Het is niet dat ze het niet kan, maar ze doet het zo weinig: lachen! Het is een heel tevreden kindje dat ook duidelijk naar me kijkt en brabbelt, maar een lachje kan er eigenlijk nooit af. Ben ik helemaal niet gewend van mijn andere kinderen, blijkbaar waren dat dan toch echte lachebekjes? Nog meer baby's die weinig lachen? (ben gewoon een beetje onzeker over ontwikkeling, omdat oudste autisme heeft, ergens knaagt soms toch de angst dat baby wellicht ook autisme zou kunnen hebben . Niet altijd even rationeel, ik weet het, maar ja...)
Ze is 8 weken ofzo? Hier begon hij met 5 weken te lachen, met 7 weken werd dit stuk meer maar als ik t vergelijk met nu.. is t veeeel meer!! Ik weet niet eens meer wanneer t zoveel is geworden maar ik weet wel dat hij met 8 weken heus lachte, maar lang niet zoveel als nu. Dus t klinkt mij als normaal....
Ieder kind is anders. Ze komt tevreden over zeg je, dus dan voelt ze zich gewoon lekker in haar vel. We lachen zelf ook niet heel de dag door toch? Succes!
Denk dat elk kind anders is... Het schijnt ook veel energie te kosten. Mijn kleine lacht ook niet zo vaak spontaan. Wel als ik boven hem hang en kusjes geef en zo. Als hij goed wakker is en geen last van reflux. Maakt ze wel oogcontact?
Onze dochter lachtte ook nooit. Ik klaagde altijd dat ze steeds maar serieus bleef kijken. Heb ook zeeeeer weinig lachende foto's. Schaterlachen heeft ook echt heel lang geduurd. Nu doet ze bijna niet anders meer. Weet niet meer precies wanneer dat veranderde maar ze lacht nu de hele dag. Valt soms zelfs om van het lachen haha! Hoewel ze kietelen ofzo nog steeds niet om te lachen vindt hoor, dan blijft ze gewoon strak voor zich uitkijken (droogkloot :-/), maar dingen als een zachte bal tegen haar aangooien, of natspetteren, bal stuiteren etc. vindt ze dan weer wel om te gieren hihi
Hier ook een meisje wat heel laat echt ging lachen. met 10 weken geloof ik dat het echt begon bij haar, daarvoor lachte ze wel eens, maar niet vaak. de ene is er sneller mee dan de andere, maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, want dat deed ik ook toen.
Onze dochter lacht ook echt heel weinig. Maar kraaien en kletsen doet ze dan wel heel veel! Hoop echt dat t nog komt, als ze lacht is ze zooo lief♡♡
Denk dat het vanzelf meer komt. Bij ons begon het lachen al vrij snel maar dan deed hij het ook niet meerdere keren per dag ofzo. Pas later als ze echt gericht gaan lachen wordt dat veel meer en dan "heb" je er ook meer aan naar mijn idee...
Hier ook een dochter die de eerste tijd een heel specifiek gevoel voor humor had; ze lachte nooit zomaar. Inmiddels lacht ze de hele dag door!
Mijn mannetje ook! Hij kan wel lachen (en heel lief zelfs ) maar dat het erg weinig Echt maar een paar keer per dag en nog niet met geluid. We moeten er vaak toch wel een beetje moeite voor doen om een lachje eruit te krijgen en veel tegen hem praten om wat gebrabbel terug te krijgen. Ik vind dat zo jammer als ik bij andere hoor dat hun babytje de hele dag tegen alles en iedereen (zelfs knuffels enzo) brabbelt Misschien komt het nog... daar blijf ik op hopen
Dat heb ik dus ook. Mijn zoontje is de eerste 3 maanden ook een huilbaby geweest door o.a. de reflux. Ik denk dat het daar ook mee te maken heeft. Toen heeft hij niet goed in zijn vel gezeten en nu het beter met hem gaat zie ik zijn ontwikkeling ook vooruit gaan.