Mijn afscheiding is sinds de zwangerschap anders van kleur, ruikt iets viezer en vanmiddag zag ik witte klontjes. De verloskundige zegt dat dit een schimmelinfectie kan zijn. Wie heeft hier ervaring mee?
hoi,... tijdens je zwangerschap is je afscheiding anders... ik maakte me hier ook zorgen om heb het ook hier op het forum geplaats. maar steeds meer hoor ik van anderen mensen dat het normaal is tijdens je zwangerschap. klontjes die kunnen komen omdat het misshien opdroogt in je ondergoed als je het niet in de gaten heb. alleen dat het anders ruikt bij jou dat heb ik niet. Liefs Lieverdjuh...
ik ruik wel anders sinds ik zwanger ben, en ik heb ook het idee dat mijn afscheiding anders is nu... maar als je een schimmelinfectie hebt dan jeukt het. in en/of om je vagina... tenminste, das bij mij zo... groetjes, lidwina
hoi kissie als het een schimmel infectie is dan jeukt het maar als dat niet is denk ik niet dat t dat is mijn afscheiding is ook anders geworden tijdens de zwangerschap houdt het gewoon een beetje in de gaten en als t gaat jeuken even langs de ha die heeft er echt iets goeds voor liefs mieke
hey het zou best kunnen dat het schimmel infectie is want ik heb bij deze zwangerschap al 3 x meegemaakt en het hoeft in het begin niet te jeuken want ik had ook eerst geen idee van dat het een schimmel infectie kan zijn terwel ik geen jeuk had als je twijfelt zou ik toch maar na de huisarts langs gaan dan krijg je een keur groetjes miranda
Ik heb een jaar lang (!) last gehad van een schimmelinfectie die niet wegwilde. Ik heb nooit last gehad van jeuk, dus dat hoeft niet. Als je twijfelt, gewoon even naar de HA die kijkt het voor je na.
ja ze helpen ook inderdaad heel goed....maar bij mij was het een moment dat het hielp want 3 weken later had ik er weer last van en dat is niet zo pretje en toen had ik van het ziekenhuis weer èèn gekregen maar een zwaardere en zinds dien heb ik er geen last meer van god zei dank want ik weet dat het heeel erg vervelend is ik hoop voor je dat het snel over gaat miranda
verschrikkelijk die afscheiding, ik zal blij zijn als dat straks weer weg is. (Noura) Ik heb altijd al veel afscheiding, maar nu extra veel. En t 'ruikt' anders.. weet niet, zoeter?
Ik heb ook een jaarlang last gehad van een schimmelinfectie of candida En dit kwam door een antibiotica waar ik niet tegen kon. Ik had ook heel veel last van jeuk en afscheiding met klontertjes. Ik heb er op het internet iets over gevonden: Tijdens de zwangerschap stijgt de pH in de vagina tot boven de 4,4. Dan kan C. albicans overgroei optreden met als gevolg vulvovaginitis. Dit kan ernstige gevolgen hebben, bijvoorbeeld te vroege geboorte van het kind (dat daardoor een te laag geboortegewicht heeft), of ontsteking van de vruchtvliezen. Het begin van een zwangerschap gaat samen met forse hormonale veranderingen, die kunnen leiden tot het ontstaan van vaginale candidose; maar ook tijdens de periode die daarop volgt kunnen veranderende hormoonspiegels voor problemen zorgen. De klacht moet dan zeker behandeld worden, omdat de baby anders bij geboorte kans loopt op bijvoorbeeld spruw, een schimmelinfectie in de mond. Voor alle vrouwen die last hebben van Candida en binnenkort moeten bevallen het volgende. Er zijn artsen die beweren dat vaginale Candida tijdens de geboorte van de baby geen gevaar voor de baby is, terwijl er andere artsen zijn die vinden dat er dan een keizersnee moet plaats vinden. Hierover heb ik nog geen bewijsleggend materiaal gevonden, maar zwangeren wil ik hier toch wel op wijzen. Voorzicht is in ieder geval wel geboden. De kans op spruw wordt er in ieder geval door verhoogd en het kan ook op de ogen slaan, waardoor de baby blind kan worden.
ik heb t ook gehad en volgens mij heb ik t weer... ik kreeg er vaginale zetpil voor en een zalfje. het ging over en nu heb ik er volgens mij weer last van na t douchen smeer ik het zalfjuh nog maar de zetpil heb ik nog steeds niet opgehaald(herhaal recept). de HA zei wanneer je er weer last van krijgt kun je t zalfje gewoon smeren en opnieuw de zetpillen ophalen. maar jah ik wacht nog ff af. of is t beter dat ik t haal??? i.v.m. wat angel1984 zei: kindje spruw schimmel infectie in de mond bij de geboorte.???