Hoi Dames! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of eventueel tips hebben. Maar na al heel wat research op internet ben ik eigenlijk al erachter gekomen dat er weinig aan te doen valt,namelijk: Ontzettende jeuk! Ik heb er eigenlijk 24/7 last van. Het is echt een hele misselijke jeuk,inderdaad zoals een kriebeltrui of in het bos waar veel beesies vliegen die over je heen kriebelen of dat je eens ergens bent geweest waar het ontzettend smerig is dat je gewoon kriebeljeuk krijgt.Ik had het in het begin zo'n 10 weken vooral last van in mijn hals en boven mijn borsten gedeelte,daarna ook mijn hoofdhuid en mijn handen en rug...daarna sloeg het gauw over naar mijn benen en buik en enkels en vooral mijn voeten (! aah !) en nu eigenlijk oooooveral en nu zit ik op 14 en half weken.Ik kreeg ook van die kleine rode mini bultes op de plekken waar ik me krabde,maar dat was het eigenlijk,want voor de rest dwing ik mij om niet te krabben.Daarom heb ik gelukkig 'nog' geen uitslag...Maar ik word gewoon helemaaaaal gek! Ik sta op ontploffen en spring zowat uit mijn slof...Het liefste sla ik de boel dan kort en klein zo een erge jeuk heb ik gewoon het is gewoon niet leuk meer... Ik zoek dus eigenlijk kleine tips om de jeuk te verzachten,koude douche zonder iets van zeep ofzo helpt maar een half uurtje ofzo... En ik gebruik alleen natuur producten waar geen schadelijke stoffen in zitten dus dat soort zalfjes gebruik ik sowieso niet en ook geen medicijnzalfjes... Dus misschien dat iemand goede natuurproducten weet die helpen of 'huishoudtipjes van oma'... En eigenlijk ook lotgenoten die hetzelfde doormaken hoe jullie het ervaren e.d reageer aub... Thanx! (K) Larissa
Oh meid, wat klinkt dat vreselijk! Ik weet een beetje hoe het voelt. Ik heb zonneallergie en er zijn tijden geweest dat ik wel uit het raam wilde springen om de jeuk te stoppen Wat mij wat verlichting gaf was calendula emulsie van vsm. Ook had ik pilletjes gehaald bij de apotheek (dat heette volgens mij reactine) maar ik weet niet of je dat mag slikken als je zwanger bent. Ook zou ik zeker even langs de huisarts gaan, wie weet kan hij iets voor je betekenen.
talkpoeder of mentholpoeder Eigenlijk moet je proberen om het zo droog mogelijk te houden dan gaat het minder snel irriteren.
en het klinkt een beetje vies, maar helpt uitstekend: in een bad met havermout gaan zitten, dus gewoon een pak brinta leeggooien in je bad, werk verzachtend ben je echt tijden van de jeuk af!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook jeuk gehad, maar vooral aan mijn handen. Uiteindelijk werd het steeds erger. De VK zei dat het zwangerschapsjeuk was en het over zou gaan, NIET DUS! Ik heb nu een chronische vorm van eczeem. Op een gegeven moment zagen mijn vingers er niet meer uit.. Helemaal opengekrabd en vol wonden. En ooooohhh wat jeukt het, vooral als je eenmaal begin met krabben. Wat bij mij helpt is goed smeren met creme, bijv. Purol handcreme. Maar als ik even niet goed smeer steekt het weer de kop op.
hoi ik heb bij mij eerste zwangerschap galbulten gekregen v/a mijn buik tot aan mijn tenen, werd gek van de jeuk. Heb toen via de huisarts allerlei zalfjes gekregen, niets hielp. Ben uiteindelijk bij de dermatoloog geweets waar ik een ander zalfje kreeg, dit hielp enigzins. Net voor de bevaliing waren de bulten opeens weg. Je kunt ook bij de natuur winkel bepaalde theesoorten halen voor kwaaltjes. Heb toen ook 3 violenthee gebruikt, leek ook iets te helpen. succes groetjes Monique.
Toen ik zwanger bleek, had ik ook erg veel last van jeuk! Met name bij buik. Dit vond ik erg raar, maar wel toepasselijk gezien de tijd van het jaar (zomer, hitte e.d.) uiteindelijk toch een testje gedaan en bleek zwanger. Momenteel zit ik nog vier dagen voor NOD, maar weer zo'n ontzettende jeuk op m'n buik! Hitte of....