Weinig kwaaltjes, herkent iemand dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Semmi, 2 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Dat gerommel herken ik wel ja. Heb ook last van opgezette darmen 's avonds, heb dan een klein buikje dat 's morgens weer verdwenen is.
    Vanmiddag heb ik de eerste echo en hoop dat de onzekerheid dan een beetje verdwijnt als ik echt zie dat er een minmensje in mijn buik groeit en het hartje hopelijk zie kloppen......spannend!!!

    liefs Sämira
     
  2. Niet meer actief

    Heel veel mensen hebben geen kwaaltjes tijdens hun zwangerschap, is normaal ;)
     
  3. melissa

    melissa Actief lid

    28 mrt 2006
    219
    0
    0
    hoi allemaal!!

    Ben nu bijna 13 weken en nog steeds nergens last van.alleen gevoelige tepels, that's it.
    Heb het soms echt te doen met de vrouwen die wel overal last van hebben......succes allemaal!!
     
  4. Ik heb sinds deze week echt heel veel symptonen, ik heb zelfs al een meegroeibh moeten kopen omdat mijn borsten al twee maten gegroeid zijn, helaas ook al last van straie vorming op mijn borsten, maar goed het hoort er allemaal bij. Verder ziek, zwak en misselijk. Ik ben nog niet echt aangekomen bij mijn buik, maar daarvoor is het ook nog wel erg vroeg. Maar goed dat geld ook voor mijn borsten, die groeien nu keihard, ook al zit ik nog zo vroeg in mijn zwangerschap, ik zit nu op een f-cup ben benieuwd waar dat eindigd.
     
  5. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hoi hoi, ondanks de weinige kwaaltjes, ben ik na de eerste echo van vanmiddag toch enigszins gerust gesteld. We hebben het hartje zien kloppen, en het kindje schokkende bewegingen zien maken, heeeel mooi. En het kindje had precies de grootte van een kindje van 9 weken, dus dat klopt helemaal. Nu ben ik helemaal in de wolken, dus hopelijk blijft de onzekerheid nu een beetje weg.

    liefs Sämira
     
  6. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Hoi Samira,

    wat lijkt me dat waanzinnig, zo'n eerste echo... Fijn dat t allemaal goed ging, gerustgesteld?
     
  7. honey

    honey Lid

    26 feb 2006
    40
    0
    0
    leuk om te lezen Semmi! Ikzelf heb laatst al mijn eerste echo gehad, bij de gynacoloog om te vast te stellen hoe ver ik was. Volgende week ga ik de vlokkentest doen, waarbij ze weer via een echo vaststellen waar het kindje ligt. Ik kijk er best naar uit om dan de kleine weer te zien.


    groetjes, honey
     
  8. Eva

    Eva Lid

    18 jan 2006
    23
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Fijn om jullie berichten te lezen. Ik ben zelf 5 weken zwanger en 1 dag en heb ook (bijna) nergens last van. Ik ben daar erg blij om hoewel ik me ook realiseer dat dat heel makkelijk kan veranderen. Ik was de eerste week nadat ik het wist wel moe maar dat kwam volgens mij ook omdat ik erg slecht en licht sliep. Nu slaap ik gelukkig weer wat beter en ben dan ook niet meer moe. Ben gelukkig niet misselijk. Wel grotere borsten die nog steeds pijnlijk zijn. En af en toe bandenpijn. Klinkt raar zo vroeg maar de VK zei dat dat het was.....Heb maandag al mijn eerste echo!! DAt is echt supersnel! Dat kwam omdat ik twee dagen heel licht bloedverlies heb gehad (oud bloed --> de Vk zei dat het nog van de innesteling was). Als het goed is kunnen we dan het hartje horen kloppen!
    Sëmmira, hoe groot was "het" bij jou al?? Kon je het zien zitten?
    Groetjes
    Eva
     
  9. Eva

    Eva Lid

    18 jan 2006
    23
    0
    0
    Sämira, sorry had je naam verkeerd gespeld....

    Dat drukkende gevoel op je maag, volgens mij weet ik wat je bedoelt en heb ik dat ook een paar dagen gehad. Bedoel je dan ook een beetje een nerveus gevoel?
    Groetjes
    Eva
     
  10. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hoi Eva, ons kindje was 2 en een halve cm en konden we goed zien zitten. Ons werd uitgelegd wat waar zat en dan herkende je het ook echt. Het hartje zagen we in het midden duidelijk kloppen, heel mooi om te zien. Rond 9 weken begint het kind met zijn mini armpjes en beentjes die een beetje loskomen van het lichaam, schokkende bewegingen te maken en ook dat konden wij zien. Vanaf nu groeit het kindje elke week wel 1 of 2 cm, dus zul je steeds meer zien. Ook zagen wij het voedingszakje en de navelstreng duidelijk zitten. Op het scherm was het overigens duidelijker te zien dan op de print die we meekregen. Dit komt omdat ik een inwendige echo had. Op de print zie je alleen de omtrek van het kindje in de baarmoeder. Bij 6 weken kun je als het goed is het hartje zien kloppen, maar het kindje beweegt nog niet. Maar toch.....het feit dat je daar iets ziet zitten in je buik waarvan er een hartje klopt, is geweldig om te zien! Ik weet niet of en wanneer ik weer een echo krijg, weet iemand dat? Is het met 20 weken gebruikelijk?

