen. Heb je ook weer meer voorraad.
Zo luid ook mijn advies. Met dat vaker aanleggen/extra kolven word je productie gestimuleerd. Productie stimuleren betekend meer voeding hebben .
Bedankt meiden! Ik zal het proberen, ik merk wel dat dit lastig is aangezien Marin ook fruit, groenten, brood moet eten en dat ze vaak nog drie keer overdag slaapt. Is het bijvoorbeeld handig om een paar dagen (als ik vrij ben) wat minder bijvoeding te geven en wat meer borstvoeding (of krijgt ze dan voedingsstoffen tekort). Groetjes Senna
Je kunt ook de melk die je tekort komt als je werkt aanvullen met yoghurt (tenminste als Marin geen verhoogde allergiekans heeft) of door in je afwezigheid meer bijvoeding te laten geven. Dan heb je geen 2 x 150cc nodig, wat voor jou de druk van de ketel haalt. Op de dagen dat je niet werkt kun je gewoon op verzoek aanleggen, en eventueel een tussendoortje dat ze op werkdagen eet weglaten.