Hallo meiden, Pure nieuwsgierigheid! Hoe snel waren jullie zwanger van de 2e na het stoppen met anticonceptie? Was dit vergelijkbaar met de 1e? Werd je sneller zwanger, of duurde t juist langer? Bedankt
Ligt ook aan de vorm van anticonceptie, bij een pil moet je ontpillen Hier net zo snel zwanger van nr. 2 als nr. 1. Anticonceptie tussendoor was condoom.
Ik dacht dat ontpillen een fabel was, en allang achterhaald was?? Ik was bij de 1e meteen zwanger na t stoppen van de pil...
Bij de 1e kwam cyclus pas na 6 maanden opgang na stoppen met de pil, maar daarna 2e x zwanger (8 maanden dus) Bij de 2e kwam de cyclus direct terug na het stoppen met de pil, en na 4 maanden zwanger
23 februari 2012 hebben we mijn spiraal laten verwijderen bij de ha en 15 mei 2012 had ik de positieve test in mijn handen.
Ontpillen is inderdaad een fabeltje, vroeger moest dat omdat men toen nog geen termijn echo's kon maken, anders wisten sommige vrouwen dus niet hoelang ze zwanger waren. Tegenwoordig is het niet meer nodig. Hier 6 dec gestopt met de pil 31 dec helaas een vmk, erna op 24 jan. weer zwanger. Heb dus voor gelijk de zelfde maand gekozen.
Hier 1e kindje meteen raak! 2e zwangerschap 3 maanden na stoppen anticonceptie weer zwanger maar dit liep na 8 weken uit in een Missed Abortion. Meteen weer zwanger, mk bij 7 wkn. 2e ronde daarna weer zwanger, weer mk (5 wkn). Maand erna was het meteen weer goed raak en dat is deze zwangerschap! Nu ruim 29 weken. Ik word heel makkelijk zwanger, maar waarschijnlijk door de stress van het overlijden van ons zoontje bleven de zwangerschappen niet intact. Een maand nadat ik therapie kreeg was het raak en bleef het plakken.
1e meteen raak na stoppen pil 2e meteen raak na stoppen condoom 3e (mk) door spiraal heen 4e meteen raak na stoppen condoom (vruchtbaarheid geen probleem )
Bij Thirza in 3 maanden, de tweede zwangerschap weer. Dat ging helaas mis, daarna duurde het een half jaar. Ging ook weer mis en toen duurde het -wel met ingelaste pauze- 5 maanden, wat direct weer mis ging en die ronde daarop was ik zwanger en ben dat ook gebleven. Al met al zit er nu 15 maanden verschil in uitgerekende datum van de tweede zwangerschap en deze, (juli 2011-oktober 2012).
Bij de 1e was het meteen raak na 11 jaar pilgebruik (mycrogynon). Bij de 2e op 30 september mirena spiraal verwijderd, 25 december positief getest!
Ik ben benieuwd, want bij de eerste was het na 39 1 keer geplande ongesteldheid om te kijken wat mijn cyclus deed en daarna raak. Ik hoop dat de bevalling en herstel al met al meevalt en dat ik binnen een jaar zwanger mag raken van een 2e. Maar zo te zien zit er niet zo heel veel tijdsverschil tussen de eerste en de tweede Tussendoor wil ik ook condoom gaan gebruiken en niet de pil.
Beide keren meteen zwanger na stoppen met de pil.... Hier dus geen sprake geweest van eerst "ontpillen"....
De eerste poging duurde meer dan een jaar (mk). Na ruim een half jaar was ik weer zwanger. (Zoon) Nu zijn we 1 maand 'slordig' geweest en er toen 'echt' voor gegaan. Toen was ik gelijk zwanger.
oeps verkeerd gestemd.. bij onze eerste na 5 maanden zwanger (na 10 jaar de pil) voor het proberen voor een broertje of zusje na 4 maanden weer zwanger wat helaas eindigde in een MA met 8 wkn nu 23 weken zwanger, 4 maanden na de MA, van nog een mooie knul
Na de eerste bewust geen pil meer geslikt.... Maar bij de eerste was ik in de eerste maand al zwanger. Bij de tweede duurde het iets langer (ik gaf wel nog borstvoeding) en was ik na de 8ste maand zwanger.
lastig voor mij, want na het stoppen met de nuvaring was ik de eerste maand meteen zwanger. alleen dat werd een miskraam. Na de miskraam heeft het ruim een jaar geduurd nog, ben wel ergens bijna 2 maanden weer even de nuvaring gaan gebruiken (i.v.m. auto ongeluk), en toen ik daarmee gestopt was, was ik in de 2e maand zwanger.