    Liefs Sämira
     
  11. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Oh ja Eva, dat drukkende gevoel, zou je een beetje kunnen vergelijken met een wat gespannen gevoel op de maag. Nu heb ik daar al gauw last van, ook met stress enzo, dan voel ik dat al gauw op mijn maag. Misschien dat ik me onbewust toch erg druk heb gemaakt en dat om mijn maag doorwerkte, maar toch gaf het me ook een wat misselijk gevoel. Dus misschien kots ik me wel niet leeg, maar voel af en toe alleen die druk op mijn maag. Er gebeurt ook zoveel daarbinnen!

    Enne.....jij heel veel succes met je eerste echo, ik hoop voor je dat je het hartje van je kind kunt zien kloppen!

    Liefs Sämira
     
  12. Stampertjuh

    3 apr 2006
    5
    0
    0
    Verkoopster
    Den Haag
    Ik heb ook niet erg veel symptomen, alleen bij het plassen dezelfde klachten als bij een blaasontstekking nu is me urine getest en daar uit is gebleken dat ik geen blaasontsekking en toen blijf ook nog me ongi uit eindelijk na 7 dagen overtijd ongi geworden. Toch vind ik die klach van me blaas raar. is het toch verstandig om een bloedtest te doen ook al ben ik nu ongi geworden?
     
  13. Angel80

    Angel80 Lid

    21 mrt 2006
    44
    0
    0
    Rotterdam
    Je zou het altijd kunnen proberen om een bloedtest te laten doen, al die onzekerheid is ook niets...
    Succes!!
     
  14. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik had vrij weinig last van kwaaltjes.
    Ik had alleen wat gevoelige borsten...
    Later werd ik een beetje misselijk...
    Ben maar blij, eigenlijk!
    Zo kun je lekker genieten van je zwangerschap!

    Gr. Niki
     
  15. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik vind het zo fijn om te lezen dat je niet perse klachten hoeft te hebben tijdesn je zwangerschap.
    Nu maak ik me toch al wat minder ongerust.
    Bedankt meiden!!!
     
  16. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb alleen pijnlijke borsten en lage buikpijn, denk dat het bandenpijn is. Vaak ook in de lies doet het pijn. We hadden gisteren bijna 1.5 uur gewandeld en heb dus ff moeten zitten onderweg, zo'n pijn in mijn liezen had ik. Vind het raar hoor, zo vroeg al......
    Het lijkt me inderdaad zo dat je van de ene kant meer bevestiging wilt en dus zwangerschapskwaaltjes, maar als je ze hebt, ze liever weer kwijt bent :D
    Ben benieuwd wat er bij mij nog gaat komen.
     
  17. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Hoi dames

    ik ben nu na tellen van mijn laatste men van 1,5 nu iets meer dan 4 wken zwanger. maar heb wel last na mijn ide van banden pijn zou iemand dat goed voor me kunnen omschrijven hoe dat precies voelt???
    Ik ben zo bang dat het mis gaat.

    Liefs Fleur
     
  18. Sellie

    Sellie Lid

    8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Ik ben ruim 9 wkn zwanger en geen zwangerschapskwaaltjes..
    Geen misselijkheid, geen gerommel in mijn darmen. Mijn postieve test en mijn echo van 7 wkn, doen mij eraan denken dat ik zwanger ben!

    Een dubbel gevoel dus, onzekerheid (bang dat het niet goed zit/gaat) en blijdschap (te gek natuurlijk, dat ik nergens last van heb..
    Word gek van deze tegenstrijdige gevoelens..
    Wie heeft er ook zo ervaring mee (gehad)..
     
  19. Roxy

    Roxy Lid

    22 dec 2005
    71
    0
    0
    Eigen ondernemer
    Noord-holland
    Ik ben er 2 dagen geleden achter gekomen dat er een klein wonder in mijn lichaam aan het groeien is. (ik kan het nog steeds niet geloven).

    Ik voel me prima op het moment, alleen mijn borsten doen ontzettend zeer, (dat was ook de reden dat ik ging testen) want normaal tijdens een mensturatie waren alleen mijn tepels gevoelig.

    Hoe lang ik nu zwanger ben, tja volgende de boeken ruim 5 weken en volgens internet ruim 4 weken.

    Vraag voor de vrouwen die al wat verder zijn in de zwangerschap. Wat moet ik doen, moet ik de dokter bellen of gelijk een verloskundige??
     
  20. pooh7605

    pooh7605 Actief lid

    20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Hoi Nynke31

    Ik ben pas in de 6de week en heb ook last van soort bandenpijn. Ze zeggen dat dit heel normaal is. Ik kreeg pijn één dag voor mijn NOD op mijn NOD dag en één dag erna. Rest van de week was alleen een soort zeurend trekkend gevoel maar nu gister ging ik in week 6 en vannacht en vanmorgen weer zon ja lijkt het wel menstruatiepijn. Heb gehoord dat sommige hier eerder last van krijgen en dat het erbij hoort dit kan tot week 20 duren.
    Ik vind het zelf ook raar dat ik nog niets anders voel dan alleen wat pijnlijke borsten en wat zeurende pijn in mijn onderbuik maar ja kan nog komen maar hoop het niet. Heb al een beetje geluk want sommige meiden krijgen het al op de eerste dag dat de menstruatie uitbleef of eerder
     

Deel Deze Pagina