Weinig leeftijdsverschil tussen de kinderen, hoe gaat dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cobon, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Dat is inderdaad het voordeel van twee zo kort op elkaar. Hier slapen ze ook allebei nog 's middags. Moet er eerlijk gezegd ook nog niet aan denken dat het stopt. Hoewel mijn oudste over 3 maanden 4 wordt, dus het zou best normaal zijn dat hij ermee stopt.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Oh heerlijk, lucky you:roflmao:
    Mijn kinderen waren al vroeg klaar met middagslaapjes, dus ik er heb nog geen jaar van kunnen genieten dat ze allebei sliepen ‘s middags.
    En dat ondanks nog geen 15mnd leeftijdsverschil :p

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Hier 11maand verschil en amper of geen dutjes samen gehad :D.
    Tegen de tijd dat er wat ritme in zat was de oudste al klaar met de dutjes.
    Die vond wakker zijn dan ook veel interessanter :roflmao:.

Sado vindt dit leuk.
  4. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Tussen mijn dochters zit 16 maanden verschil en ik vind het prima te doen. Ik ben zwanger van ons derde kindje en daar zal weer 18 maanden tussen zitten. Tussen de jongste en oudste zal dan 3 jaar zitten. Helemaal prima.

Lies1611 en Cobon vinden dit leuk.
  5. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Ja daar heb ik geluk mee gehad. Vermoed dat mijn jongste ook niet tot zijn 4e zal slapen hoor. Merk nu al dat hij 's middags korter gaat slapen.
    Maar als ze 's nachts maar goed slapen, dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Lies1611 vindt dit leuk.
  6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Super hoopvol topic tot deze reactie :roflmao:

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Cobon

Cobon Niet meer actief

Hahaha :roflmao: ja zeg dat.
    Nouja Lies het kwaad is al geschied haha

Lies1611 vindt dit leuk.
  8. Neilia

Neilia Niet meer actief

mijn oudste sliep met 4 jaar ook nog in het weekend smiddags.
    Dat heeft ze zeker nog een maand of 3 gedaan.
    Daarna zijn we er zelf mee gestopt.
    Nu kan ze nog steeds ‘s middags een uurtje slapen als ze zou moeten :p

Lies1611 vindt dit leuk.
  9. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    @Cobon Mocht je in de omgeving van Brabant wonen en nog een duo wagen zoeken dan heb ik er nog een die je eventueel voor een klein prijsje kan overnemen. Het is een Icandy peach met twee bakken en twee zitjes. Ik heb hem ook tweedehands gekocht destijds dus helemaal gaaf is hij niet meer maar ik hoef er dus ook niet zoveel meer voor te hebben. Zat zelf te denken aan iets van 100 euro. Laat maar weten!

Lies1611 vindt dit leuk.
  10. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Hier de oudste 2 ook dicht op elkaar: precies 12 maanden en een paar dagen. Ja de eerste tijd(lees 2 jaar) enorm aanpoten omdat ze nog alle zorg nodig hebben.
    Hier sliepen ze niet op Dezelfde tijden 2 uur lang ofzo. Was Al blij als ik een uur had haha! Voor huishouden of Dan ging ik sporten. Je staat met kleintjes wel de hele dag aan zegmaar. Nu zijn ze 7&8 en is het zo leuk! Ze groeien in Dezelfde periode van het leven/opgroeien op. Dat kunnen ze met elkaar kunnen delen. Dus ja superleuk!
    Met slapen in 1 kamer geen ervaring.
    Onze 2e had erge reflux en schreeuwde de boel bij elkaar
    Misschien is een roomdevider iets, dat ze toch hun eigen plekje hebben?
    En verder loopt het wel Los, go with the flow, komt goed!

11. Cobon

Cobon Niet meer actief

Dat is lief! Maar we kijken tegen die tijd even wat er nodig is :) maar dankjewel!!

Neskio vindt dit leuk.
  12. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Top ! Dan moet ik binnenkort even de energie verzamelen om het op marktplaats te gaan zetten :p

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier zit er net wat minder dan 20 maanden tussen.
    Bij elkaar op de kamer hebben wij nooit gedaan, dus geen ervaring mee.
    Toen de oudste 2 werd is hij naar z'n toen nieuwe kamer verhuisd. De jongste heeft toen nog 2 maanden ofzo bij ons op de kamer gelegen en is daarna naar het oude kamertje van de oudste verhuisd.
    Geen ervaring daar dus mee wat dat betreft. Maar misschien kun je een kamerscherm tussen de bedjes zetten?
    Die van ons gingen pas voor het eerst op 1 kamer toen het vakantie was. De jongste was toen exact 6 maanden. Omdat ze beiden nog zo jong waren ging dat nog wel.
    1 zomer later was dat geen succes meer :rolleyes: :| :p

