5 weken en bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Purified, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    #1 Purified, 6 apr 2013
    Laatst bewerkt: 6 apr 2013
    Hey,

Ik weet dat er net toevallig een topic over 12 weken met bloedverlies is geweest, maar daar heb ik niet zoveel aan.

Ik ben net een uurtje wakker (mocht uitslapen), en sinds ik wakker ben verlies ik bruin bloed. Het is niet gigantisch veel, maar het druppelt wel zo dat ik het voel.

Ik ben echt bang dat het de foute kant op gaat.. maar ik ben pas 5 weken.. ik denk niet dat als ik zometeen de verloskundige bel dat ze dan iets kunnen doen of wel? Als ze uberhaupt voor dit soort dingen sweekends bereikbaar zijn..

Ik heb niet echt buikkrampen, wel iets buikpijn maar weet niet als dit echt is of gewoon door stress omdat ik me nu zorgen maak..

Edit: Zie nu pas dat ik wss foute plek heb gepost..

2. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen bloed verlies heb gehad, maar ik heb het wel al heel vaak gehoord dat je in de eerste weken kans hebt op wat bruin bloed.. Dit is niets om je zorgen over te maken. Als je nu echt helder rood bloed gaat verliezen, dan zou ik wel even bellen. Zolang je dat niet hebt, kan het waarschijnlijk ook niet kwaad. Dit is gewoon oud bloed. Probeer je dus niet te druk te maken.. Succes

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik 6 bloedingen gehad. Van roze.rood en bruin. Mijn dochter wordt nu toch echt bijna 2. Deze zwangerschap ook al 1x bruine bloeding gehad. Het hoort bij mij. Ben er erg gevoelig voor. Bruin is niet erg en zolang er maar geen krampen bijkomen. Sterkte!

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ik heb het ook gehad maar wel met hevige buikpijn...

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb de tijdens mijn zwangerschap ook meerdere bloedingen gehad. De eerste 12 weken heb ik zelfs meer dagen wél bloed verloren dan niet... ;) Mijn eerste bloeding was ook met 5 wk en dat was wat mij betreft meteen de heftigste: helderrood bloed, waarvan ik meteen al een bloedvlek van ca. 15 cm door in mijn spijkerbroek had.

Het heeft inderdaad niet zo veel zin om nu een vk te bellen, want zij kunnen inderdaad niets doen, behalve proberen je gerust te stellen. Een echo heeft niet zo veel zin, want met deze termijn klopt het hartje (meestal) nog niet. Als ze een echo maken, kunnen ze dus wel zien of er wat zit, maar niet of het nog leeft. Ze zouden het wel kunnen zien als er niks meer zit, maar dan had je al een mk gehad en dat is op basis van jouw beschrijving niet het geval. Bovendien is een echo geen behandeling, alleen een methode om te observeren, dus dat zal verder niets aan de situatie veranderen.

Op zich is een beetje donkerbruin bloed zonder krampen geen enkele reden om aan te nemen dat het niet goed zit. Je moet je voorstellen dat bij een mk het vruchtje + het bm-slijmvlies wordt afgestoten. Je krijgt dus te maken met een menstruatie, die als het goed is heftiger verloopt dan je normaal gewend bent. Zolang het daar niet op lijkt en het totaal niet doorzet, moet je er gewoon van uit gaan dat het goed gaat.

Succes! Ik weet dat het heel spannend / eng is als je bloed verliest, maar het komt echt veel vaker voor dan je denkt.

Deel Deze Pagina