Hallo allemaal, Ik maak me een beetje zorgen om ons dochtertje. Zij kijkt ons weinig aan. Zou er iets mis zijn? Deze week bekijkt ze haar handjes heel aandachtig! Verder volgt ze ons wel goed als we weglopen enzo. Herkent iemand dit? Alvast bedankt.
Als je twijfelt, zou ik gewoon es even het CB opbellen. Het ene kindje kijkt al heel snel geïnteresseerd naar gezichten, het andere misschien wat minder snel. Hopelijk is het niets ernstigs. Succes hoor!
Denk niet dat je je daar druk om moet maken! Ons mannetje is bijna 14 weken en kijkt ook veeeeel liever naar alles om zich heen dan dat hij ons aan kijkt..... Hoort mijn inziens gewoon bij de ontwikkeling van de omgeving ontdekken etc.
Dat ze haar handjes bestudeerd, lijk me een goed teken. Ze lacht wel naar jullie? Als ze dat gewoon doet, zou ik me geen zorgen maken hoor.
Hoi, Ja ze lacht wel, maar niet veel. Alleen als je een beetje gek doet! Zometeen is ze autistisch ?! Groetjes.
florian is nu bijna een jaar en ik zei gisteren tegen mijn mand: ik krijg steeds meer intensief en echt contact met hem. florian is een kindje dat heel erg gericht naar iets kan kijken en mij dan volledig kon negeren. in het begin, zeker toen hij heel klein was vond ik dat best vervelend en dacht dat dat niet goed was. maar in de loop der maanden wordt het steeds beter en nu kan hij mij echt een hele poos reuze geinteresseerd aan gaan zitten kijken en kunnen we echt al samen kletsen, erg leuk. het feit dat je dochtertje haar handen aan het bestuderen is vind ik ook een goed teken. ik zou me niet teveel zorgen maken, maar als je dat wel doet even het cb raadplegen.
Ik ken een meisje dat autistisch is en die lachte als baby helemaal niet. Daardoor zagen ze dat er wat was. Jouw dochter lacht wel en reageert ook op jullie. Dat deed dat meisje echt niet. Anders vraag je bij je volgende bezoek aan het cb of zij iets opmerkelijks zien.
De diagnose autisme zullen ze ook niet op zo'n hele jonge leeftijd stellen. Hier hoor ik het woord helaas van buitenstaanders wel vaak vallen. Mijn zoontje kijkt je niet aan, maar heeft dat ook zo goed als nooit gedaan. Maar ik heb wel gemerkt dat er inderdaad fases zijn. Haar handen zijn momenteel razend interessant en over een paar weken is jouw gezicht misschien wel het mooiste om naar te kijken. Knuffel haar, geniet ervan en maak je niet te veel zorgen om iets waar je niets aan kan veranderen. Ze is de allerliefste en verdient het allerbeste. Het is zeer waarschijnlijk een fase en er is helemaal niets aan de hand met je prinses.
Dit is heel normaal voor klein kindje. Baby's kijken ook vaak weg als ze overprikkeld zijn. Jullie kindje zal echt steeds meer contact gaan maken. Komt goed!