Wat is jouw favoriete houding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SushiLover123, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vind jij een fijne houding?

1. Liggend op je zij

2. Liggend op je rug

3. Prematurenhouding

4. Madonnahouding/wiegehouding

5. Doorschuifhouding

6. Rugbyhouding/bakerhouding

7. Verticale houding

8. Anders...

9. Met voedingskussen of andere ondersteuning

10. Zonder voedingskussen of andere ondersteuning

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik wist niet dat er zoveel verschillende manieren waren om je kind de borst te geven...
    leuk voor een poll!

Let op: Je kunt meerdere antwoorden kiezen! Dus kijk ook even naar de laatste twee antwoorden.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd eigenlijk best eens grappig om te zien wat nu het meest gedaan word en het fijnst gevonden word!

Hier is het fijnste samen liggend in bed en dan zo drinken, dus liggend op ze zij. En als we niet in bed liggen dan voed ik eigenlijk vrijwel altijd in de madonnahouding/wieggehouding.

Ik gebruik er geen voedingskussen oid bij, wel heb ik bij het liggend voeden een kussen onder mn hoofd, maar dat lijkt me logisch als je in bed ligt. Maar heb dus niet gedaan met ondersteuning omdat ik dat echt vind als je de kleine erop laat steunen of je arm ermee ondersteunt enzo ;)!

Liefs, Hanneke!

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha ik las als eerste je poll en dacht joh, die Xochi heeft er wel verstand van zeg!

's Nachts voed ik liggend, overdag meestal op een stoel, benen over elkaar. Eskil 'zit' op schoot en hangt tegen mijn arm met zijn hoofd en rug.

Welke houding dat is? Heb het antwoord er niet tussen gevonden, moest de helft googlen voor ik sowieso wist wat ermee bedoeld werd.

Zo'n voedingskussen, dat snap ik echt helemaal niet? Dat is toch ongelofelijk onhandig?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoe jij het beschrijft valt het voor mij onder de madonnahouding (en is dat niet echt zo dan is mijn stem ook niet meer geldig). Hier vaak in kleermakerszit op de grond of op de bank, kleine ligt/lag dan beetje in/op mijn schoot en op mn arm met het ruggetje en het kopje en zo aan de tiet.

Voedingskussen heb ik niet eens, lijkt me zo een irritant geval! Maar vooruit bij sommige een uitkomst.

En ook ik heb moeten googlen hoor, prematurenhouding had ik bijv ook nog nooit van gehoord/gelezen.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ikzelf voed 's avonds, 's nachts en 's ochtends liggend in bed.
    Overdag op de bank in de doorschuifhouding, die lijkt dus op de madonnahouding, maar dan met voedingskussen. Héérlijk! Uiteinden van het kussen heb ik aan weerszijden liggen, middenstuk voor mijn buik. Ilias ligt dan op het stuk voor me, op zijn zij, buik tegen buik. Ik hoef hem dan niet te ondersteunen, alleen in zijn rug, dat ie niet van me vandaan rolt. Zo heb ik de andere hand helemaal vrij om te kunnen internetten of gamen op mijn mobiel of om te zappen.

Punt is namelijk, ik heb grote borsten, dus moet ik de baby erg laag houden om hem bij de tepel te krijgen. Da's niet fijn voor mijn schouders bij de madonnahouding. De rugbyhouding kreeg ik niet lekker onder de knie, omdat ik steeds met zijn voetjes tegen de rugleuning van de bank kwam en als ik hem meer in de breedte lag, vond ik hem zo ver van me vandaan liggen.

Deze houding heb ik niet geleerd of opgezocht, maar het is vanzelf zo gekomen. Wist ik veel dat het een 'officiële' houding was!

Ik kan mijn man wel vragen morgen een foto te maken, dat ik die dan even plaats, als jullie willen...

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Grappig al die houdingen! Ik voed ook meestal in de Madonnahouding, maar het wordt steeds meer de verticale houding (tenminste, hoe ik het lees in dat linkje). Ze zit namelijk nu steeds meer op mijn schoot, met alleen ondersteuning aan haar hoofdje. Ik heb ook wel eens liggend op mijn rug geprobeerd. Wel grappig, niet handig!