Het voeden van de jongste deed ik ofwel zittend aan tafel, terwijl de oudste wat at, ofwel op de bank terwijl de oudste met iets speelde (Duplo ofzo).
    Voeden en voorlezen tegelijk lukte ook prima.
    Ik heb trouwens ook gekolfd (en gevoed tegelijk). Had niet de Elvie, maar evengoed m'n handen vrij. Je wordt gauw handig hoor haha :p

Duowagen had ik in het begin. De oudste kon toen echt nog niet goed staan op zo'n plankje achter een gewone wandelwagen.
    Er bestaan trouwens ook van die plankjes met zitjes erop (weet het merk ff niet meer). Maar ook daar ben ik persoonlijk nooit fan van geweest (net als van de gewone plankjes), want hoe je het ook went of keert en welke wagen of plankje/zitje je ook hebt: die dingen zitten aaaltijd gruwelijk in de weg bij het lopen!

Je zegt dat een duowagen of een kindje dragen al gauw te zwaar is voor je.
    Ik zou je echt adviseren om een draagconsult te doen en ook om eens proefritten te maken met verschillende duowagens.
    De Marsupi is een draagzak die iedereen kan gebruiken en heel gemakkelijk is en voor praktisch ieder kindje wel geschikt is (sommige kindjes met een medische aandoening uitgezonderd), maar de Marsupi gaat natuurlijk niet zo heel lang mee en ook dan is het wel handig om te weten welke draagzak/-doek het beste bij jou en je kindje past.
    Ook duowagens heb je echt verscheidene in. Zo had ik zelf de ABC Zoom, waarbij je juist een wat langere ipv. een wat bredere wagen hebt, zoals bijv. bij de Bugaboo Donkey het geval is.
    En de 1 gaat nou eenmaal veel zwaarder dan de ander.
    Testen, testen, testen dus!

14. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier 16 maanden verschil, en een duowagen van topmark.

Jongste in simpel babybedje, oudste voorin.
    Toen de oudste er niet meer in wilde kon de jongste voorin en achterin de tassen enzo.
    Ideaal met dagjes weg en boodschappen doen.

Ik vond de topmark heel wendbaar, makkelijk in te klappen en niet heel groot oor een ingeklapte wagen.

15. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    als je in de buurt van Eindhoven woont heb ik anders wel interesse :thumup:

16. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Heb je een pb gestuurd :)

Dompiewompie vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Tussen de oudste twee zit 15 maanden, tussen nummer 2 en 3 zit 19 maanden en tussen nummer 3 en 4 zit 25 maanden. Allemaal kort op elkaar dus:D
    Oudste dochter liep nog maar net los toen haar zusje werd geboren. Ik heb toen een duowagen overgenomen van vrienden. Zo een waar ze achterelkaar zitten/liggen. Dan ben je wel lang, maar net zo smal als een enkele wagen. Bij nummer 3 heb ik daar zelfs nog een plankje achter gehad. Dat reed wel een stukje zwaarder.
    Het voordeel van borstvoeding vond ik dat ik eigenlijk altijd wel een hand vrij had. Ik heb heel veel boekjes voorgelezen tijdens het voeden. En ook de Duplo vond oudste dochter erg leuk. Samen torens bouwen en weer omgooien.
    En ook zette ik haar wel eens met iets te eten of te drinken in de kinderstoel. Of inderdaad in de box. Ik had bewust de boxbodem niet omhoog gedaan. Dreumes zat dus in de box en baby ging op een kleed op de grond.

Toen onze tweede dochter ongeveer 1,5 was is ze bij haar zus op de kamer gegaan. Ze moest ruimte maken op de babykamer;)
    Dat ging bij ons prima. Zelfs het middagdutje deden ze samen. Maar dat was maar een half jaartje. Toen was oudste dochter 3,5 en die ging niet meer naar bed voor haar middagdut. Haar zusje van net 2 vond het toen meteen ook niet meer nodig en ging ook meteen niet meer slapen. Dat was even wennen hoor:D. Van lekker even rust, want alles sliep in 1x naar twee peuter/dreumes die niet meer naar bed gingeno_O

Leuk! Hier twee meiden die heel weinig schelen, maar als er twee verschillende zijn zijn zij dat wel. Echt dag en nacht!
    Zij speelden dus echt heel weinig samen. Hebben totaal andere interesses en vrienden.

Lies1611 vindt dit leuk.
  18. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Het enige wat ik zelf als zwaar heb ervaren is de nachtvoedingen en dat s ochtend weer uit bed moeten voor de 1ste.
    Met de eerste sliep ik overdag lekker mee. Dat is met 2 kleintjes zo snel op elkaar niet meer te doen.

Lies1611 vindt dit leuk.
  19. Cobon

Cobon Niet meer actief

Nee haha daar ben ik ook een beetje bang voor! Het zal even aanpoten worden.

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Dit forum zit vol met aanpoters.
    Welkom in de club :D

hummeltje5, Lies1611, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina