Hoi allemaal, Ons zoontje van net 3 maanden is al een tijdje onrustig. Eerst vermoedden wij kma, maar dit lijkt het niet te zijn. Nu zeiden zijn opa en oma dat het misschien al de eerste tandjes kunnen zijn. Ik ben toen symptomen gaan opzoeken en het lijkt er wel heel erg op! Hij heeft sinds een paar dagen continue zijn handjes in zn mond, kwijlt meer, huilt meer, slaapt nog slechter dan ie al deed En nu komt het; ik ontdek net een witte punt op de plek waar een kies zou moeten komen!?!? Kan dit?? Of is het toch iets anders? Als ik aan het witte plekje kom, begint hij ontzettend op mn vinger te kauwen. Maar dit doet hij ook als ik mn vinger voorin zn mond doe. En mochten het echt zijn tandjes zijn waar hij last van heeft, wat kan ik dan het beste doen? Mag hij met 3 maanden al dentinox en dat soort dingen hebben?
Meestal krijgen ze eerst tandjes voor, onder en boven. (Hier ook zo) Wil je het zeker weten ga naar het cb kun je het ook gelijk vragen over de dentinox daar kan ik je niet bij helpen.
Ze krijgen eerst voor de tandjes en pas vanaf 1,5? Dacht ik kiekjes, dus ik denk dat het wat anders is. Overigens hier ook met 3 maanden de symptomen en uiteindelijk met bijna 6 maanden het eerste tandje pas en in tussentijd maar kwijlen en alles in mond dus het hoeft niet perse iets te zeggen. Maar kan wel vanaf 3 maanden, hij is dan erg vroeg, maar het begint dan wel met de voorste tandjes.
Kan hoor en drie maanden is geen uitzondering of extreem vroeg. Het komt niet vaak voor mijn oudste is met tandje geboren. dus zo snel kan het al. ja weet dan sta je gek te kijken.
Is het geen spruw? Verder is het natuurlijk mogelijk. Ben zelf geen fan van verdovende middeltjes in mondjes van die kleintjes. Geef dna liever pcm
Bedankt voor jullie reacties! Ja ik had ook ergens gelezen dat sommige kindjes al met een tandje worden geboren. En ook dat ze meestal eerst de voorste tandjes krijgen. Maar ik dacht, misschien heeft iemand het meegemaakt dat er toch eerst andere tanden komen? Ik dacht zelf inderdaad ook aan spruw, maar omdat hij verder nog zoveel andere symptomen heeft van het tandjes krijgen, leek me dat toch iets aannemelijker. Hij heeft af en aan ook erg rode wangen steeds. Waar zou ik nog meer aan kunnen merken of het spruw is, behalve een witte stip op het tandvlees en onrustig drinken?
En heeft iemand ervaring met Gengtigel? Ik lees overal dat dat goed kan helpen bij last van tandjes krijgen. Dat is geen verdovend middel toch?
Genigel is veilig te gebruiken! Hier trouwens pas met 11 maanden de eerste tandjes en toen ze er 6 had kwam er een kies.
Is het echt een scherp puntje? Mijn zoontje heeft al ontzettend lang 2 witte puntjes op zijn tandvlees. Schijnen talgkliertjes te zijn. Er is nog geen enkel tand te bekennen. Ik zou het eerst even na laten kijken/ navragen voordat je iets gaat gebruiken.
Op zich kan het wel. Anderzijds: kwijlen en handjes in de mond en bijten op alles is ook heel normaal voor die leeftijd, zelfs zonder tandjes die op weg zijn.
Het zou kunnen maar het lijkt me heel sterk. Dat kwijlen en handjes in de mond zetten doen ze continu, daarom hoeven er nog geen tanden door te komen. Ik dacht ook dat er een tand zat aan te komen en het heeft nog een paar maandjes geduurd. Hetzelfde met de kindjes van vriendinnen. Ik zou het niet op tandjes gooien op 3 maand, het kan nog lang duren eer die doorkomen.
dit was bij fem en bij ons neefje een geïrriteerd speekselkliertje. puntje was vrij hard, maar de tandarts zei dat dat het was. hier uiteinde pas met 13.5 maand de eerste tandjes!
Hmm misschien is dat het dan wel inderdaad, zo'n speekselkliertje. Het puntje is niet scherp, maar wel vrij hard. Het leek mij ook sterk dat hij meteen al een kies zou krijgen. Maar het ik vond het wel erg toevallig, tegelijk met de onrustigheid en het bijten zo'n witte punt in zn mond. En ik heb in de laatste 3 maanden wel geleerd dat niets bij baby's volgens het boekje gaat, haha! Ik heb overigens geen middeltjes tegen tandjespijn gebruikt hoor. Was meer benieuwd naar ervaringen en of het voorkomt dat kiezen al zo vroeg komen
Een kiesje zou een scherp puntje moeten zijn, dus lijkt me eerder zo'n kliertje. Als hij zoveel last heeft, zou ik zelf even een zetpil geven, niet met middeltjes op die plek zelf aan de slag.
Ik ben gister even langs het cb geweest en daar zei de arts dat het witte puntje waarschijnlijk een cyste is? Dus inderdaad geen kies!