Hoi allemaal, deze ochtend werd ik na een moeilijke bevalling mama van mijn zoontje Vince. Het is niet simpel geweest omdat mijn baarmoeder tijdens in wee in kramp is geschoten en mijn baby'tje 10 minuten een verlaagde hartslag heeft gehad. Toen hij uiteindelijk geboren werd geen schreeuw of kick dus hebben ze hem direct meegenomen. Na 1 min was hij helemaal herkomen en mocht ik hem bij mij nemen. Hij drinkt goed en beweegt goed, had een 9 9 10 op de apgar score maar toch blijft het sluimeren bij mij dat hij nog altijd niet heeft geschreeuwd. Hij maakt wel kreun geluidjes maar daar blijft het dan ook bij. Het klinkt heel gek maar ik zou hem zo graag eens horen wenen.. Zijn er nog mama's die dit al eens hebben gehoord of misschien zelf meegemaakt. Hopelijk ben ik te snel in paniek en komt alles goed maar je maakt je zo een zorgen om zo een kleine pruts.
Mijn oudste lag de eerste dag en nacht een beetje rustig te kijken, dronk verder goed en sliep dan ook goed. Echt huilen begon daarna, ik denk dat ze de eerste dag eigenlijk gewoon nog heel beduusd was van geboren worden. Ze heeft het ruimschoots ingegaald, dat huilen Ik zou me dus niet veel zorgen maken hoor!
Direct na de bevalling hier maar 1 kik gehoord, eerste dag was hij beduusd van de bevalling en het is dat hij fikse darmkrampen heeft en reflux, wat helaas al vanaf dag 1 begon, dat we weten dat er een huilstand op zit. Die boel is nu een stuk rustiger (10 weken oud nu) en je hoort alleen "whuuu" als er een etensverzoek komt, ben je iets later ligt ie weer te snurken als hij daarna wakker wordt dan zet hij wel een huil op, nouja "iets hardnekkiger roomservice request" kan t geen huil noemen eigenlijk. Verder content met zichzelf geloof ik, je zou m zo vergeten. Best een rare gewaarwording na dochter, die knipperde met dr ogen en zette t gelijk op een krijsen "want je weet toch dat ik mn fles al had moeten hebben?!? Ik was wakker aan het worden hoooor!"
Dat komt wel hoor, wacht maar tot hij is bijgekomen van de bevalling en eten wil Van harte gefeliciteerd met Vince!
Gefeliciteerd met Vince! Geen zorgen mama De enige die hier gehuild heeft was C. En die gilde dan ook gelijk meer dan een uur. De rest lag rustig rond te kijken en begonnen pas ergens in de kraamweek te huilen.
Maar echt. Met een week of 6-8 lees je deze post en vraag je jezelf af; hoe heb ik dit kunnen schrijven?!
Bedankt allen, het stelt mij toch wel al wat gerust! Vandaag bij het wegen liet hij toch eventjes een schreeuw horen. Wij wachten dus af, het is ook zo een prutsje. Maar zoals jullie zeggen zal ik binnen een aantal weken inderdaad misschien hunkeren naar dagen zoals deze.
Sommige kinderen zijn gewoon niet zo luidruchtig (die van mij wel hoor, ik kwam er pas op het CB achter dat kinderen ook zàchtjes konden huilen , en ja het is een karaktertrek die gebleven is) Je wordt in de kraamweek en daarna goed in de gaten gehouden, dus ik zou me niet druk maken voor nu.
Ik heb me ook zorgen gehad na de geboorte van onze zoon. Niet huilen! Pas na een paar weken begon hij ermee. Ik was hartstikke bezorgd Gefeliciteerd met jullie zoon Vince
Hier ook rustige baby's de eerste dagen na de geboorte. Daarna gingen ze los vooral onze dochter kon er wat van in de avond uurtjes. Komt helemaal goed, gefeliciteerd met jullie zoontje en geniet ervan
Mijn oudste huilde ook niet de eerste weken, maar daarna heeft ze het huilen meester gemaakt. Ze huilt nu nog snel bij elke emotie: verdriet, boosheid, schrikken, lachen.. Het zorgt allemaal voor tranen Mijn jongste daarintegen werd geboren en heeft ruim een uur schreeuwend lopen huilen. Ik vroeg me echt af of ze ooit nog zou stoppen Maar na de baby periode huilt ze een stuk minder snel dan haar zus. Ik denk dat het toch meer een karaktertrek is, oid.