Hoi allemaal, Ik heb tijdens mijn bevalling een kleine (zo zeiden ze het) knip gehad, omdat Sam met de vacuumpomp is gehaald. Nu is de knip goed genezen en is af en toe nog maar gevoelig. Wel is het nog een klein beetje hard...vooral de binnenste laagjes, maar dat valt reuze mee....ik mag niet klagen. Een nadeel is dat de knip volgens mij niet helemaal naar de oorspronkelijke verhoudingen is gehecht... Sorry voor de details maar vroeger kon je met duim enb wijsvinger het perineum masseren met bv perineumolie voor de bevalling. Maar nu is er niks meer om achter te komen. het perineum is dus veel kleiner/korter geworden en bevat alleen nog maar een kort deel tussen anus en vagina, dus niet meer dat losse gedeelte als jullie snappen wat ik bedoel. Met als resultaat dat vroeger alles goed afgesloten werd en het nu wat meer openstaat daar achter. Nu lijkt het me voor een volgende bevalling alleen maar fijner, want het is volgens mij dan ook wijder? Wie heeft hier nog meer ervaring mee en snapt wat ik bedoel?
Hoi, Heel herkenbaar! Bij mij staat het ook een soort "open"! Maar of er meer ruimte is weet ik niet hoor, want ze hebben natuurlijk huid gebruikt om te hechten en blijft er minder huid over. Ik hoop ook echt dat er meer ruimte is en ik deze keer niet inscheur. Sterkte! Groetjes Jessica