Hier ook 2 meiden zit op 1 dag na 15 maanden tussen. Eerste was een hele makkelijke baby, vandaar zo snel de wens voor een tweede. Nou de tweede heeft ons heel wat zorgen bezorgd. Maar daar zal ik maar even niet over uitweiden . Het is idd erg pittig (dit mede door slechte start van tweede dochter) maar nu alles weer een beetje normaal geworden is, is het echt super leuk! Ze weten niet beter of ze zijn met zijn tweetjes, delen lief, oudste is echt heel zorgzaam en brengt steeds speeltjes enzo! Zwangerschap was wel heel zwaar, mijn oudste liep 2 dagen na de bevalling van jongste dochter pas, en het was erg warm van het voorjaar (lees 35 graden op mijn kraambed ). Maar al met al zou ik het zo weer overdoen! Je zit nog helemaal in het babyritme (ze hebben zelfs hetzelfde ritme haha, heerlijk slapen van 12.30 tot 15.30 smiddags) dus wat dat betreft weinig te klagen. Mijn collega zei al : de eerste jaren zijn tropenjaren (en zo ervaar ik dat ook wel, je bent heel erg gebonden aan huis) maar straks heb je daar weer profijt van dat ze een beetje in dezelfde fase zitten. Dus ach, het heeft zijn voor en tegens! Wel zou ik het heel duidelijk met je partner over hebben. Hier was het een "bewuste keuze" (voor zover dat een keuze is natuurlijk ) voor 2 kindjes kort op elkaar. Je moet hier samen achter staan, want in je eentje is het erg zwaar! Dat dan niet de verwijten komen in de zin van : maar jij wou graag een tweede... dat kun je er dan absoluut niet bijhebben . Succes met je "keuze". En vergeet niet te genieten van wat je nu hebt!
Goed zo Dit zeg ik omdat de jongste een hele slechte start met veel zorgen en stress heeft gehad. Dat en een zware zwangerschap (vooral op het laatst) heeft ervoor gezorgd dat ik echt een paar maanden niet heb kunnen genieten van de oudste... Het was niet anders maar heb er nog steeds erg veel verdriet van! Gelukkig hebben we de schade aardig ingehaald hoor !
hier zit er precies 13 maanden verschil tussen de kids. mijn dochter was dus 4 maanden toen ik weer zwanger was ik moet zeggen dat ik het in het begin wel heel zwaar vond,maar dit ook mede door de problemen met mijn zoontje, ( reflux kma,ziekenhuisopnames ,enz) en ik dus in die tijd niet echt heb kunnen genieten van alle 2. ik vind het nu ook af en toe nog best zwaar,omdat mijn zoontje echt een heel ander kind is ( weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar hij is best een moeilijk kind) en daardoor kan je toch minder genieten van ale2 vind ik. maar aan de andere kant vind ik het ook erg leuk! ze kunnen samen lekker spelen,leren veel van elkaar,gaan straks bijna tegelijk naar school enzz