Op reis - menstruatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ronnekes, Oct 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ronnekes

Ronnekes Actief lid

Sep 2, 2014
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn menstruatie is momenteel doorgekomen na een langere cyclus van 37 dagen.

Nu zit ik met een probleem. Als mijn cyclus terug 37 dagen zou zijn, gaat mijn menstruatie nét vallen op de dag dat ik met vakantie ben in Boa Vista. :( Daar heb ik bepaald geen zin in.... :(

Kan ik dit met iets uitstellen tot na de reis? Of zou ik nu 1 mnd de pil terugnemen? Of toch laten doorgaan?
    Normaal is mijn cyclus rond de 28 à30 dagen, maar deze keer was hij langer. Misschien dat eenmalig was, maar dat weet ik dus niet...

Ik vind het vreselijk lastig om tampons te moeten gebruiken. Ik heb daar soms veel last van + voel me dan niet 'veilig' in een bikini aan een zwembad.

Iemand tips of ideetjes?

Alvast bedankt

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Persoonlijk zou ik niet terug de pil gaan slikken want het hoeft niet zo te zijn dat je er direct profijt van hebt en het kan wel zo zijn dat je na die maand weer begint met ontpillen, zijn tenslotte toch allemaal hormonen.

Je weet niet of je de pech hebt dat je menstruatie net in je vakantie valt maar als het wel zo is, is dat dan echt zo dramatisch? Met tampons kan je je toch wel redden?

3. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Ik zou er niets aan doen persoonlijk. Je kunt beter tampon met inbrenghuls gebruiken of nu thuis alvast veel oefenen met tampons.

4. catlady

catlady Bekend lid

Jun 26, 2013
    939
    397
    63
    Female
    Nederland
    Druk maken om een menstruatie op vakantie... snap dit topic niet...gewoon hupakee tampon erin...

5. Steef1985

Steef1985 Lid

Oct 9, 2014
    35
    0
    0
    Ik begrijp je volkomen!!! Ik zit een klein beetje met een soort gelijk probleem...Wij gaan een stedentrip maken in NY en net op de dag van vertrek valt mijn NOD....Bij mij is het gelukkig niet zo'n heel groot probleem, want mijn menstruatie duurt maar 4 dagen waarvan 2 met normaal bloedverlies en de andere 2 heel licht, maar toch...handig is het niet als je steeds ergens naar de toilet moet om je te verschonen...Bij jou is er alleen nog een ander probleem...je kunt tampons niet goed verdragen.....Dit is een heel veel voorkomend iets, dus ik vind de reactie van catlady niet echt geweldig....Heel vervelend voor je dat je er zoveel last van hebt. Heb je dit ook met de echte ob??? Ik vind ze tegenwoordig wel meevallen namelijk...Als je er echt last van hebt en het echt niet wilt, kun je er geloof ik wel iets voor krijgen bij de HA. Dit is dan voor uitstel volgens mij, maar besef je wel dat je dan daarna weer vol hormonen zit....Ik weet niet hoe groot je wens is en hoelang je al bezig bent, maar dit is eventueel wel een afweging...Succes!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Heb ooit eens gelezen dat het kon met primolut dacht ik, maar heb er zelf geen ervaring mee en weet het fijne er ook niet van.
    Lijkt mij dat dit ook vol met hormonen zit en dat je daarna juist nog meer last van ontpillen kan krijgen.

Naast tampons heb je ook cups die je kan inbrengen, misschien is dat iets voor je?

7. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Wat een onaardige reactie, TS zit er zichtbaar mee. Dan hoef je haar toch niet zo af te snauwen?

@TS: wat is het aan tampons waardoor je het niet kan verdragen? Misschien zijn de biologische tampons wat voor je? Anders toch bespreken met je huisarts of zoals hierboven genoemd een cup proberen.

8. catlady

catlady Bekend lid

Jun 26, 2013
    939
    397
    63
    Female
    Nederland
    Tampon, cup maandverband.. af en toe kan je cyclus langer zijn. Zonder de pil kan het gebeuren dat je ongesteld bent tijdens je vakantie. Het is super vervelend natuurlijk maar je kunt er weinig tegen doen. Ik hoop voor ts dat komende maand de cuclus korter is zodat ze niet ongi is tijdens de vakantie. En anders zijn er altijd oplossingen te vinden..

9. Ronnekes

Ronnekes Actief lid

Sep 2, 2014
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel de tampons gewoon steeds goed zitten. Het doet zelfs een beetje pijn als het bloedverlies niet meer zo sterk is.
    En ook al dat gewissel en gezeul. Je hebt dan ook steeds het idee in bikini, dat het koordje zichtbaar zal zijn...

Ik had al gehoord van 'sponsjes'. Misschien of dat iets is?

Toch bedankt voor alle reacties!

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Ik snap wel dat je geen tampons in wil. Ik vind het ook vreselijke dingen. Ik heb ze 1 keer gebruikt op een vakantie en dat was ook geen succes. Er zou eigenlijk een soort uitstel van menstruatie pil moeten komen ofzo. Aan de pil is ook geen optie denk ik. Ik lees in ieder geval even mee.

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou niet gaan rommelen in je cylcus.
    Die is nou eenmaal zo.
    Je wilt juist dat alles zich gaat ordenen en dat je een nette cyclus krijgt. Hormonen en andere medicijnen gaan dat niet bevorderen.

Even iets minder prettig een paar dagen maar het is helaas even niet anders.

12. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Heb precies hetzelfde. Als ik echt een tampon nodig heb, zoals bij het zwemmen, gebruik ik die met inbrenghuls of maak hem ietsje nat met water en direct inbrengen. (Mss kan het ook wel met glijmiddel, heb ik nooit geprobeerd.) Dan voel ik het ding tenminste niet de hele tijd zitten. En dat koortje kun je ook iets naar binnen stoppen hoor, zolang je er maar bij kan ;) Primulat werkt niet altijd trouwens...

Share This Page