meebeslissen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Calimero, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo

ik vraag me af in hoeverre mannen meebeslissen over de bevalling en over het geven van borstvoeding of flessenvoeding?
    ikzelf heb samen met mijn man overal bij stil gestaan en een keuse gemaakt en ik heb over de mening van mijn man ook nagedacht

het is toch niet gek dat je je man erbij betrekt het is zijn kindje toch ook???

hoe denken jullie daarover?

2. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Ik vind het al erg jammer dat mijn man niet kan voelen wat ik voel tijdens de zwangerschap en ik probeer hem zoveel mogelijk overal in te betrekken.
    Hij is ook nog maar één keer mee geweest naar de verloskundige en dat vindt hij zelf erg jammer. Hij heeft het hartje dan ook nog niet gehoord (echo wel beide keren gezien). Kan meestal niet mee naar VK ivm werk.
    Ik vind het belangrijk dat we beiden mee kunnen beslissen in de keuzes die gemaakt worden, ook borstvoeding en bevalling. Hij hoeft dan niet te bevallen, maar hij is wel mijn grote steun en toeverlaat en ik wil dat we er ons beiden prettig bij voelen.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij overleggen ook samen. Dit kindje is van ons samen dus dat vind ik niet meer dan logisch. het was wel grappig dat we eigenlijk overal dezelfde mening over hadden.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Psies, ik vind idd dat je de man er wel bij moet betrekken hoor! Ik vind t echt leuk als hij t hartje dan ook weer hoort, dan is ie trotse papa! Ik ga borstvoeding geven de eerste tijd omdat dit meer voedingsstoffen en antistoffen bevat ed. Hier was mn vriend t ook mee eens. En we hebben zn moeder als kraamverzorgster. Wat ook een keuze van ons allebei (en moeders) was. Je kiest toch ook samen voor een kleine? Tenminste... Als t gepland is. ;)

5. Angelina

Angelina Niet meer actief

Mijn lief gaat altijd mee naar de VK, en volgens mij overleggen we alles.... Alhoewel, dat ik BV ga geven was voor mij vantevoren al een vaststaand feit. Het is een kind van ons beiden, dus het lijkt me wel dat je alles samen besluit of overlegt.

Angelina

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij gaan vandaag naar de verloskundige, mijn vriend gaat dus mee.
    Ik ga borstvoeding geven, heb ik eigenlijk zelf beslist maar vriend vind het super omdat het het beste is voor het kindje. Ik ga wel kolven zodat hij ook eens de fles kan geven.
    Ik wil ook graag op een baarkruk bevallen, dat heb ik ook zelf beslist, heb het hem gewoon even verteld wat ik wou.

7. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Zoveel mogelijk mee laten beslissen, het is tenslotte ons kindje en niet van mij alleen. Hoewel er uitzonderingen zijn zoals bv de bevalling: ik heb al besloten dat ik poliklinisch wil bevallen...en mocht mijn vriend daar anders over denken..tja, ik zal mn best doen het hem uit te leggen, mocht hij het niet begrijpen maar de bevalling zal hoe dan ook in een ziekenhuis plaatsvinden, die beslissing trek ik naar mezelf toe. Maar borstvoeding en echo's ed, dat zijn dingen van ons samen en zijn input daarin vind ik belangrijk.

8. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    wij overleggen ook alles samen ..bevalling poliklinisch in het ziekenhuis daarna 7 daagjes in een kraamhotel zodat hij het ook wat rustiger thuis heeft ...
    borstvoeding heeft hij aan mij overgelaten en nu ik heb gezegt dat ik dat wil ...merk ik wel dat hij het daar helemaal mee eens is
    helaas kan hij ivm werk niet iederekeer mee naar de gyn. maar is al wel een paar keer mee geweest voor een echo en hij heeft al een dag vrij gepland als we de 20 weken echo hebben
    en verder hebben we een doptone in huis voor het hartje te luisteren ...

dus ja heerlijk als je het samen kan/wil doen

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Kan kort zijn met mijn antwoord: nee, hij heeft hier geen keus in.

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wordt andersom ook wel erg lastig ;) :)

11. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij doen ook alles samen en m'n mannetje wilt graag dat ik bv ga geven. Tis immers toch het beste voor ons kindje. ;)

12. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Er waren veel dingen die voor mij al vast stonden (borstvoeding, Thuisbevalling) Aangezien hij vind dat de bevalling vooral voor mij prettig moet zijn is hij gewoon meegegaan in mijn keuzes....

13. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Mijn man mag natuurlijk overal zijn menig over geven, maar ik bepaal waar ik ga bevallen en welke voeding er gegeven wordt. Klinkt misschien gek maar ik moet bevallen dus ik vind dat ik mag kiezen waar ik dat het prettigst vind. Datzelfde vind ik met borstvoeding. Gelukkig is hij het daar volledig mee eens en heeft alle vertrouwen in mijn keuze.
    Wel heb ik met hem overlegd wie er bij de bevalling aanwezig is. Ik wilde graag mijn moeder erbij hebben. Als hij dat echt niet had gewild hadden we het niet gedaan.

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Bij ons is het precies zoals bij Robyn en als Sam22.

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij overleggen hier wel....
    en geven eigenlijk beide een beetje toe!
    Ik heb voor me zwangerschaps altijd geroepen geen bv te willen geven, nu heb ik me min of meer al bedacht! maar met wel een eis en dat is dat ik zo snel mogelijk wil gaan kolven!
    Verder zou ik graag een waterbevalling hebben maar mijn vriend echt totaal niet! ik ben al blij dta ik van hem thuis "mag" bevallen....

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij beslissen ook een hoop samen.
    Borstvoeding stond gewoon al vast dat wil ik gewoon en hij vind het best alleen wel dat als hij 's avonds dan een keer thuis is en in het weekeinde dat ik dan afklof zodat hij ook de fles kan geven. we hebben aan de fam. duidelijk gemaakt dat we dat alleen voor hem doen en niet voor zomaar omdat oma dan ook eens de fles kan geven.

Me vriend wilde perse dat ik in het ziekenhuis deed bevallen puur omdat hij een hele moeilijke start heeft gehad dus door te praten hebben we die keuze ook gemaakt.

We hebben ook samen de keuze gemaakt dat ik stop met werken maar dat hij dan wel 's nachts van huis moet blijven met zijn werk want ja er moet toch voldoende geld binnen komen.

Er hier niet meer gerookt word zodra de kleine er is me vriend heeft nu in de schuur een bankje gezet haha zodat hij toch wel droog zijn shagie kan roken ( hij sond er op ).

We hebben besloten dat het kindje vernoemd word naar alleen mijn vader en niet naar zijn ouwe lui want die verdienen het niet in zijn ogen (sneu maar waar).

Verder heb ik het zo wel een beetje denk ik

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Wij overleggen alles samen en mijn man gaat ook altijd mee naar info-avonden als dat kan. Ik vind het fijn om hem op die manier nu al bij de kleine te betrekken, vooral omdat hij nu nog niet zo intens kan genieten van de kleine als ik.

Groetjes,
    Nikki F

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wij hebben inderdaad ook in overleg gekozen voor een poliklinise bavalling gewoon omdat ze daar alles bij de hand hebben voor het geval dat...

want je weet maarnooit

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Die van mij is in een hoop dingen heel makkelijk. Hij laat dan ook veel aan mij over, maar staat wel achter de beslissingen die ik maak. Hij gaat ook mee naar de VK, als er belangrijke dingen zijn, dus de echo, eerste keer hartje horen en als we de bevalling gaan bespreken zal hij ook meegaan. Verder is hij zondag meegeweest naar de informatiebijeenkomst over badbevallingen.

Ow, en we doen de cursus Samen Bevallen. Maar bijvoorbeeld het kamertje, ik besluit dat het een Nemo kamer wordt en hij vindt het prima. We hebben het al wel veel gehad over hoe het NA de zwangerschap moet en hoe we dingen willen.

Owja, en nu ik toch aan het vertellen ben. Hij wilde dat ik in het ZH zou bevallen, maar ik heb m overgehaald dat ik thuis wil bevallen. Ik wil ook in bad en dat is thuis wat gemakkelijker.

20. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Mijn man en ik beslissen alles samen!! Het is tenslotte ONS kindje! Je kiest er samen voor om zwanger te worden en ja, de vrouw heeft het het zwaarst, maar daar kies je voor,hé! Mijn man heeft de kamer gekozen en ik vind ze super mooi! de inrichting zijn we aan het bespreken. De man kan zowiezo al weinig "genieten" van de zwangerschap zelf! buiten de schopjes en de echo merkt hij er zelf weinig van! Ik vind het perfect zo!! We groeien echt samen in onze rol als ouders!

Alle, dat is mijn mening daarover,hé!

Deel Deze Pagina