Weinig ontlasting tijdens de zwangerschap, tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door K00, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K00

K00 Niet meer actief

Hoi dames,

Sorry voor het onderwerp :)
    Naar het toilet gaan is tot nu toe elke zwangerschap een probleem, maar ben nu herstellende van 4 dagen ziek zien waarin ik nauwelijks gegeten heb. Heb dus ook al 5 dagen geen ontlasting gehad.

In de kraamweek van de eerste gaf de kraamhulp mij een glas sap met een lepel olijfolie. Klinkt vies, maar je proeft dat nauwelijks.
    Nu twijfel ik of ik dat nu ook zou mogen pakken met de baby nog in mijn buik??

2. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Sinds ik zwanger ben, is Lactulose mijn beste vriend! Heeeerlijk spul en het is veilig om te gebruiken tijdens zwangerschap (dokter raadde het aan). Te koop bij apotheek en Kruidvat, etc.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Als je vier dagen ziek bent geweest, zit er waarschijnlijk maar weinig in je darmen. Waarom zou je daar dan iets voor moeten gebruiken?

Dat ter zijde; ik gebruik zo af en toe lactulose als ik weer eens helemaal verstopt zit.

4. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Als je weer gaat eten en bewegen komt het denk ik vanzelf weer op gang. En anders dan mag een glas water met olijfolie gerust.

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Olijfolie mag, maar zou eerst gewoon wat gaan eten en bewegen. Kan zijn dat je heel misselijk wordt van olijfolie op een nuchtere maag na ziek zijn

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Probeer anders eens lauw water en pruimen op de lege maag!

Deel Deze Pagina