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    In het begin heb ik heel veel in de madonna houding gevoed, en ook liggend op mij zij. Het laatste doen we nog steeds standaard 's ochtends. Af en toe kan het nog ook steeds in madonna houding, maar alleen als Kyra zich weer eventjes een baby wil voelen. Verder is het overdags niet te benoemen in wat voor houdingen ze zich wringt. Bijvoorbeeld staand op mijn schoot en dan zich voorover bukkend om met beide handen mijn borst vast te grijpen. Of een andere favoriet: naast mij staan op de bank en dan de borst zoveel mogelijk proberen uit te rekken zodat de tepel het hoekje omgaat.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier alleen nog de madonna houding, zonder voedingskussen. Liggend deed ik in het begin nog wel maar vind ik helemaal niet meer prettig. Nu gewoon lekker zittend op de bank met de benen gekruisd. Ondertussen even lekker tv kijken.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, ik ook! Was eigenlijk meer omdat ik onderuitgezakt op de bank lag met de kleine op mijn buik en ik had geen zin om overeind te komen. Wilde eens zien of dat ook lukte. Lukte wel, maar was niet echt handig. :D

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

HIer momenteel meest liggend op m'n zij. Werkt het fijnste omdat Thirza op onze slaapkamer het minste afgeleid is en drinken beneden meestal niet gaat.
    Lukt dat wel, dan gaat ook dat alle officiele houdingen te buiten/boven... ;) Ze heeft het zelfs wel voor elkaar gekregen om staand en bukkend naast mij op de bank bij me te drinken. Gek kind...
    In de beginperiode voedde ik altijd in de madonnahouding, op een andere manier kreeg ik niet voor elkaar. Beetje jammer 's nachts, maarja...
    Voedde ook met tepelhoedje, dus in andere houdingen schoot dat ook niet op, (vooral liggend niet, wat een geklooi!).
    Wel van alles geprobeerd dus, samen met de kraamhulp, (die erg creatief was :D), omdat Thirza niet goed aanhapte. Maar uiteindelijk was hier toen de combi madonnahouding em tepelhoedje de winnende combi :)

11. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik had eerst gestemd (liggend op de zij), en zag pas later dat ik ook op meerdere had kunnen stemmen. Dan was de madonnahouding erbij gekomen. Voedt 's ochtends en de 2 avondvoedingen altijd liggen in bed. Heerlijk ontspannen. En de rest van de dag meestal zittend op de bank in de madonnahouding.
    Voedingskussen heb ik in het begin veel gebruikt, tot 3 maanden ongeveer. Veel plezier van gehad, maar nu echt niet meer nodig.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.170
    35.831
    113
    Hier eigenlijk alleen maar de madonnahouding. Tja, vind het wel makkelijk en het gaat goed dus eigenlijk nog nooit iets anders geprobeerd.

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Ik vind de madonna houding heel erg fijn overdag en op de zij liggend in de avond en evt nacht en ochtend.
    Madonna doe ik meestal met kussen maar kan het ook zonder.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Leuke poll!
    Ik zag ook veel te laat dat ik er meer had kunnen aankruisen helaas.

Maar ik miste er eentje: ik zit op een stoel, en kind staat naast me (maar ja dat kan alleen met een peutertje...)

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik voed eigenlijk altijd in de madonna houding alleen 's morgens vroeg neem ik haar vaak mee in bed en voed ik liggend op mijn zij.
    Ik vind met en zonder voedingskussen prettig het is meer dat ik mezelf de tijd niet gun om mijn kussen lekker neer te leggen dus voed vaak zonder.

16. 4days

4days Niet meer actief

Ik vond liggend om mn zij altijd het fijnste, dat is zo knus en intiem. En voor overdag vond ik de madonnahouding ideaal.

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb gestemd op liggend op de zij.
    Zo voedt ik alleen 's ochtends als we lekker saampjes op bed liggen, maar het is mijn favo houding.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja ik ook! Lekker lui voor mij, maar ook de beste manier om de kleine goed in de ogen te kunnen staren! :D
    Ik voed zo vaak mogelijk liggend, dus ook de laatste voeding voor we naar bed gaan en 's nachts natuurlijk. Dat zal straks wel anders worden, als hij 's nachts niet meer komt en op een gegeven moment eerder naar bed gaat dan mama...

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    LIggend op de zij. Andere houdingen is eigenlijk nooit heel goed gegaan. Zittend voeden heeft echt maanden geduurt, voordat dat een beetje fatsoenlijk ging. Hopelijk gaat het bij de 2e makkelijker.

20. happymama

happymama Niet meer actief

ik heb t eigenlijk altijd gewoon gedaan (madonna houding)
    toen de kraam hulp hier was hebben we de rubyhouding ook gedaan maar heb daarna toch maar weer gewoon gevoed . ik heb de stukjes net zitten lezen en ik denk dat ik zometeen toch maar es die rugby houding nog eens ga poberen nu is ze wat groter en lukt t miss beter.

Deel Deze Pagina