weinig ontlasting en slecht slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door meisje4, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    hallo,

mijn mannetje is nu 15 wkn en is heeft sinds 6 wkn weinig ontlasting, de 1e keer zat er 17 dagen tussen daarna 10 dgn toen een week en nu alweer 2 wkn niet. hij heeft al lactose gehad, olijfolie maar het helpt niet. als hij ontlasting heeft is het wel gewoon smeuig en niet hard.
    maar hij heeft er wel last van d.m.v. het laten van windjes.

ook is het een buikslaper, alleen 's nachts slaapt hij op z'n rug. hierdoor zijn de nachten kort,om de 2uur en als ik hem bij me neerleg (dus weer op de buik slapen) kan ik het rekken tot 4 uren. overdag zitten er ook 4 uren tussen. hij is alleen de laatste maand maar 60 gram aangekomen, hij krijgt nu 1 borst per keer en spuugt overdag best grote hoeveelheden, 's nachts spuugt hij niet. en hij komt sinds een week moeilijk in slaap overdag.

misschien een beetje een verwarrend verhaal maar tis wat moeilijk om op te schrijven. ik wordt er momenteel moe van, het vergt veel van me en heb er ook nog een peuter bij lopen(deze heeft 9mnd bv gehad). daarbij komt dat ik alleen ben, partner werkt tijdelijk in buitenland.

heb jij misschien ervaring met bovenstaande? zou erg graag de windjes weg willen hebben en de nachten langer hebben.

groetjes meisje4

2. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    2 borsten geven helpt niet om meer te slapen.. Nog steeds 4 uren ertussen,alleen geeft hy daardoor overdag nog meer terug 's nachts weer niet..

3. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    hoi teddy,

zou graag een berichtje van je lezen, ook al heb je geen advies/tips voor mij dan hoor ik dat ook graag.

alvast bedankt.

meisje4

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Meisje,
    Goed dat je nog even aan de bel trekt. Ik had jouw bericht helemaal over het hoofd gezien. Mijn excuses daarvoor.
    Nu jouw vraag.
    Het is heel normaal dat borstgevoede baby's zo weinig poepen. Jouw baby neemt de voeding volledig op en heeft daardoor weinig afval. Zolang de ontlasting zacht en smeuig blijft is het heel normaal. Die windjes horen er wel een beetje bij. Als hij daar geen last van heeft is het prima. Olijfolie en lactulose zorgen juist voor meer windjes. Ik zou daar direct mee stoppen, want het is niet nodig.

Waarom leg je hem 's nachts op zijn rug? Durf je hem niet op de buik te leggen dan? Wellicht is het een optie om hem 's nachts lekker bij jou te laten slapen. Vaak slapen baby's dan beter en moeders niet slechter.

Ik maak me wel zorgen over de groei van de afgelopen maand. 60 gram in 1 maand is echt heel weinig. Hoe is zijn groei tot nu toe geweest? Als je het groeiboekje bij de hand hebt lees ik graag alle gemeten gewichten tot nu toe.

5. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    hoi teddy,

bedankt dat je me antwoord, dacht al zoiets dat je me over het hoofd had gezien.

ik heb hem 's nachts ook wel eens op z'n buikje neergelegd, wordt het slaapgedrag niet anders van.

zijn groei
    geboorte 3570
    dag 3 laagste gewicht 3270 (bv lukte niet goed doordat hij de tepel niet goed kon pakken, met tepelhoedje ging daarna beter)
    dag 8 3440
    dag 16 3690
    dag 23 4060
    1e Cb met 6wkn 4780
    2e cb met 11wkn 5510
    3e cb met 15wkn 5570

ga morgen weer nar cb om hem te wegen, geef nu 2 borsten en gaat eigenlijk wel redelijk met spugen.

verder is het een tevreden en vrolijk mannetje,

groetjes van meisje

6. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    oja de olijfolie had ik geprobeert toen hij voor het eerst een week geen ontlasting had. hij reageerde er niet op en ben daarom naar de huisarts gegaan (had amelijk 1,5 dag erg last) en lactulose gekregen, geen resultaat na 3dgn lactulose en daarmee gestopt en me erbij neergelegd. hij had namelijk geen harde buik en er verder geen last meer van.
    nu zie ik het wel wanneer het komt, maar hij wordt vaak wakker van de windjes daardoor krampjes.

7. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    vanmorgen gewogen en 5820 gram
    250 gram gegroeid in een week tijd, goed dus.

Deel Deze Pagina