Bij vorige borstvoedingen vergat ik vaker welke borst was geweest. Knijpen enzo welke leger was leverde niet zo veel op als ze in het begin maar kleine beetjes drinken. Met als gevolg dat rechterborst vaker werd gestimuleerd en het dus na verloop van tijd veel beter deed dan linkerborst. Wat is het handigste hulpmiddeltje? Ik zag een borstvoedings-armband en ook een speldje met lief strikje voor aan de bh. Wat vonden jullie het fijnst?
Je kunt inderdaad zo'n strikje voor om je bh-bandje gebruiken. Die zat bij mij ook in zo'n babyfoon/ zwangerbox. Werkt prima. Bij mij beter dan een armband, denk ik minder bij na dan wanneer ik dat strikje zie als ik ga voeden.
Vermoeidheid en mijn vergeetachtigheid werkte ook nooit zo mee en bij strikjes e.d. vergat ik steeds of ik het bij de vorige voeding wel van kant had gewisseld Bij mij werkte het beste om het elke keer bewust op te schrijven met de tijd erbij, zodat ik de keer erop wist of ik het niet vergeten was op te schrijven er zijn volgens mij ook aps voor als je je telefoon altijd bij de hand hebt...
Gebruikte hier ook t strikje, maar vergat het al snel met wisselen. Kon het hier gelukkig wel hoes voelen uiteindelijk...
Strikje vergat ik ook steeds te wisselen.. In het kraamzorgdagboek moest ik de voedingen opschrijven of deed de kraamzorg dat dus daar kon ik het bijhouden. Daarna deed ik het op de gok of door te voelen.
Doen jou borsten het net zo goed links als rechts? Hier is de rechter borst het minst producerende, als hij snachts honger had zat hij na alleen links vol, dus ik doe altijd rechts links als ik voed, welke er ook laatst was. Dus als jij weet dat rechts of links minder produceert kun je het beste altijd het minste producerende borst eerst doen, en dan pas de andere..
Ik had een armbandje om en die wisselde ik dan telkens naar de kant waarop ik bij een volgende voeding weer moest beginnen. Maar na verloop van tijd begon ik gewoon altijd links en dat ging toen prima
Ik had een haarelastiekje om mijn pols maar vaak voelde ik het ook wel. Na een een paar maanden begon ik altijd met dezelfde borst (de minst producerende) ivm dat ze die borst anders weigerde.
Hier ook bandje maar werd al snel vergeten... Onthield dan wel hoe hij het laatst had gelegen oid. Hier ondanks gelijk stimuleren toch rechts beter dan links. Is vaak toch? Stimuleer ik af en toe ook vaker als ik denk dat hij te weinig produceert.
Iets anders: een boekje waarin de etenstijden en welke borst wordt opgeschreven. Hiermee begonnen ze in het ziekenhuis en de vroedvrouw aan huis werkt hier ook mee. Vind het wel handig. Een armbandje heb ik ook geprobeerd, maar dat vergat ik steeds...